edit : helpt ook niet
probleem met pc
-
Blaster-boy
- Quadracer

zal ik even proberen Ralph .
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Neem maar van mij aan dat je draadloos netwerk beveiligd is met een netwerksleutel...
Als je die niet, of niet juist hebt ingegeven, krijg je géén IP adres van de router, en dus 'beperkte verbinding'...
Is dat die router die ik bij jullie geïnstalleerd heb? zo ja, dan kan ik je de netwerksleuten wel bezorgen...
klik eens met je rechter muisknop op je icoontje van je draadloze netwerkverbinding, rechtsonder naast de klok. Daar klik je dan op "beschikbare draadloze netwerken weergeven". Hier zie je jullie netwerk staan, en wat staat daar achter? "onbeveiligd", "beveiligd (WEP)" of "beveiligd (WPA)"
?
Als het beveiligd is, moet je er maar eens op dubbelklikken, dan gaat ie je 2x om een netwerksleutel vragen. deze kan je niet kiezen, maar zit in de router ingegeven, en die moet je hier 2x ingeven (dit is éénmalig, als je 'm goed heb in gegeven vraagt ie daar nooit meer daar)
Hoe kan je die sleutel nu vinden?
op je PC MET internet verbinding ga je naar http://192.168.2.1
Hier klik je links op SECURITY (hij gaat je nu om een passwoord vragen, standaard is dat leeg, dus gewoon op submit klikken.
Nu zie je de WEP sleutel staan. de 10 cijfers die je bij "KEY 1" ziet staan, noteer je... DIT is de code die je moet ingeven op jou PC, als ie vraagt om de netwerksleutel...
Dus eingelijk zoals Teun, enz al beweerde...
't ligt dus NIET aan de afstand, want dan had je géén verbinding, nu heb je wél verbinding zonder IP adres..
Als je die niet, of niet juist hebt ingegeven, krijg je géén IP adres van de router, en dus 'beperkte verbinding'...
Is dat die router die ik bij jullie geïnstalleerd heb? zo ja, dan kan ik je de netwerksleuten wel bezorgen...
klik eens met je rechter muisknop op je icoontje van je draadloze netwerkverbinding, rechtsonder naast de klok. Daar klik je dan op "beschikbare draadloze netwerken weergeven". Hier zie je jullie netwerk staan, en wat staat daar achter? "onbeveiligd", "beveiligd (WEP)" of "beveiligd (WPA)"
?
Als het beveiligd is, moet je er maar eens op dubbelklikken, dan gaat ie je 2x om een netwerksleutel vragen. deze kan je niet kiezen, maar zit in de router ingegeven, en die moet je hier 2x ingeven (dit is éénmalig, als je 'm goed heb in gegeven vraagt ie daar nooit meer daar)
Hoe kan je die sleutel nu vinden?
op je PC MET internet verbinding ga je naar http://192.168.2.1
Hier klik je links op SECURITY (hij gaat je nu om een passwoord vragen, standaard is dat leeg, dus gewoon op submit klikken.
Nu zie je de WEP sleutel staan. de 10 cijfers die je bij "KEY 1" ziet staan, noteer je... DIT is de code die je moet ingeven op jou PC, als ie vraagt om de netwerksleutel...
Dus eingelijk zoals Teun, enz al beweerde...
't ligt dus NIET aan de afstand, want dan had je géén verbinding, nu heb je wél verbinding zonder IP adres..
-
Blaster-boy
- Quadracer

bedankt Erwin en ook de rest
het werkt , kan op mijn kamerke aan de pc werken nu.
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
-
Blaster-boy
- Quadracer

ja klopte helemaal
ik had de verkeerde nummer ingegeven

pff houd alsjeblieft je mond dicht manne ik vraag alleen iets en dan begint dit gezeik...KrisZ400 schreef:OeiOei, hij gaat zijn reputatie als pc-expert weer alle eer aan doen
heb men woorden tog terug genomen in de vorige topic... dus wat lig je te zeiken? maak jij dan nooit fouten ofzo ben je super stuut?
wat waren de medeleerlingen tog zeer blij met jou
-
Yamaha Grizzly 700
- Quad Master

