Problemen met afstelling vlakschuif

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Problemen met afstelling vlakschuif

Bericht door SlOoT »

Wij lopen nu al een lange tijd te experimenteren met de afstelling van mijn KTM. Het wordt al telkens beter. Maar het blijft steeds zo dat waneer je snel gas geeft in lagere toeren dat de motor dan gewoon weg valt en soms gewoon afslaat. Als ie stationair draait en je draait een klein beetje snel aan het gas slaat ie direct af.

Ik heb al vanalles geprobeert. allemaal verschillende sproeiers. Acceleratie pomp aan en uit gezet. Maar het helpt allemaal niks.

Hebben jullie misschien wat tips ?
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
gareth
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door gareth »

Als die in het begin niet goed optrekt heeft het te maken met de timing wanneer die benzine krijgt.

En daar zorgt de naald voor. Stottert die dan krijgt hij waarschijnlijk teveel en kan die het niet verwerken.
De naald moet dan meer naar beneden en krijgt hij pas later de volledige hoofdsproeier.

Of te weinig en pakt die dan niet goed op of met kleine tik aan het gas uit. De naald moet dan meer naar boven komen of een naald die puntiger is of spitser hoe je het noemen wilt.

Jouw geval denk een naald die puntiger is en dan naald wel op de zelfde stand houden als de oude.
Je kan nog proberen naald een stapje hoger te doen maar is vaak dan net weer iets te veel.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

je zit met een TM he?
Wel regel de accel pomp zo dat ie inspuit vanaf je ook maar een heel klein beetje gas geeft.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

Vergeet em ook niet te laten pissen op de naald zodat je nevel effect creert en niet een straal naast de naald.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FOR FUN »

Ik zit met het zelfde probleem,ook de TM carb., is zelfs binnengeweest bij Jumpingjet om af te stellen maar daar is geen verbetering van gekomen(heeft me wel 110€ gekost!)
Enjoy your ride...
wally
Quadracer
Quadracer

Bericht door wally »

is het een flat slide carbu?
hmmmmmm. eat me..
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

FOR FUN schreef:Ik zit met het zelfde probleem,ook de TM carb., is zelfs binnengeweest bij Jumpingjet om af te stellen maar daar is geen verbetering van gekomen(heeft me wel 110€ gekost!)
Heb je ondertussen de tips geprobeerd die we je gegeven hebben mbt de accel pomp?
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

voor zulke afstellingen hebben wij een goed adres,
en is niet bij een dealer, deze man doet niet anders
als je tel nr wil moet je pm sturen
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

FOR FUN schreef:is zelfs binnengeweest bij Jumpingjet om af te stellen maar daar is geen verbetering van gekomen(heeft me wel 110€ gekost!)
da was te peizen :wink:

wat zijn uw mods en wat is de mainjet en naaldstand
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Als je wil wil ik me er ook wel altijd eens mee bezig houden, ik heb alle mainjets voor die carb van 110 tem 150 liggen

gratisch uiteraard

Toegevoegd na 18 minuten:

In het begin had ik hier n.b. ook veel last van, maar na de accel pomp wat goed afgesteld te hebben is dat ook quasi volledig verdwenen. quasi omdat als je onbelast, vanaf ralenti, heel het boeltje in een fractie van een seconde open gooit, je er dan idd wel iets van merkt, maar dat merk je nooit als je aan het rijden bent en de motor belast is.

quote van Ruud Fredriks toen ie quad van Andries (ook met TM carb) aan het fijntunen was: "ongelooflijk goeie gasrespons"

mijn settings: (TM36 met motormods: hotcams, drz-e pakking, open inlaat, standaard moussefilter, standaard uitlaat)
- 125 mainjet
- naald clip 3
- pilot screw 1,5 toer open
- accel pomp aan van 0 tot 2/3e gas
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FOR FUN »

Ja juist Fré,stationair geeft het problemen maar eens wanneer je rijd geen probleem meer.Is weggeweest voor afstelling en wat er juist gedaan is weet ik niet,maar ik weet wel,althans volgens Marco van Jumpingjet,dat er een 126 van sproeier inzit wat mij enigzins verbaasde maar nu zie ik dat er bij jou een 125 inzit,accel.pomp,en dat heb ik achteraf zelf bekeken, staat van 0 tot bijna volledig(dat laatste twijfel ik aan omdat het al zolang geleden is :oops:).Nu weet ik niet zoals Sg6 zegt of ie recht op de naald pist.Wat ik wel weet is dat ik hem gemakkelijk tot aan de begrenser kan laten gaan wat ik met de originele carb.niet kon.Heb daarstraks in Genk gezeten en telkens verbaasde hij mij(is eerste keer in twee jaar dat ik ermee op parcour reed omdat ik altijd op de baan gereden heb met achter een 35 van tandwiel en baanbanden)om in derde versnelling soms serieus zijn neus in de lucht te steken.IK ben best TEVREDEN met mijn banaan.
Enjoy your ride...
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

rubber kant filterbak afnemen en 1 maal aan gas komen zodat hij piest tegen de naald. Standaard stond ie naast de naald te piesen. Ik heb een mainjet van 135 maar wel met yoshi, open filter, drz-e en nokkies.
Wat zijn uw mods?
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
FOR FUN
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door FOR FUN »

Rhino demper,K&N filter met outerwaer en de luchtslang (kant benzinetank)aan de filterbak verwijderd.
Enjoy your ride...
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Ik heb de acc pomp anders gezet en het is nu echt veel beter.

Toen wij de carb kochten vertelde de importeur van Mikuni ons dat de acc sproeier richting het luchtfilter moest spuiten en niet richting de motor. :muur: :muur: :muur:

Nu hij richting de motor spuit is de gas reactie gelijk VEEL beter. En dan heb ik em nog niet eens fijn afgesteld met de afstel schoef :D
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

SlOoT schreef:Ik heb de acc pomp anders gezet en het is nu echt veel beter.

Toen wij de carb kochten vertelde de importeur van Mikuni ons dat de acc sproeier richting het luchtfilter moest spuiten en niet richting de motor. :muur: :muur: :muur:

Nu hij richting de motor spuit is de gas reactie gelijk VEEL beter. En dan heb ik em nog niet eens fijn afgesteld met de afstel schoef :D
da is ne goeien :mrgreen: :mrgreen: richting filter spuiten :D mss is dat een nieuwe manier of filter te kuisen?
Het stond nochtans in de manuel dacht ik. Maar mocht fre het niet gelezen hebben dan wist niemand het hier! en stond ie te piesen waar het hem uitkwam.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Plaats reactie