Een goei 2 weken geleden heeft een forumlid het voor elkaar gekregen om een Laegers Steering Stem te plooien.
Onze beste vriend kwam bij het MSD recovery TeAm aankloppen. Dit was dacht ik de zondag in Westdorpe. We hadden wat mogelijkheden maar rechten wou ik al zeker niet doen wegens te gevaarlijk omdat het dan een zwakke plaats is in de steering stem.
Nuja eergisteren eens mail gezonden naar Fre om een 2e opinie en direct kreeg ik als antwoord 'ik doe mee'. De gemotiveerde Fre zag het volledig zitten! Schitterend dacht ik.
Gisteren voormiddag afspraak met Fre geregeld en we konden beginnen.
Eens bij Fre aangekomen legde ik mijn pb voor en de mogelijke oplossing en Fre zag dat het goed was op de 2e dag van de week. Direct de Keys genomen van de bom en richting MSD Recovery Atelier.
Eerst het materiaal uitzoeken en hebben gekozen voor 42CrMo... met de 4130 CrMo te combineren. Mocht er een camera gestaan hebben in de atelier kon je mooi zien hoe gemotiveerd we te werk ging. En als er Choco is om te drinken jah dan zijn we niet te stoppen.
Ik stak de zaagmachine in werking en whoehahahaha zagen maar in de 4a 500 euro stuurkolom (tis toch den onzen niet). Al snel konden we merken dat de laegers stuurkolom bestaat uit 2 aparte onderdelen. De buizen schuiven in elkaar die dan nadien gelast is en ook afgedraaid. Niet moeilijk dat die stuurkolom serieus wat geld kost.
Fre had zich al verstopt achter de draaibank om een test onderdeel te maken. Na meet- en paswerk zag het MSD recovery TeAm dat het goed was en starte de final version.
Om het geheel mooi te laten aansluiten hebben we het lang gedeelte van de stuurkolom afgedraaid zodat het mooi vlak was en het korte gedeelte eens in de freesbank gestopt om die met vlakfrees af te werken.
Nadien plastiek hamer genomen en kloppen maar tot alles op zijn plaats geschoven is. Uitlijnen, aftekenen en finished! Nu nog TIG lassen en onzen Filip kan weer gaan vlammen.
Mvg
MSD Recovery TeAm
Fre & Sg6 Signed
We hebben op aanvraag van Filip de stuurkolom met 10mm verlengt. Zie hier de pic.