Problemen met afstelling vlakschuif
Problemen met afstelling vlakschuif
Wij lopen nu al een lange tijd te experimenteren met de afstelling van mijn KTM. Het wordt al telkens beter. Maar het blijft steeds zo dat waneer je snel gas geeft in lagere toeren dat de motor dan gewoon weg valt en soms gewoon afslaat. Als ie stationair draait en je draait een klein beetje snel aan het gas slaat ie direct af.
Ik heb al vanalles geprobeert. allemaal verschillende sproeiers. Acceleratie pomp aan en uit gezet. Maar het helpt allemaal niks.
Hebben jullie misschien wat tips ?
Ik heb al vanalles geprobeert. allemaal verschillende sproeiers. Acceleratie pomp aan en uit gezet. Maar het helpt allemaal niks.
Hebben jullie misschien wat tips ?
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Als die in het begin niet goed optrekt heeft het te maken met de timing wanneer die benzine krijgt.
En daar zorgt de naald voor. Stottert die dan krijgt hij waarschijnlijk teveel en kan die het niet verwerken.
De naald moet dan meer naar beneden en krijgt hij pas later de volledige hoofdsproeier.
Of te weinig en pakt die dan niet goed op of met kleine tik aan het gas uit. De naald moet dan meer naar boven komen of een naald die puntiger is of spitser hoe je het noemen wilt.
Jouw geval denk een naald die puntiger is en dan naald wel op de zelfde stand houden als de oude.
Je kan nog proberen naald een stapje hoger te doen maar is vaak dan net weer iets te veel.
En daar zorgt de naald voor. Stottert die dan krijgt hij waarschijnlijk teveel en kan die het niet verwerken.
De naald moet dan meer naar beneden en krijgt hij pas later de volledige hoofdsproeier.
Of te weinig en pakt die dan niet goed op of met kleine tik aan het gas uit. De naald moet dan meer naar boven komen of een naald die puntiger is of spitser hoe je het noemen wilt.
Jouw geval denk een naald die puntiger is en dan naald wel op de zelfde stand houden als de oude.
Je kan nog proberen naald een stapje hoger te doen maar is vaak dan net weer iets te veel.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Heb je ondertussen de tips geprobeerd die we je gegeven hebben mbt de accel pomp?FOR FUN schreef:Ik zit met het zelfde probleem,ook de TM carb., is zelfs binnengeweest bij Jumpingjet om af te stellen maar daar is geen verbetering van gekomen(heeft me wel 110€ gekost!)
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
peet #77
- Quad Expert

- Berichten: 2075
- Lid geworden op: do 02 dec, 2004 13:37
- Locatie: O-Vlaanderen
- Contacteer:
voor zulke afstellingen hebben wij een goed adres,
en is niet bij een dealer, deze man doet niet anders
als je tel nr wil moet je pm sturen
en is niet bij een dealer, deze man doet niet anders
als je tel nr wil moet je pm sturen
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
-
Fré
- Quad Expert

- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Als je wil wil ik me er ook wel altijd eens mee bezig houden, ik heb alle mainjets voor die carb van 110 tem 150 liggen
gratisch uiteraard
Toegevoegd na 18 minuten:
In het begin had ik hier n.b. ook veel last van, maar na de accel pomp wat goed afgesteld te hebben is dat ook quasi volledig verdwenen. quasi omdat als je onbelast, vanaf ralenti, heel het boeltje in een fractie van een seconde open gooit, je er dan idd wel iets van merkt, maar dat merk je nooit als je aan het rijden bent en de motor belast is.
quote van Ruud Fredriks toen ie quad van Andries (ook met TM carb) aan het fijntunen was: "ongelooflijk goeie gasrespons"
mijn settings: (TM36 met motormods: hotcams, drz-e pakking, open inlaat, standaard moussefilter, standaard uitlaat)
- 125 mainjet
- naald clip 3
- pilot screw 1,5 toer open
- accel pomp aan van 0 tot 2/3e gas
gratisch uiteraard
Toegevoegd na 18 minuten:
In het begin had ik hier n.b. ook veel last van, maar na de accel pomp wat goed afgesteld te hebben is dat ook quasi volledig verdwenen. quasi omdat als je onbelast, vanaf ralenti, heel het boeltje in een fractie van een seconde open gooit, je er dan idd wel iets van merkt, maar dat merk je nooit als je aan het rijden bent en de motor belast is.
quote van Ruud Fredriks toen ie quad van Andries (ook met TM carb) aan het fijntunen was: "ongelooflijk goeie gasrespons"
mijn settings: (TM36 met motormods: hotcams, drz-e pakking, open inlaat, standaard moussefilter, standaard uitlaat)
- 125 mainjet
- naald clip 3
- pilot screw 1,5 toer open
- accel pomp aan van 0 tot 2/3e gas
White LTZ-450 - powered by MSD -
Ja juist Fré,stationair geeft het problemen maar eens wanneer je rijd geen probleem meer.Is weggeweest voor afstelling en wat er juist gedaan is weet ik niet,maar ik weet wel,althans volgens Marco van Jumpingjet,dat er een 126 van sproeier inzit wat mij enigzins verbaasde maar nu zie ik dat er bij jou een 125 inzit,accel.pomp,en dat heb ik achteraf zelf bekeken, staat van 0 tot bijna volledig(dat laatste twijfel ik aan omdat het al zolang geleden is
).Nu weet ik niet zoals Sg6 zegt of ie recht op de naald pist.Wat ik wel weet is dat ik hem gemakkelijk tot aan de begrenser kan laten gaan wat ik met de originele carb.niet kon.Heb daarstraks in Genk gezeten en telkens verbaasde hij mij(is eerste keer in twee jaar dat ik ermee op parcour reed omdat ik altijd op de baan gereden heb met achter een 35 van tandwiel en baanbanden)om in derde versnelling soms serieus zijn neus in de lucht te steken.IK ben best TEVREDEN met mijn banaan.
Enjoy your ride...
Ik heb de acc pomp anders gezet en het is nu echt veel beter.
Toen wij de carb kochten vertelde de importeur van Mikuni ons dat de acc sproeier richting het luchtfilter moest spuiten en niet richting de motor.
Nu hij richting de motor spuit is de gas reactie gelijk VEEL beter. En dan heb ik em nog niet eens fijn afgesteld met de afstel schoef
Toen wij de carb kochten vertelde de importeur van Mikuni ons dat de acc sproeier richting het luchtfilter moest spuiten en niet richting de motor.
Nu hij richting de motor spuit is de gas reactie gelijk VEEL beter. En dan heb ik em nog niet eens fijn afgesteld met de afstel schoef
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
da is ne goeienSlOoT schreef:Ik heb de acc pomp anders gezet en het is nu echt veel beter.
Toen wij de carb kochten vertelde de importeur van Mikuni ons dat de acc sproeier richting het luchtfilter moest spuiten en niet richting de motor.![]()
![]()
![]()
Nu hij richting de motor spuit is de gas reactie gelijk VEEL beter. En dan heb ik em nog niet eens fijn afgesteld met de afstel schoef
Het stond nochtans in de manuel dacht ik. Maar mocht fre het niet gelezen hebben dan wist niemand het hier! en stond ie te piesen waar het hem uitkwam.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u

