De meesten zien maar één ding als ze "vlaams belang" horen...
En dat is vreemdelingen buiten...
Maar ze hebben véél meer standpunten, lees hun grondbeginselen maar eens..
bijv.
- De eerste en belangrijkste kern van de samenleving is het traditionele gezin, waarvan de waarde maatschappelijk erkend en gewaarborgd wordt door het huwelijk tussen man en vrouw.
Dit wil dus zeggen dat ze tegen homo's enzo zijn, en dat de huwelijken en samenlevingscontracten zoals het nu is NIET kan voor hun.
- De partij is evenwel erg terughoudend en kritisch ten opzichte van de Europese Unie met haar bureaucratie en...
Geen europese unie dus? dus geen Euro, enz, terug naar de belgische frank...
- De partij strijdt voor een onafhankelijk Vlaanderen. Dit betekent dat het einddoel de ontbinding is van de Belgische staatsstructuur en de stichting van een onafhankelijke Vlaamse staat.
Belgie is zo al zo klein, wat willen ze dat nog gaan opsplitsen, dan schiet er nix meer over, en hebben we hélemaal geen inspraak meer...
Kijk, mij interesseert dien hele politiek totaal nix, maar iedereen ziet maar een héél klein deel van het geheel, ik denk dat zo goed als niemand van de 'vlaams belang' stemmers hun hele programma al gelezen heeft... Ik raad jullie toch eens aan van dat te doen..
http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=21
Hierdoor zal ik ook NIET op het vlaams belang stemmen, ik kan met één of een paar punten overeen komen, maar hun algemene visie is niet echt om over haar huis te schrijven...
Er zijn genoeg andere partijen die de vreemdelingen-kwestie ook willen aanpakken, maar daarbij nog een realischische visie hebben over de rest...
DAT zijn partijen waar we in de PRAKTIJK iets aan hebben, niet een partij die houd van extremen, en van keet schoppen.
Ik hou trouwens niet van politiek geladen discussies, maar las er toch over gezeverd wordt, hoop ik dat degenen die er aan meedoen een beetje weten waarover ze praten...