Die foto is getrokken in Lichtervelde, die laatste berg voor de finisch, juist achter het lange rechte eind met die drie bergen erin. Was nog een redelijk hoge jump en jan bleef gas geven éédoubletracing schreef:mooie foto van waar is die getrokken nicolas?tja jantje hé
Plooien of breken noemen ze dit !
- Quadracer 74
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: do 03 nov, 2005 18:23
- Locatie: West-Vlaanderen
- Contacteer:
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
viewtopic.php?f=41&t=29468
-
- Quad Expert
- Berichten: 2465
- Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
- Locatie: gezellig
- Contacteer:
Da had ik niet gepeist. Ik dacht toch dat die dingen tegen zo'n stoten opgewassen waren...
't Is toch maar landen of hevig landen, he...
Of moet de rijder zich aanpassen aan wat de quad aankan?
Dat dit bijvoorbeeld gebeurd met de originele assen, ok. Maar van W-tec had ik toch anders verwacht. Dat ze aan alles zouden gedacht en gewerkt hebben. Hebben ze dan enkel aan gewicht verlichten en alles op elkaar afstemmen, bij het ontwerpen van de nieuwe w-tec, gedacht?
't Is toch maar landen of hevig landen, he...
Of moet de rijder zich aanpassen aan wat de quad aankan?
Dat dit bijvoorbeeld gebeurd met de originele assen, ok. Maar van W-tec had ik toch anders verwacht. Dat ze aan alles zouden gedacht en gewerkt hebben. Hebben ze dan enkel aan gewicht verlichten en alles op elkaar afstemmen, bij het ontwerpen van de nieuwe w-tec, gedacht?
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een as brak die onder een w-tec of vls zat, dus als het verder niet breekt dan zal het wel goed zijn. Als ik doorveer met mijn voorarmen staan ze ook idioot ver niet zo / \ maar zo \ / terijl je dat normaal echt niet ziet. Dit zal een echte momentopname zijn: ik wed dat niemand langs de kant zal hebben gestaan van: die as buigt door, maar iedereen zal gedacht hebben: die springt ver. Normaal zie je dat niet zulke dingen.
Ze hebben aan alles gewerkt, anders hadden ze allang problemen mee gehad hebben. Kijk naar Hofmans, die sprong afgelopen zondag zo hoog, dat ik er gerust rechtop onder durf staan, en dan breekt er nog niets.
Ik heb het 1 keer gezien bij een VLS die het niet aankon, maar toen werd er zo knonhard gereden dat de kogels en spoorstangen het begaven, was in de tijd van Winrow en onze "Brus" die 6x NL kampioen was en Touquet ook eens gewonnen heeft.
Ze hebben aan alles gewerkt, anders hadden ze allang problemen mee gehad hebben. Kijk naar Hofmans, die sprong afgelopen zondag zo hoog, dat ik er gerust rechtop onder durf staan, en dan breekt er nog niets.
Ik heb het 1 keer gezien bij een VLS die het niet aankon, maar toen werd er zo knonhard gereden dat de kogels en spoorstangen het begaven, was in de tijd van Winrow en onze "Brus" die 6x NL kampioen was en Touquet ook eens gewonnen heeft.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
nee dat vind ik nu juist niet, de rijder kan je het knap lastig maken, maar hier hou ik ook niet echt van. Op de duur gaan de kosten van allerlei gebroken onderdelen ook nogal hoog oplopen. Daarom hou ik niet van die breeklandingen. Maar goed das rekbaar natuurlijk.tointjuh schreef:dat is mx.. de rijder het zo zwaar mogelijk maken...
@ Ivoman: die as plooit wel, maar die zit volgens mij nog altijd in zijn elastisch gebied. Ik heb wel vertrouwen in die w-tecs, al is het maar van de fabriek even te bezoeken en hun vakmanschap te aanschouwen.
Alles plooit. Als je wil maakt ieder klein kind een as die bijna niet plooit, de kunst is om een as te maken die net niet geplooid blijft staan of breekt en toch zo licht mogelijk is. Volgens mij is wtec daar in geslaagd.
btw, heel knappe foto!
