Daar sluit ik mij volledig bij aan! Ik ben inderdaad nu afgegaan op een kort vergelijk, daar zijn dan ook geen conclusies voor de toekomst aan verbonden!wantjes #9 schreef:dat vind ik ook wel! laat ze eerst eens een jaartje testrijden en dan kun je besluiten trekken.
Er zijn zeker en vast goede alternatieven voor de grote merken maar het staat nog allemaal in hun kinderschoenen. Kun je het de consument kwalijk nemen dat ze wantrouwig zijn na al de troep dat al op de markt verschenen is? denk het niet. Tijd zal raad geven(en uitsluitsel)
Heerlijk die reacties, en terecht! de tijd zal leren of het daadwerkelijk goede kwaliteit is...
De reden dat ik ben gaan kijken was het feit dat het wantrouwen in Chineese produkten erg groot is, daar hebben ze het zelf dan ook wel naar gemaakt!
Zoals ik al zei heb ik zelf ook veel zooi voorbij zien komen maar heb met name de laatste tijd geconstateerd dat de kwaliteit van Chineese (voertuig) produkten met sprongen vooruit gaat, strak kunststof delen, veel beter laswerk, knap gietwerk, ronde wielen die goed te balanceren zijn etc.
De getoonde foto's in een eerder onderwerp hebben mij gewoon nieuwsgierig gemaakt, het zag er gewoon op het eerste gezicht goed uit, en dat heeft mijn bezoek alleen maar bevestigd!
Of het daadwerkelijk een licentie produkt is weet ik natuurliijk ook niet, het heeft er naar mijn idee alle schijn van... YAMAHA slaapt echt niet hoor!
Het is heel gebruikelijk dat grote merken in licentie laten bouwen, sterker nog ze gebruiken dit soort merken ook vaak voor het uittesten van nieuwe materialen en systemen, het schaad de goede naam niet mocht er iets mis zijn...
Ik kan mij nog goed heugen dat er begin jaren 70 net zo over de Japanners gedacht werd... en daar is iedereen nu lirisch over...
De stappen in kwaliteit zijn bij de Chineese stukken groter dan dat de japanners toen maakte... het is dus een kwestie van tijd...