yamaha 700
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
voor alle duidelijkheid
er moet hier geen discussie ontstaan over persoonlijke meningen van wat er wel of niet een goede quad is.
ik persoonlijk vind heel de yamaha lijn nie echt super omdat het allemaal voort op de raptor lijkt.
daar in tegen wil ik niet zeggen dat de raptor slecht is.
maar het komt er eigelijk op neer dat iedereen zijn eigen quad het fijnst en het beste vind.
daarbij komt nog dat je een quad kunt maken zoals je zelf wil
iedereen weet dat een raptor een te hoog zwaarte punt heeft maar als je er andere a-armen en veren onder zet kan het nog best een fijne en leuke quad zijn om op te rijden.
ik moet ook bekennen dat ik niet zo'n fan ben van heel de injectie hype.
dit te meer omdat je er zelf niks meer aan kan sleutelen.
het leuke aan een carburateur is dat je er zelf nog veel aan kan doen en injectie is voort laptop werk.
jammer maar dat is de revolutie laten we maar zeggen
greetzz bart
er moet hier geen discussie ontstaan over persoonlijke meningen van wat er wel of niet een goede quad is.
ik persoonlijk vind heel de yamaha lijn nie echt super omdat het allemaal voort op de raptor lijkt.
daar in tegen wil ik niet zeggen dat de raptor slecht is.
maar het komt er eigelijk op neer dat iedereen zijn eigen quad het fijnst en het beste vind.
daarbij komt nog dat je een quad kunt maken zoals je zelf wil
iedereen weet dat een raptor een te hoog zwaarte punt heeft maar als je er andere a-armen en veren onder zet kan het nog best een fijne en leuke quad zijn om op te rijden.
ik moet ook bekennen dat ik niet zo'n fan ben van heel de injectie hype.
dit te meer omdat je er zelf niks meer aan kan sleutelen.
het leuke aan een carburateur is dat je er zelf nog veel aan kan doen en injectie is voort laptop werk.
jammer maar dat is de revolutie laten we maar zeggen
greetzz bart
CustomCoatingsHelvoirt
-
- Toeschouwer
- Berichten: 40
- Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 09:53
- Locatie: avelgem
Als je een powercommander steekt kun je wel veel meer regelen dan op een carburator hoor. Je kan gewoonweg alles aanpassen via een laptop. Gewoon de fiche erin en bijregelen. Denk niet dat er in de toekomst nog veel quads zonder injectie gemaakt zullen worden. Heb al genoeg dyno-jet kits gestoken, en nooit ben je zeker of het goed is. Je mag dan weeral kosten bijmaken en op een testbank gaan. Verder ga ik zeker niet beweren dat de raptor de beste quad is hoor. Nadelen zijn er zeker aan. De vering trekt op niets, staat idd wat smal in de breedte, en de zithouding kan ook veel beter(heb steeds het gevoel dat ik er ga afglijden). Maar dit zijn wel zaken die je vrij goedkoop kan aanpassen(yfz-vering, kleine spoorverbreders, en is mijn geval vering achteraan iets verhogen), en je hebt een andere quad.
[quote="wally"]nou kees, negatieveling, quote]
? Wat is hier nou negative aan? Dit klopt toch wat ik zeg. En misschien klinkt het voor jou minder leuk omdat je misschien de 700 bezit. Maar het is wel de waarheid. En laat me niet kiezen tussen bijv een Z400 voor 6.000 euro of een raptor 700 voor 2.000 euro. Want dan kies ik toch mooi de Z400. Of de raptor 660 of what ever. Raptor 700 is gewoon in mijn ogen een grote prul. En oke, ik weet omdat jij nu eenmaal zo ene hebt er niet zo over denkt. Dat dit ding heilig is voor jou, oke, ik weet het. Dus bij deze.
LET OP voordat je me weer te snel bent. Ik heb geen Z400 VOORBEELD he
? Wat is hier nou negative aan? Dit klopt toch wat ik zeg. En misschien klinkt het voor jou minder leuk omdat je misschien de 700 bezit. Maar het is wel de waarheid. En laat me niet kiezen tussen bijv een Z400 voor 6.000 euro of een raptor 700 voor 2.000 euro. Want dan kies ik toch mooi de Z400. Of de raptor 660 of what ever. Raptor 700 is gewoon in mijn ogen een grote prul. En oke, ik weet omdat jij nu eenmaal zo ene hebt er niet zo over denkt. Dat dit ding heilig is voor jou, oke, ik weet het. Dus bij deze.