White LTZ-450 - powered by MSD -
Maar als je eens een cola blikje neemt en je haalt het constant heen en weer dan breekt het ook af, dat is eigenlijk hetzelfde principe als de wtec as. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat die as breekt. Je zult dat niet bij Ingo of Joost zien want die rijden constant met het nieuwste materiaal.Fré schreef:nee dat vind ik nu juist niet, de rijder kan je het knap lastig maken, maar hier hou ik ook niet echt van. Op de duur gaan de kosten van allerlei gebroken onderdelen ook nogal hoog oplopen. Daarom hou ik niet van die breeklandingen. Maar goed das rekbaar natuurlijk.tointjuh schreef:dat is mx.. de rijder het zo zwaar mogelijk maken...
@ Ivoman: die as plooit wel, maar die zit volgens mij nog altijd in zijn elastisch gebied. Ik heb wel vertrouwen in die w-tecs, al is het maar van de fabriek even te bezoeken en hun vakmanschap te aanschouwen.
Alles plooit. Als je wil maakt ieder klein kind een as die bijna niet plooit, de kunst is om een as te maken die net niet geplooid blijft staan of breekt en toch zo licht mogelijk is. Volgens mij is wtec daar in geslaagd.
btw, heel knappe foto!
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Dat cola-blikje uit jouw voorbeeld ondergaat plastische vervorming, de W-Tec as elastische (hopelijk dan toch ). In dat laatste geval kan je spreken over gewone vermoeiing, en dat duur heel wat langer dan dat cola-blikje, tegen dan rijden ze misschien al met andere quads.
Nuja niet omdat het er erg uitziet dat het geen elastische buiging is. Ik ga ervan uit dat dit zo is, als de as nu geplooid is dan is het een ander verhaal.
Nuja niet omdat het er erg uitziet dat het geen elastische buiging is. Ik ga ervan uit dat dit zo is, als de as nu geplooid is dan is het een ander verhaal.
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Ivoman, het is juist de bedoeling dat de as meegeeft. Daarom is zo ook net zo gemaakt. De as is trouwens hol van binnen ! Ook zit op de as een speling links-rechts van 1.5-2 mm omdat de as zou kunnen werken. Door de as te laten buigen komt ook minder kracht op de achterbrug en komen we niet hetzelfde tegen als met die Yamaha achterbruggen.Ivoman #7 schreef:Da had ik niet gepeist. Ik dacht toch dat die dingen tegen zo'n stoten opgewassen waren...
't Is toch maar landen of hevig landen, he...
Of moet de rijder zich aanpassen aan wat de quad aankan?
Dat dit bijvoorbeeld gebeurd met de originele assen, ok. Maar van W-tec had ik toch anders verwacht. Dat ze aan alles zouden gedacht en gewerkt hebben. Hebben ze dan enkel aan gewicht verlichten en alles op elkaar afstemmen, bij het ontwerpen van de nieuwe w-tec, gedacht?
Laatst gewijzigd door No Limit W-tec op ma 02 okt, 2006 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Allez, we gaan weer rondje andersmans materiaal afbreken...bertmat schreef:Als ik het goed voor heb heeft Brems in Frankrijk al meer als één remschijf geplooid...
Het is idd zo dat Brems in de eerste proeven enkel remschijven en tandwielen heeft geplooid, zijn we heel open over geweest en staat ook in alle verslagen die je hier kan terug vinden. Nu is er een degelijke alu beschermplaat en is het probleem opgelost, is trouwens in hoogte regelbaar afhankelijk van grootte tandwiel, zo behoud je maximaal mogelijke bodemvrijheid. Heb ik op nog geen enkele andere quad gezien.
Brems was trouwens de enige met problemen hiermee, Jan en Nico rijden MCLB zonder bescherming en zonder problemen. Als je de stenen ter grootte van kassei op franse pleinen ziet liggen dan is het ook niet verwonderlijk. Mocht je de mclb rijders op zo'n plein sturen dan schreeuwen ze moord en brand en wil de helft niet vertrekken. (Met alle respect voor de mclb rijders, is maar om aan te geven hoe toestand van terreinen daar is)
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Andermans materiaal afbreken part II...Frank MB schreef:Maar als je eens een cola blikje neemt en je haalt het constant heen en weer dan breekt het ook af, dat is eigenlijk hetzelfde principe als de wtec as. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat die as breekt. Je zult dat niet bij Ingo of Joost zien want die rijden constant met het nieuwste materiaal.