Jij leert 't écht nooit geloof ik hé...quad-racerrr schreef:pff houd alsjeblieft je mond dicht manne ik vraag alleen iets en dan begint dit gezeik...KrisZ400 schreef:OeiOei, hij gaat zijn reputatie als pc-expert weer alle eer aan doen
heb men woorden tog terug genomen in de vorige topic... dus wat lig je te zeiken? maak jij dan nooit fouten ofzo ben je super stuut?![]()
wat waren de medeleerlingen tog zeer blij met jou
heb je die
aub, grow up... 'k denk da hij bekwaam genoeg is, en dat ook al meermaals bewezen...
Had jij je woorden teruggenomen in dat topic? dan heb ik da waaarschijnlijk over 't hoofd gezien (http://www.demodderberen.be/forum//view ... &&start=30) , misschien moet je even m'n geheugen opfrissen
Leer eens een beetje relatieveren, lezen en luisteren op 't forum, daar doe je jezelf en anderen 'n groot plezier mee
Dat klopt, tegenwoordig allemaal WPAAlfredo schreef:Even terzijde, heb jij (Alfa) een draadloze router geïnstalleerd die nog een WEP netwerksleutel heeft? Dat is wel serieus verouderd hé... (no offence als dit niet het geval is)
en 't is 128-bits encryptie dus daar ben je toch wel even mee zoet
-
stompie
- Quadrunner

- Contacteer:
goed gezien
alfredo
en dat is vooral fijn als je zo een draadloos netwerk kan "kraken" net voor de deur van je leraar informatica
Zit nu al vier jaar in de richting informatica-beheer waar wij momenteel 16 uren per week informatica krijgen en we dus vanalles !interessant! lleren
dit vind ik echt een interessant topic
kzou hier durven zeggen dat ik mee kan praten met alfa en dozo en toch leer ik hier nog heel veel hoor. zelfs over pc's op een quadforum
ps: als er iemand in de buurt van sint-truiden is en geintereseerd is in ict dan moet ge in maart of mei maar es naar kcst komen, tis opendeurdag voor onze richting, super interessant
greetz simon
dit vind ik echt een interessant topic
kzou hier durven zeggen dat ik mee kan praten met alfa en dozo en toch leer ik hier nog heel veel hoor. zelfs over pc's op een quadforum
ps: als er iemand in de buurt van sint-truiden is en geintereseerd is in ict dan moet ge in maart of mei maar es naar kcst komen, tis opendeurdag voor onze richting, super interessant
greetz simon
--HoNdA 400--
't is trouwens de 64 bits WEP die je op 'n kwartiertje gekraakt hebt, en dan ook alleen maar door 't netwerkverkeer intensief af te luisteren, als er geen verkeer is, kan je nog niet veel. een 128bits ben je toch wel enkele uren mee zoet hoor... en een iv is 24 bits dus kom je iets meer dan 16 miljoen unieke iv's uit, om juist te zijn, 16777216 stuks (2^16)Alfredo schreef:Hoeveel unieke IV's heb je nodig voor een 128-Bit key? Met een beetje geluk 500 000, misschien 1 000 000...
Geef iemand een laptop met een Prism2 WiFi kaart, kismet en aircrack en 15 minuten later heeft hij je WEP key. Als je dan nog je standaard paswoord van je router hebt, ben je zwaar gekloot...
Dat is juist, maar het es dan ook geen bedrijfsnetwerk héEen simpele berekening laat zien dat een druk basisstation
dat een gemiddelde bandbreedte van 5 Mbps haalt (maximum is 11 Mbps) binnen
een halve dag door zijn iv-ruimte heen is. Zelfs bij een minder druk netwerk kan een
geduldige aanvaller dus makkelijk berichten vinden waarin dezelfde sleutelstroom voorkomt.
Bron : http://www.cs.uu.nl/~gerard/liter/Books ... odering%22 Pagina 174
dus moesten ze dat hebben, dan hebben ze gratis internet toegang, dan kan je beter een van de 100den niet beveiligden pakken.. bedrijfsnetwerken worden overal met WPA2 gecodeerd, of met radius server.
Maar wat heb je nu? internet toegang en een gedeelde printer?
En waarom zou je dan gekloot zijn? reset knopje achterop de router kan wonderen doen, niet?:)
En geloof mij maar, iemand die hier 'n kwartier voor de deur staat, die heb ik allang opgemerkt
Mijn draadloos netwerk is trouwens niet beveiligd hier, iedereen mag hier gratis op... Als iedereen dit zou doen, en zijn PC gewoon goed zou beveiligen, DAT zou pas de oplossing zijn, dan had iedereen overal draadloos internet als ie onderwseg was !
Zie dit bijvoorbeeld : http://www.wirelessantwerpen.be/
Zo heb ik van de zomer een wireless netwerk opgezet tussen mij en 'n kameraad, over 'n afstand van iets meer als 2km, en ja hoor, dat liep nog vlot op 24Mbit
En nu worden we iéts te technisch
maar waar 't op neerkomt... WEP codering is niet 100% veilig... als je het al gebruikt, doe dan de 128-bits ofwel de 64, maar dan moet je toch om 't kwartier buiten kijken
Als je router en kaartje het ondersteunen, en je hebt XP SP2, neem dan de WPA encryptie, zeker als er gevoelige data in een gedeelde map staan.