De 350 uit China...

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
DesertRat
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door DesertRat »

wantjes #9 schreef:dat vind ik ook wel! laat ze eerst eens een jaartje testrijden en dan kun je besluiten trekken.
Er zijn zeker en vast goede alternatieven voor de grote merken maar het staat nog allemaal in hun kinderschoenen. Kun je het de consument kwalijk nemen dat ze wantrouwig zijn na al de troep dat al op de markt verschenen is? denk het niet. Tijd zal raad geven(en uitsluitsel)
Daar sluit ik mij volledig bij aan! Ik ben inderdaad nu afgegaan op een kort vergelijk, daar zijn dan ook geen conclusies voor de toekomst aan verbonden!

Heerlijk die reacties, en terecht! de tijd zal leren of het daadwerkelijk goede kwaliteit is...

De reden dat ik ben gaan kijken was het feit dat het wantrouwen in Chineese produkten erg groot is, daar hebben ze het zelf dan ook wel naar gemaakt!

Zoals ik al zei heb ik zelf ook veel zooi voorbij zien komen maar heb met name de laatste tijd geconstateerd dat de kwaliteit van Chineese (voertuig) produkten met sprongen vooruit gaat, strak kunststof delen, veel beter laswerk, knap gietwerk, ronde wielen die goed te balanceren zijn etc.
De getoonde foto's in een eerder onderwerp hebben mij gewoon nieuwsgierig gemaakt, het zag er gewoon op het eerste gezicht goed uit, en dat heeft mijn bezoek alleen maar bevestigd!

Of het daadwerkelijk een licentie produkt is weet ik natuurliijk ook niet, het heeft er naar mijn idee alle schijn van... YAMAHA slaapt echt niet hoor!
Het is heel gebruikelijk dat grote merken in licentie laten bouwen, sterker nog ze gebruiken dit soort merken ook vaak voor het uittesten van nieuwe materialen en systemen, het schaad de goede naam niet mocht er iets mis zijn...

Ik kan mij nog goed heugen dat er begin jaren 70 net zo over de Japanners gedacht werd... en daar is iedereen nu lirisch over...
De stappen in kwaliteit zijn bij de Chineese stukken groter dan dat de japanners toen maakte... het is dus een kwestie van tijd...
In 2007...emmertje mee, schepje mee...SAHARA, HERE I AM!
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik ben niet lyrisch over Japanners, doe mij maar een Duitser. Maar dat van die licentie, hoe kom je daar nu bij? Heb je dat zelf verzonnen of heeft de dealer je dat verteld?
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

Quad kan wel leuk rijden, maar je zegt gelijk al dat het kwaliteit is...voor de duidelijkheid: je hebt er een paar rondjes op gereden! Ik wil ze naar een paar maandjes wel is zien...Kan wel goed zijn, maar eerst zien dan geloven. :)
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

Nou nu weet ik de oplossing of het troep is of niet. ZIT ER GERANTIE OP? en zo ja hoeveel?

Als er geen gerantie opzit, dan weet zelfs de dealer dat het troep is maar hoopt daar zn centen mee te verdienen.

Als iemand weet of er gerantie opzit effen zeggen;) bij voorbaat dank
YAMAHA BREEZE 125cc
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Doe jij eerst maar eens een cursus spelling.
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

hey koen het is garantie niet gerantie waar heb jij Nederlands geleerd in china :lol: :lol: :lol: ?
2017 raptor 700 SE
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

:D @ Adly
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

:D @ralph
2017 raptor 700 SE
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Deze ATV 350cc is zeer mooi vormgegeven in de raptor-look. Voor deze zachte prijs krijgt u een zeer degelijke en netjes afgewerkte ATV. Het is echt een monster. Hij loopt super. Zijn top ligt dik boven de 100km/u

NU VAN € 3990.- VOOR € 3490.-

Kenteken mogelijk op aanvraag!

Voor slechts € 100 meerprijs wordt deze ATV volledig rijklaar geleverd.

Ook is het mogelijk deze ATV bij u thuis te leveren. U kunt dan aan de chauffeur betalen. De kosten bedragen € 50.

Op deze ATV geven wij 6 maanden motorische garantie.

UIT VOORRAAD LEVERBAAR EN TE BEZICHTIGEN IN ONZE SHOWROOM

6 maanden maar dus het is troep lijkt mij ( alleen maar op motorisch breekt je het frame heb je er nog niks aan )
DesertRat
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door DesertRat »

Wat details... :mrgreen:
350cc/400cc Raptor ATV with EEC/COC, Yamaha Engine, chain drive
Product Group: (EEC /EPA) ATV
Product Description
Product Description
Engine type: 183 FMQ,Single cylinder, 4-stroke, SOHC, air cooled
Displacement: 348/387 cc
Bore and stroke: 83 x 64.5 mm
Compression ratio: 9.2: 1
Lubrication: Wet sump
Carburettor: Mikuni BSR 36
Ignition: Electronic CDI
Starter system: Electric
Fuel tank capacity: 9 Litres
Gearbox: 6 Speed + reverse
Overall length: 1770 mm
Overall width: 1095 mm
Overall height: 1080 mm
Seat height: 820 mm
Wheelbase: 1210 mm
Dry weight: 170 kg
Brake front: Hydraulic double disc
Brake rear: Hydraulic disc
Tyres front: 21 x 7-10
Tyres rear: 20 x 10-9

Model: 350cc/400cc Raptor
Standard: EEC/COC

Garantie: 1 jaar

:mrgreen:

Zo, nu hou ik er over op... ieder zijn eigen mening! en gelijk hebben jullie
In 2007...emmertje mee, schepje mee...SAHARA, HERE I AM!
Carthago
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Carthago »

Hmm hoeveel vermogen heeft zo'n raptor 350 dan? heeft die chinese evenveel vermogen? kan niet vinden hoeveel vermogen ze beide hebben.

misschien ga ik ook wel eens langs die knakker om te kijken naar die dingen. was van plan cpi xs 250 aan te schaffen voor 4500 euro maar als dat ding egt goed is dan heb ik voor zo'n beetje het zelfde geld een 350. mja moet natuurlijk ni na 1 maand uit elkaar vallen. de cpi heeft 13,5 kw daarom ben ik wel beniewd hoeveel de raptor heeft, of het het verschil (en de gok) waard is :)
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

koop gewoon een tweede hand 350 (YAMAHA RAPTOR ) dus niet een 350(BAMI RAPTOR)
2017 raptor 700 SE
Carthago
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Carthago »

adly rijder schreef:koop gewoon een tweede hand 350 (YAMAHA RAPTOR ) dus niet een 350(BAMI RAPTOR)
Ja die is er niet 2ehands voor die prijs, en meer geld erbij doen is geen mogelijkheid.
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door WJB#222 »

wat is je budjet als ik het vragen mag want er staan zat raptor rond de 4500 te koop
2017 raptor 700 SE
Carthago
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Carthago »

adly rijder schreef:wat is je budjet als ik het vragen mag want er staan zat raptor rond de 4500 te koop
rond de 4500 maar er moet een nederlands kenteken opzitten aangezien ik hem voor op de weg ga gebruiken en weinig mee crossen.
Plaats reactie