Er is in al de tijd dat het nieuwe model rijdt welgeteld één as gebroken en geen enkele geplooid. Ingo, Joost en Davy hun quads worden hoogstens één maal per jaar vervangen en de gebruikte modellen worden dan nog doorverkocht, net zoals de pdv quad van dit jaar. Is niet zo dat die assen de vuilbak in gaan.
Op VLS is alles perfect, vandaar dat iedereen er zowat mat kapt, behalve een paar die-hards (ook al zijn er ook al van deze lichting die ervan afgestapt zijn...)
Ik denk dat de resultaten genoeg zeggen, Jan is niet één reeks uitgevallen in MCLB als ik het goed voor heb dus moet toch redelijk betrouwbaar zijn. Davy rijdt hele seizoen Frankrijk en heeft buiten tandwiel en remschijf probleem geen breuken gehad, terwijl er daar zowat iedere manche quads aan de kant staan met gebroken assen, vering, motor,... En het zijn nu niet de voorzichtigste testpiloten mag ik wel zeggen
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Volgens mij probeer ik altijd heel normaal tegen jou te doen, maar jij probeert gewoon mij uit om zo vls af te kunnen breken, ik ben tevreden over mijn vls, en ik studeer voor werktuigbouw dus ik weet waar ik over praat en als ik er dan mijn bedenkingen over heb dan zeg ik dat, als jij dat niet leuk vind dan kan ik daar niet mee zitten, dan had je het onderwerp maar niet moeten plaatsen zo simpel is dat. Ik heb mijn bedenkingen over die as of het wel goed is zo, beduidend nog niet omdat jezelf zeg dat je ketting en tandwiel problemen hebt, en dat komt door de as doordat die te ver doorbuigt slaat je remschijf en tandwiel op de grond, en zo zijn er nog veel meer redenen waarom ik mijn bedenkingen over die as en de quad heb. Dus ik zou maar eens even een toontje lager zingen als ik jou was, want jij bent voor mij echt het kleinste kind hier op het forum.No Limit YFZ schreef:Andermans materiaal afbreken part II...Frank MB schreef:Maar als je eens een cola blikje neemt en je haalt het constant heen en weer dan breekt het ook af, dat is eigenlijk hetzelfde principe als de wtec as. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat die as breekt. Je zult dat niet bij Ingo of Joost zien want die rijden constant met het nieuwste materiaal.
Er is in al de tijd dat het nieuwe model rijdt welgeteld één as gebroken en geen enkele geplooid. Ingo, Joost en Davy hun quads worden hoogstens één maal per jaar vervangen en de gebruikte modellen worden dan nog doorverkocht, net zoals de pdv quad van dit jaar. Is niet zo dat die assen de vuilbak in gaan.
Op VLS is alles perfect, vandaar dat iedereen er zowat mat kapt, behalve een paar die-hards (ook al zijn er ook al van deze lichting die ervan afgestapt zijn...)
Ik denk dat de resultaten genoeg zeggen, Jan is niet één reeks uitgevallen in MCLB als ik het goed voor heb dus moet toch redelijk betrouwbaar zijn. Davy rijdt hele seizoen Frankrijk en heeft buiten tandwiel en remschijf probleem geen breuken gehad, terwijl er daar zowat iedere manche quads aan de kant staan met gebroken assen, vering, motor,... En het zijn nu niet de voorzichtigste testpiloten mag ik wel zeggen
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Als je zo reageert is het net alsof je zit te verlangen tot de eerste as breekt om te kunnen zeggen dat W-tec niet goed is en VLS zoveel beter want dat breekt nooit.Frank MB schreef:Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat die as breekt. Je zult dat niet bij Ingo of Joost zien want die rijden constant met het nieuwste materiaal.
Samuel, een franse quadrijder die ik goed ken heeft dit weekend de as op zijn YFZ gebroken, gevolg : kruisbanden verrokken en 3 weken out, dus vind ik het maar een ziekelijke gedachte.
Met die foto wou ik alleen aantonen dat W-tec wel degelijk zijn huiswerk goed heeft gemaakt en materiaal, verwerking, harding en concept op mekaar afstemt en met goed restultaat.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
En jij vraagt om nog wat meer olie op het vuur te gooien dus zal ik dat even doen:No Limit YFZ schreef:Als je zo reageert is het net alsof je zit te verlangen tot de eerste as breekt om te kunnen zeggen dat W-tec niet goed is en VLS zoveel beter want dat breekt nooit.Frank MB schreef:Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat die as breekt. Je zult dat niet bij Ingo of Joost zien want die rijden constant met het nieuwste materiaal.
