ik wil een utility quad voor reizen!

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Jacala
Toeschouwer
Toeschouwer

ik wil een utility quad voor reizen!

Bericht door Jacala »

Hoi!

Ik ben nieuw in quadwereld en mijn enige ervaringen van quadrijden zijn samen met mijn vriendin 2 dagen door de bergen en langs de kust op kreta rijden (wat zo geweldig mooi en romantisch was dat we alle 2 nog een keer willen!) Dit was op een 125 cc kymco wat dus niet erg hard ging (40 km/h, en steile heuvel loopsnelheid). We waren ook een beetje gemeen tegen het beestje, 2 rugzakken er op en 2 mensen :p

Wat ik zoek is een goed type quad dat mij en mijn vriendin kan brengen waar we heen willen. Als droom een maand of 5 door afrika of lekker door bijvoorbeeld noorwegen touren.

volgend jaar is mijn "break" jaar en heb ik een jaartje vrij, ik ben nu 20 en kan tegen die tijd ongeveer 3000 euro neerleggen voor een quad, dan heb ik nog geld over op op de reizen zelf uit te geven. Ik heb wel verstand van reizen, ik backpack veel en van motoren, ik heb een motor gehad (is nu een maandje geleden verkochten ik heb het volledige onderhoud altijd zelf gedaan) mmm, max 4000 euro maar het liefst 3000!

Wat is zoek is een quad die gewoon normaal op weg de kan rijden, met kenteken dus en die een keer op een zandpad kan, tot de assen in de blubber hoeft echt niet :p

een utility quad dus, maar wat voor een? schakel (mijn voorkeur zonder duidelijke reden) of automaat?

wie wil me helpen om een beetje de weg te vinden in dit wereldje? :idea:
op zoek naar een utility quad
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

hey jacala welkom op het forum!
ik denk dat 3000 euro een beetje een moeilijk bedrag is voor ultilty quad waar je met zijn 2en op moet en ook nog een beetje power moet hebben. Ralph hier van het forum heeft nog een mooi barossa 250cc 2-cylinder staan in nieuwstaat met kenteken. heeft toch redelijk wat power en is handgeschakeld.
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Barossa is niet slecht, maar als je er mee door Afrika en Noorwegen wilt dan moet je toch wel iets van 'de echte merken' kwaliteit kopen. Maar dan ben je 4x 3000 euro kwijt.
albrecht
Quadrider
Quadrider

Bericht door albrecht »

Persoonlijk om zo een serieuse reis te ondernemen zou ik gaan voor Honda
Jacala
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Jacala »

Het hoeft geen nieuwe quad te zijn hoor, liever juist een 2e hands geval

kan een 2ehands kodiak niet of een bruin?

Op kreta zag ik veel LINHAI's rondrijden

http://www.linhai.be
http://www.quadpower.nl/N_frame.html?ht ... t_277.html
alle 2 leuke dingetjes, ik weet alleen niet of ze kunnen leveren wat ik nodig heb

Ja tuurlijk wil ik liever een Yamaha ofzo maar is dit niet net zoals met echte auto's? Een bling bling hummer doet de taak maar een wat simpelere vitara doet het ook?

Alvast bedankt!

Jacala

nb
http://motor-brommer.marktplaats.nl/ove ... ck-forest-
deze bijvoorbeeld! welliswaar weet ik niet of hij een kenteken heeft maar voor 3500 euro moet toch wel zoiets te vinden zijn in een goede staat met kenteken?
Laatst gewijzigd door Jacala op di 31 okt, 2006 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Sharky #3
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sharky #3 »

De linhai is niet zo enorm slecht, maar er zijn wel een aantal aanpassingen nodig.

Brutus en Marc mecano hebben daar redelijk wat ervaring mee met die Linhai's
Jacala
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Jacala »

en deze bijvoorbeeld?

http://www.e-ton.nl/index.php?NavId=8&A ... &Desc=DESC

Reinmech en Linhai vind ik wel interesant, zijn er mensen die ervaring met deze quad's hebben of kan ik beter wat doorsparen en een "echte" wat oudere quad alla kodiak of bruin kopen?
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door BULLET-PROOF »

hey,

een kodiak 400 vindt je voor 4500€ mss 4000€ !zie hier

:duimhoog:
Laatst gewijzigd door BULLET-PROOF op wo 08 nov, 2006 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacala
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Jacala »

mmm dat is idd leuk!

bedankt, ik zal er over nadenken (ik heb de tijd) & flink sparen (ik heb de tijd)

wat kost zo'n ding ongeveer in onderhoud? is het duur qua onderdelen en slijten ze snel (moet ik bijvoorbeeld een nieuw motorblok meenemen als ik 6000 km normaal, zonder toeren te jagen ga rijden of hoef bij wijze van spreken ik alleen de olie te vervangen)

ciao!

Jacala
Kortvrint
Quadrider
Quadrider

Bericht door Kortvrint »

Met een kodiak kun je niet missen denk ik.

Weinig onderhoud en het heeft z'n degelijkheid wel al bewezen.
-HONDA TRX250r
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
sjarty
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door sjarty »

Jacala schreef:
Ja tuurlijk wil ik liever een Yamaha ofzo maar is dit niet net zoals met echte auto's? Een bling bling hummer doet de taak maar een wat simpelere vitara doet het ook?
nu ga je toch geen hummer verglijken met een vitara :lol:
er is bling bling maar er bestaat ook zoiets als degelijkheid en standaard uitrusting bvb. :idea:
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Jacala
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Jacala »

nee okee, de vergelijking is een beetje raar maar ik dacht dat het idee wel duidelijk was

ik hoef geen top top product, maar gewoon een kwalitatief goed product, ik ga sparen en zie wel waar het eindigt

bedankt

Jacala
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Als je naar dat soort landen gaat en je hebt onderdelen nodig, dan is het 1000x makkelijker om onderdelen voor bijvoorbeeld een Honda of een Yamaha te krijgen dan voor bijvoorbeeld een Linhai.
sjarty
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door sjarty »

Ralph schreef:Als je naar dat soort landen gaat en je hebt onderdelen nodig, dan is het 1000x makkelijker om onderdelen voor bijvoorbeeld een Honda of een Yamaha te krijgen dan voor bijvoorbeeld een Linhai.
lijkt me zeer belangrijk als je zo ver van huis bent :knikduim:
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Jacala
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Jacala »

over het onderdelen probleem had ik ook al nagedacht, je kan geen 2e quad in onderdelen meenemen.

Ik ga wel voor een "echte" al is het duurder

bedankt!

Jacala
Plaats reactie