Ik ben nieuw in quadwereld en mijn enige ervaringen van quadrijden zijn samen met mijn vriendin 2 dagen door de bergen en langs de kust op kreta rijden (wat zo geweldig mooi en romantisch was dat we alle 2 nog een keer willen!) Dit was op een 125 cc kymco wat dus niet erg hard ging (40 km/h, en steile heuvel loopsnelheid). We waren ook een beetje gemeen tegen het beestje, 2 rugzakken er op en 2 mensen
Wat ik zoek is een goed type quad dat mij en mijn vriendin kan brengen waar we heen willen. Als droom een maand of 5 door afrika of lekker door bijvoorbeeld noorwegen touren.
volgend jaar is mijn "break" jaar en heb ik een jaartje vrij, ik ben nu 20 en kan tegen die tijd ongeveer 3000 euro neerleggen voor een quad, dan heb ik nog geld over op op de reizen zelf uit te geven. Ik heb wel verstand van reizen, ik backpack veel en van motoren, ik heb een motor gehad (is nu een maandje geleden verkochten ik heb het volledige onderhoud altijd zelf gedaan) mmm, max 4000 euro maar het liefst 3000!
Wat is zoek is een quad die gewoon normaal op weg de kan rijden, met kenteken dus en die een keer op een zandpad kan, tot de assen in de blubber hoeft echt niet
een utility quad dus, maar wat voor een? schakel (mijn voorkeur zonder duidelijke reden) of automaat?
wie wil me helpen om een beetje de weg te vinden in dit wereldje?