Veren LTR

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Turboy6
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Veren LTR

Bericht door Turboy6 »

Mijn vraag is simpel. Is het goed om de originele veren te laten revalven, zo ja waar kan ik dit laten doen en wat zou dat ongeveel gaan kosten?
Natuurlijk is het altijd beter om andere te kopen zoals Technoflex of Aragosta enz... maar in mijn standpunt gezien is het enkel voor recreatief gebruik dus geen wedstrijden.
Het prijsverschil zal ook wel veel rol spelen in de aankoop van andere of revalving van de originele.
Benieuwd naar jullie mening :afgestudeerd:
DBM PERFORMANCE
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

bel hyperpro eens,een verbetering bereik je er wel mee,maar of het orgineel zo slecht is?
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
Sharky #3
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sharky #3 »

Aragosta doet ook revalving van Standaard veren.

Ik heb hier ergens de prijzen daarvoor liggen. Pm me anders eens
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

Sharky #3 schreef:Aragosta doet ook revalving van Standaard veren.

Ik heb hier ergens de prijzen daarvoor liggen. Pm me anders eens
Is dat geheim dan ofzo :?
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Ik heb ook een setje veren binnengestoken om te revalven, maar heb deze nog niet kunnen testen.

Ik krijg deze middag de veren terug, maar zal waarschijnlijk geen tijd genoeg over hebben om morgen te kunnen gaan rijden.

Volgens mij moeten de veren wel goed komen, kwestie is natuurlijk van als piloot te weten welke setting je wil en dan ook effectief de gevraagde setting te krijgen.

Ik heb nog geen idee welk prijskaartje ik zal voorgeschoteld krijgen.

Aftermarket veren zijn niet noodzakelijk beter als origineel, aftermarket wordt gewoon direct ingesteld zoals je dat zelf wil en origineel is meestal berekend voor gemiddelde piloten en gewichten.

Ik denk trouwens dat momenteel nog geen enkele Europese constructeur de veren voor de LT-R in de catalogus heeft.
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Aragosta heeft inderdaad de nodige ervaring om LT-R veren te revalven.

Aragosta heeft al een LT-R crosser rondrijden met zijn veren eronder.

Ze zijn natuurlijk niet van de goedkoopste maar service en kwaliteit betaal je natuurlijk.

http://www.quadperformance.be/Schokdempers.htm
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Dutje#82 »

bartha racing in oostrozebeke doet perfecte revalving, maakt zelf aftermarket tot een betere veer :shock:
heb daar mijn technoflexen binnen gedaan waar ik niet tevreden van was, heeft de setting's herrekend (had zelf nog nooit zo'n waanzinnige achter setting gezien :duimlaag: ) en heeft er prima veren van gemaakt !
BERT'S RACING SHOP

For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
bansheefreak
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door bansheefreak »

Dutje#82 Geplaatst: Za Okt 28, 2006 12:14 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

bartha racing in oostrozebeke doet perfecte revalving, maakt zelf aftermarket tot een betere veer
heb daar mijn technoflexen binnen gedaan waar ik niet tevreden van was, heeft de setting's herrekend (had zelf nog nooit zo'n waanzinnige achter setting gezien ) en heeft er prima veren van gemaakt

waarom heb je techno flex'en dan toch nog weg gedaan als die bartha racing het zo goed kan? :muur:

ik ken momenteel een stuk of 5 personen die met techoflex rijden en heb er nog geen 1 horen klagen zijn er zelfs uiters te vreden over, maar als je niet kan winnen moet je het toch ergens op kunnen steken he :duimhoog:
====>team DQT<====

trx450r
Frank MB
Quad Master
Quad Master

Bericht door Frank MB »

bansheefreak schreef:

