Laegers Steering Stem geplooid (MSD backup TeAm) NU GE TIG'T

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Sg6
Quad Master
Quad Master

Laegers Steering Stem geplooid (MSD backup TeAm) NU GE TIG'T

Bericht door Sg6 »

Hello,

Een goei 2 weken geleden heeft een forumlid het voor elkaar gekregen om een Laegers Steering Stem te plooien.
Onze beste vriend kwam bij het MSD recovery TeAm aankloppen. Dit was dacht ik de zondag in Westdorpe. We hadden wat mogelijkheden maar rechten wou ik al zeker niet doen wegens te gevaarlijk omdat het dan een zwakke plaats is in de steering stem.
Nuja eergisteren eens mail gezonden naar Fre om een 2e opinie en direct kreeg ik als antwoord 'ik doe mee'. De gemotiveerde Fre zag het volledig zitten! Schitterend dacht ik.
Gisteren voormiddag afspraak met Fre geregeld en we konden beginnen.
Eens bij Fre aangekomen legde ik mijn pb voor en de mogelijke oplossing en Fre zag dat het goed was op de 2e dag van de week. Direct de Keys genomen van de bom en richting MSD Recovery Atelier.
Eerst het materiaal uitzoeken en hebben gekozen voor 42CrMo... met de 4130 CrMo te combineren. Mocht er een camera gestaan hebben in de atelier kon je mooi zien hoe gemotiveerd we te werk ging. En als er Choco is om te drinken jah dan zijn we niet te stoppen.
Ik stak de zaagmachine in werking en whoehahahaha zagen maar in de 4a 500 euro stuurkolom (tis toch den onzen niet). Al snel konden we merken dat de laegers stuurkolom bestaat uit 2 aparte onderdelen. De buizen schuiven in elkaar die dan nadien gelast is en ook afgedraaid. Niet moeilijk dat die stuurkolom serieus wat geld kost.
Fre had zich al verstopt achter de draaibank om een test onderdeel te maken. Na meet- en paswerk zag het MSD recovery TeAm dat het goed was en starte de final version.
Om het geheel mooi te laten aansluiten hebben we het lang gedeelte van de stuurkolom afgedraaid zodat het mooi vlak was en het korte gedeelte eens in de freesbank gestopt om die met vlakfrees af te werken.
Nadien plastiek hamer genomen en kloppen maar tot alles op zijn plaats geschoven is. Uitlijnen, aftekenen en finished! Nu nog TIG lassen en onzen Filip kan weer gaan vlammen.

Mvg
MSD Recovery TeAm
Fre & Sg6 Signed

We hebben op aanvraag van Filip de stuurkolom met 10mm verlengt. Zie hier de pic.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sg6 op vr 22 sep, 2006 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Re: Laegers Steering Stem geplooid (MSD backup TeAm)

Bericht door epix no-fear »

dit is busines manne :D kan ik mijn orginele stuurstang ook eens op sturen zodat jullie hem kunnen verlengen?
da lijkt me wel een interrestant mod :D
CustomCoatingsHelvoirt
Flippen
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Flippen »

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Aaaaaaaaaaaaalllright! yeehah that's the real work! :afgestudeerd: :afgestudeerd:
ik wist dat jullie stielmannen zijn maar zo afgewerkt :shock: :o :o daar kan laeger's nog een puntje aan z**gen! :D :D :D :D :duimhoog: :duimhoog:

dus het is eigenlijk in 2 stukken gedaan? heel goed gasten :D :D :D

ben just voor 1 ding bang: :cry: :cry:

ik zal er ni vanaf komen met ne forfait van 500€ :yummie: :yummie: :yummie:

daar gaan we der ne keer ne goeien op verteren hee :bier: :bier: :bier: :bier: zalmaar al een paletje gaan halen! :D :D :D

thanks to MSD recovery teAm!
:applaus: :applaus: :tongduim: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :buig: :tongduim: :tongduim: :tongduim:

nu nog mijne fysiek beetje aanscherpen :spieren: :spieren: en mijn rug & bekken nog wa laten bekomen :zzz: :zzz: :zzz:

en dan gaat het Promille Quadracing Team :duivel3: :duivel3: :duivel3: :duivel3: :duivel3: :crossercool: :crossercool: :crossercool: :crossercool: :quad: :quad: :quad: :quad: om daarna :bier2: :bier2: :bier2: :bier2: :bier2:

klinkt goed ee :p haaa crossenis toch geestig hee

bedankt en a la prossima volta hee ciao ciao en maak er maar een goed potje van :tongduim:
Flying Member of °/oo Quad Racing Team
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

ja idd filip die forfait van 4 a 500 euro is enkel ons werk je moet nog het laswerk bijrekenen ook he. :wink:
Vrijdag heb ik hem finished in mijn bezit.
We zullen hem dan eens testen op het gezicht van die solo :mrgreen: :duivel2:
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Flippen
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Flippen »

dacht ik het niet :mrgreen: :mrgreen: en meet die 600-700 € is uw tripje naar m*tr**sjk*-land betaalt zeker INCL attracties en verteer :D :D :duivel3:

ja dat zullen we eens direct gaan doen se! :duivel3: :duivel3: :duivel3: :duivel2: :duivel2: :punk: op die enduro-j**n*t :D

we'll keep in touch! :bier2:
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

ik ruik hier weer geld :mrgreen:
White LTZ-450 - powered by MSD -
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

moet erbij vermelden dat fre 3 dubbel tarief werkt.
Die fre toch hooooooooooooooh
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

en als ik moet denken (gelijk met het doorzagen en vergeten hoe de splines georiënteerd staan) mag je dat tarief zelfs nog eens verdubbelen :D
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

Fré schreef:en als ik moet denken (gelijk met het doorzagen en vergeten hoe de splines georiënteerd staan) mag je dat tarief zelfs nog eens verdubbelen :D
en voor dat doorzagen daar was nogal denkwerk aan he :lol: maimai. Machine in gang en zagen maar achter de bochten terwijl da gij aan het 'spelen' was met de sableermachine.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

SPAMM0R :p :)
Flippen
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Flippen »

ok kijkt hee dus fré is een illegale poolse arbeider die HEEEL blij is met 1€ per uur :mrgreen:

dus driedubbel loon is 3€. dat 2 maal denkwerk want Fré=verstand² :idea:

is dat dus 6€. pakt daze er een uurke of 3 overgedaan hebben = 18 € X 2 personen = 36€

hmm is goedkoop toch hee die poolse arbeiders de dag van vandaag! :mrgreen: :mrgreen:

maar komvoor de snelle service en het goede werk kan er een extraatje af, ge zult wel zien! :bier2: :bier2: :duivel3: :duivel3:

thanks again chaps! :buig: :buig: :buig: :applaus: :applaus: :rock: :rock:

MSD backup teAm RULES :rock: :rock: :rock:
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

webben weer een fan bij Andries :mrgreen:
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

hehe
ok 36 euro maar dan nog transportkosten bijrekenen en die zijn overal dezelfde maar omdat het exclusive verzending is in een luxe mondeo is dit al meer dan normaal tarief. Dit alles zorgt voor een mooie prijs van 749.99 euro die eigenlijk een batje is. Ik zou het direct willen betalen maar ik laat u de eer.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

@ Flippen:

Iets minder emoticons aub, danku.
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

Voila deze morgen naar de lasboer geweest en jep ons stuurkolom lag al te grijnzen toen ik binnenkwam.

Zie pic bovenaan.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Plaats reactie