Samuel, een franse quadrijder die ik goed ken heeft dit weekend de as op zijn YFZ gebroken, gevolg : kruisbanden verrokken en 3 weken out, dus vind ik het maar een ziekelijke gedachte.
Met die foto wou ik alleen aantonen dat W-tec wel degelijk zijn huiswerk goed heeft gemaakt en materiaal, verwerking, harding en concept op mekaar afstemt en met goed restultaat.
Kom op he ga zo door nu de as goed is volgens jullie nu de remschijf tandwielen en vering nog
het zal wel weer tijd voor een worden want dit wordt gewoon weer een kansloze topic.
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
Hee mannen, ik ken jullie allebei persoonlijk, en ik mag jullie ook allebei maar vind dit toch weer echt nergens op slaan.
Het is een openbaar forum, en allebei zijn jullie moderators, dit is niet echt een voorbeeld ofzo voor iedereen. Straks gaan de ''kiddies'' (zo werden ze genoemd in het algemeen topic) dit nadoen, staat het forum vol met teksten dat over elkaars quad gaat.
Ik zou willen voorstellen: stuur een PM naar elkaar.
Het is een openbaar forum, en allebei zijn jullie moderators, dit is niet echt een voorbeeld ofzo voor iedereen. Straks gaan de ''kiddies'' (zo werden ze genoemd in het algemeen topic) dit nadoen, staat het forum vol met teksten dat over elkaars quad gaat.
Ik zou willen voorstellen: stuur een PM naar elkaar.
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Als alles zo slecht is aan die w-tec, waarom haalt Hofmans het haast van die 1000 cc quads in Nederland, wint Jan met de vingers in de neus MCLB, wint Brems zowat alles in Grand Ouest en rijdt Jan 4de in Berck waar in het zand de vering zo belangrijk is ? Zal wel toeval zijn...
Aan VLS komt niets hé, vandaar dat Jerome Fournier vorig jaar met splinternieuwe VLS geen enkele zandwedstrijd heeft uitgereden en nu Suzuki rijdt... Ik breek niet vlug een ander merk af, maar als je gaat overdrijven kan ik ook beginnen hoor...
Als je wertuigkundige in wording bent, zet dan maar eens boompje op met Fré over de as en de achterbrug en de procédés en materialen die bij W-tec gebruikt worden. Het gaat mijn petje te boven, ben er niet slim genoeg voor maar zie enkel dat ze weten waar ze mee bezig zijn en dat de resultaten er zijn.
Aan de W-tec wordt contant nog verder gewerkt en ontwikkeld, dit kan je van VLS niet zeggen. Daar lijkt de tijd stil te staan.
Aan VLS komt niets hé, vandaar dat Jerome Fournier vorig jaar met splinternieuwe VLS geen enkele zandwedstrijd heeft uitgereden en nu Suzuki rijdt... Ik breek niet vlug een ander merk af, maar als je gaat overdrijven kan ik ook beginnen hoor...
Als je wertuigkundige in wording bent, zet dan maar eens boompje op met Fré over de as en de achterbrug en de procédés en materialen die bij W-tec gebruikt worden. Het gaat mijn petje te boven, ben er niet slim genoeg voor maar zie enkel dat ze weten waar ze mee bezig zijn en dat de resultaten er zijn.
Aan de W-tec wordt contant nog verder gewerkt en ontwikkeld, dit kan je van VLS niet zeggen. Daar lijkt de tijd stil te staan.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Als er zaken zijn die niet waar zijn (zoals Ingo en Joost om de haverklap van as wisselen) dan voel ik mij genoodzaakt om te reageren.Vyrena schreef:Hee mannen, ik ken jullie allebei persoonlijk, en ik mag jullie ook allebei maar vind dit toch weer echt nergens op slaan.
Het is een openbaar forum, en allebei zijn jullie moderators, dit is niet echt een voorbeeld ofzo voor iedereen. Straks gaan de ''kiddies'' (zo werden ze genoemd in het algemeen topic) dit nadoen, staat het forum vol met teksten dat over elkaars quad gaat.
Ik zou willen voorstellen: stuur een PM naar elkaar.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team