euh techniek en durf... kracht heeft een raptor 350 genoeg...
Ik geef gas,laat me koppel ietsje schieten (IETSJE dus wel met gevoel,niet zomaar laten klappen)trek tegelijk aan mijn stuur verplaats mijn hele gewicht tijdens het trekken naar de achter kant van mijn zadel en tadaaa wheelie
Me broer wheelied met LT80s. Een paar jaar terug reed hij test in de straat, maar toen ging het niet zoals gepland haha, hij schuurde met zn kont over de grond heen omdat die te ver achterover ging.
Hoe dat jullie dat allemaal doen versta ik niet goe ze. Ik lig aan dat stuur te trekken gelijk een zot en komt nog geen milimeter van de grond. Ik zal dus wel iets verkeerd doen, maar ik zal nog wat oefenen en dan zal ik er wel achterkomen hoe het moet.
In welke versnelling probeer jij je wheelie te doen? Rij in 2de versnelling tot op het punt dat je voelt dat je veel koppel hebt. En volg dan de aanwijzingen van hierboven. Dan zou het eigenlijk zonder problemen moeten gaan hoor.
Als je nog een beetje te veel schrik hebt dat je achterover gaat vallen, best op een grasvlakte proberen. Kwestie dat dit zachter valt en je dus meer durf hebt.
Maarten schreef:Dus in 2de rijden, dan koppeling inhouden en zachtjes laten schieten en vol gas geven?
Daar komt het inderdaad op neer.
Veel oefenen en niet te rap opgeven! In het begin ga je misschien slechts een paar cm de hoogte in met de voorwielen, maar na een tijdje zal je merken dat je het onder de knie krijgt met als gevolg een mooie wheelie.