--------------------------------------------------------------------------------

bartha racing in oostrozebeke doet perfecte revalving, maakt zelf aftermarket tot een betere veer
heb daar mijn technoflexen binnen gedaan waar ik niet tevreden van was, heeft de setting's herrekend (had zelf nog nooit zo'n waanzinnige achter setting gezien ) en heeft er prima veren van gemaakt

waarom heb je techno flex'en dan toch nog weg gedaan als die bartha racing het zo goed kan? :muur:

ik ken momenteel een stuk of 5 personen die met techoflex rijden en heb er nog geen 1 horen klagen zijn er zelfs uiters te vreden over, maar als je niet kan winnen moet je het toch ergens op kunnen steken he :duimhoog:
Het is toch ieder zijn mening waar hij of zij tevreden mee is? Als hij er niet tevreden mee is en jij wel, dan kan dat toch, ieder zijn voorkeur.
doubletracing
Quadracer
Quadracer

Bericht door doubletracing »

ik heb nu de laatste tijd het zelfde probleem gehad als dutje,de achterveer die doorgaat en kan hem niet nog meer toedraaien,staat bijna heel dicht.dus moeten ook gerevalved worden.maar ik ben overtuigd dat die technoflexen goed kunnen komen en ik zeker geen bom geld moet neerleggen voor ohlins setje.
gas geven is niets , tis er blijven opzitten!

www.depannagedoublet.be
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

Dimi je bent met een gevoelig topic begonnen VEREN

zeg bij u in de buurt woont Benny van aragosta als je echt wil dat ze gerevalfd worden zou ik daar gaan is michien 5min van uw deur
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
Turboy6
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Turboy6 »

peet #77 schreef:Dimi je bent met een gevoelig topic begonnen VEREN

zeg bij u in de buurt woont Benny van aragosta als je echt wil dat ze gerevalfd worden zou ik daar gaan is michien 5min van uw deur
Mijn vraag is eigenlijk gekomen omdat de witten van Motocrash Aragosta's steken heeft op zijn LT-R en er was al duidelijk een verschil enkel door ze in te duwen.
Veel ervaring heb ik niet met veren maar ze zouden toch wat zachter mogen om het langer vol te kunnen houden, met de originele ben je 'vrij beperkt' naar mijn mening.
Mijn bedoeling is eigenlijk om de originele te revalven want daar ergens 2000 euro uitgeven voor wat voor mij enkel hobby is is voor mij iets teveel van het goeie.
Dus eigenlijk kan ik gewoon bij Arargosta gaan en de veren laten revalven? Wat zou mij dat kosten, iemand een idee?

Ben wel al wat wijzer geworden maar nog een vraag. Over merken gaan we niet klappen maar wat is de 'beste' instelling voor de veren om een 'snelle' ofroader het beste te dienen?

@Peet: Aragosta zou verhuist zijn, waar hij vroeger zat is nu een garage voor auto's dus weet nu niet waar hij nu woont
DBM PERFORMANCE
wantjes #9
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door wantjes #9 »

Turboy6 schreef: @Peet: Aragosta zou verhuist zijn, waar hij vroeger zat is nu een garage voor auto's dus weet nu niet waar hij nu woont
hij zit niet veel verder, in Herne nu
Erasmus all the way!
Turboy6
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Turboy6 »

wantjes #9 schreef:
Turboy6 schreef: @Peet: Aragosta zou verhuist zijn, waar hij vroeger zat is nu een garage voor auto's dus weet nu niet waar hij nu woont
hij zit niet veel verder, in Herne nu
Weet je soms waar? Een adres en/of telefoonnummer zou welkom zijn :duimhoog:
DBM PERFORMANCE
miq
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door miq »

bansheefreak schreef:

kijk gewoon eens op welk een niveau die 5 dan rijden want als je dutje eens hebt zien rijden zal je niet meer klappen van winnen ....eerste of tweede ik heb ook eens gereden waar dutje meedeed...en dacht dat ik snel reed maar was wel in 15 min gedubbeld.......................
Plaats reactie