twofifthy schreef:zou je dan nog niets gehoord hebben van dit probleem als mechanieker van yamaha
ja want ze hebben het allemaal... is dat wat je wilt horen? man man, alsof dit het enige merk is dat af en toe is een foutje heeft. Je zou eens moeten weten... elk merk heeft zo zen maandagmorgend model wel ze... af en toe valt er al wel is iet van de band ze af en toe hangen die japanners en chinezen is zwaar in de sake...
Daarmee wil ik dus bedoelen dat elke quad of moto een ander geval is... dit is de eerste keer dat ik zo iets hoor over een rappy350, kan dus een foutje zijn... probeer inderdaad eens een nieuwe bougie nadat hij stilgevallen is, of chek alle koppelingen en massa's, kan zijn als er eentje vochtig word dat het gedaan is...
vandeweek hadden we er ook eentje die stilviel tijdens het rijden, nogal locgisch als je je stuur ophoogt en je kabels blootschuren tegen je stuurboom... maar natuurlijk steken ze het dan op yamaha...
Robby, ik denk dat je hier wat te sterk ingaat op twofifthy's post zenne.
Let op zijn wink in zijn post. Het was maar een luchtige post van hem zonder meer...
twofifthy schreef:zou je dan nog niets gehoord hebben van dit probleem als mechanieker van yamaha
ja want ze hebben het allemaal... is dat wat je wilt horen? man man, alsof dit het enige merk is dat af en toe is een foutje heeft. Je zou eens moeten weten... elk merk heeft zo zen maandagmorgend model wel ze... af en toe valt er al wel is iet van de band ze af en toe hangen die japanners en chinezen is zwaar in de sake...
Daarmee wil ik dus bedoelen dat elke quad of moto een ander geval is... dit is de eerste keer dat ik zo iets hoor over een rappy350, kan dus een foutje zijn... probeer inderdaad eens een nieuwe bougie nadat hij stilgevallen is, of chek alle koppelingen en massa's, kan zijn als er eentje vochtig word dat het gedaan is...
vandeweek hadden we er ook eentje die stilviel tijdens het rijden, nogal locgisch als je je stuur ophoogt en je kabels blootschuren tegen je stuurboom... maar natuurlijk steken ze het dan op yamaha...
Robby, ik denk dat je hier wat te sterk ingaat op twofifthy's post zenne.
Let op zijn wink in zijn post. Het was maar een luchtige post van hem zonder meer...
Een man met mensenkennis, een man naar mijn hart
Was indd grapje
Maar ik zou zeggen zet er een nieuwe bougie in (weer ja) en ga eens lekker rijden en hij zal nou wel vort ingereden zijn dus gewoon in wat hogere toeren schakelen
(oja die bougie heb je eigenlijk nie hoeve betale want is nog garantie)
Mijn quad doet het! (voorlopig toch nog)
Hebben iets gedaan aan de carburator maar kunnen mij niet garanderen dat hij niet meer stilvalt. Dealer heeft ook gebeld met Yamaha en hebben gezegd dat als hij het nog ies heeft, hij direct binnen int fabriek moet gebracht worden. Zou dan misschien iets zijn met electronica van de ontsteking. Maar heb gisteren een toertje gedaan (niet te ver voor het geval dat) en geen problemen ondervonden.
Hoera!
Allen bedankt voor de reacties
Ellen
Ik heb hem nu een dikke twee weken en hij is voor de tweede keer binnen omdat hij het niet meer doet. (+- 84 km gereden)
Het is echt niet leuk en je begint wel te twijfelen in je eigen rijkunsten.
Ne maat vertelde dat het mogelijks een vlotter is die in de carburateur blijft hangen. in hoeverre is dit mogelijk?
Ik hoop dat het nu in de garage wel opgelost geraakt anders bel ik rechtstreeks na D'ieteren.
waar ik ook aan denk is vuile careburator... uitleg:
bij ons worden quads pas gevuld met benzine als hij verkocht is... van sommige winkels heb ik vernomen dat ze de quads (voor ze de winkel of op stock gaan) al gedraaid hebben... als deze daar dan staat in de warmte is het mogelijk dat de benzine in de carburator slecht wordt en een vel achterlaat of aanslag wat dan de sproeier verstopt en dergelijke... mischien even navragen en hun lichtje doen branden bij de dealer