LET OP voordat je me weer te snel bent. Ik heb geen Z400 VOORBEELD he
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeg Kees, je mag dan misschien wel een aardige jongen zijn, maar het is de bedoeling dat je jezelf argumenteert. Bij jou heb ik niks anders gezien dan 'ik vind het prul'. Zo kan ik ook zeggen: 'ik vind jou prul Kees' en dan vervolgens niet zeggen waarom. Nee ik heb geen Raptor 700, ik ben moderator.
ralph 1-0Ralph schreef:Zeg Kees, je mag dan misschien wel een aardige jongen zijn, maar het is de bedoeling dat je jezelf argumenteert. Bij jou heb ik niks anders gezien dan 'ik vind het prul'. Zo kan ik ook zeggen: 'ik vind jou prul Kees' en dan vervolgens niet zeggen waarom. Nee ik heb geen Raptor 700, ik ben moderator.
kees
never drive faster then your angel can fly
-
- Quadrunner
- Berichten: 554
- Lid geworden op: wo 22 mar, 2006 23:41
- Locatie: tilburg
- Contacteer:
hoi
ik sluit me aan bij yamaha tri-z
bij injechtie kun je zelf niks meer aan doen
omdat je inderdaad alles moet doen met een laptop
en ik heb ook verschilende vragen gezien bij werkplaats
van een 700 dat er ergens een stiooring in zat
en dat steets de zekering klapte
van dat soort dingen
en als je dan gaat kijken naar de 660
die heeft alleen het hoognodige
op hoop dat hiermee
niemand op zijn ... heb getrapt
en anders SORRY
gr peter
ik sluit me aan bij yamaha tri-z
bij injechtie kun je zelf niks meer aan doen
omdat je inderdaad alles moet doen met een laptop
en ik heb ook verschilende vragen gezien bij werkplaats
van een 700 dat er ergens een stiooring in zat
en dat steets de zekering klapte
van dat soort dingen
en als je dan gaat kijken naar de 660
die heeft alleen het hoognodige
op hoop dat hiermee
niemand op zijn ... heb getrapt
en anders SORRY
gr peter
Ik ben geintresseerd in:
Quads, motors, auto's,..
Zolang het maar wielen heeft + snel is!
Quads, motors, auto's,..
Zolang het maar wielen heeft + snel is!
-
- Quadracer
- Berichten: 1276
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
- Locatie: Bree-Tongerlo
ik ga mee met de mening van tri-z.
wel minder fijn om zelf te sleutelen ,
maar we zullen met de revolutie meemoeten
en die kinderziektes zal nog wel opgelost worden bij de EFI systemen
wel minder fijn om zelf te sleutelen ,
maar we zullen met de revolutie meemoeten
en die kinderziektes zal nog wel opgelost worden bij de EFI systemen
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
als met je laptop gewoon WEET wat je doet, kan je het eventueel allemaal zelf. En met een carb kan je bijna niet fijn tunen. Met een powercommander kan je per 250 toeren aanpassen. En storingen waardoor de zekeringen klappen zal bijna niet door de efi komen. Zoals ralph al zei, kijk is naar de rallysport. daar wordt het echt afgebeuld en is efi zeer betrouwbaar.
hmmmmmm. eat me..
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
- Locatie: zelzate
- Contacteer:
dit is het enige waar ik niet mee akkoord ga, de rest houd steek...wally schreef: En met een carb kan je bijna niet fijn tunen .
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
De zekeringen die geklapt zijn kwam doordat de kabelboom op een plaats bloot geschuurd was en sluiting maakte met het frame.quadje schreef:hoi
ik sluit me aan bij yamaha tri-z
bij injechtie kun je zelf niks meer aan doen
omdat je inderdaad alles moet doen met een laptop
en ik heb ook verschilende vragen gezien bij werkplaats
van een 700 dat er ergens een stiooring in zat
en dat steets de zekering klapte
van dat soort dingen
en als je dan gaat kijken naar de 660
die heeft alleen het hoognodige
op hoop dat hiermee
niemand op zijn ... heb getrapt
en anders SORRY
gr peter
Dit heeft dus helemaal niets te maken met de injectie.
Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ben benieuwd naar jouw persoonlijke ervaringen met injectiemotoren.kees schreef:Ja inderdaad! Maar niet omdat het zo 'goed' is anders werd dit al langer uitgevoerd. Want injectie bestaat allang. Maar tegenwoordig is het verplicht met al die milieu eisen. Geloof mij maar dat bijv Yamaha liever bij carburateurs blijven.yamahakodiak schreef:met injectie heb je geen last met water alle grote utility atv's van de grote merken hebben tegenwoordig injectie
En dan heb ik het niet over het uiterlijk van de 700, die vind ik geweldig mooi. Maar je moet ook kijken wat er onder je zit.. en dat zou ik nog niet voor de helft van de prijs willen hebben...
Zo op de weg, gaat het nog maar niet met water. Daarbij, onderhoud, duurzaamheid: *****.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Injectie kan je zodra je een Power Commander of iets dergelijks hebt gewoon afregelen en denk nou eens na, hoe vaak pas je de jetting aan? Je zet hem een keer op de testbank, de boel staat goed, dan kan je altijd nog een beetje afregelen op de Power Commander. Je hoeft bij een carb toch ook niet opeens van sproeier 190 naar 250 te gaan? Tenzij hij k.u.t. afgesteld is op de testbank, maar dat is dan je eigen schuld.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 205
- Lid geworden op: vr 06 jan, 2006 19:45
na een tijdje te kunnen nadenken is de beslissing gevallen.
de 700 staat in bestelling wordt de zwart orange se
heb het vooral gedaan omdat ik al 2 yfz heb versleten.en er na 1jaar cross toch het beste af is.
en normaal ging stoppen met alles wat met quads te maken heeft maar het is een verslaving.
ik heb er nog niet opgereden maar met de zelfde ophanging als een yfz inclusief veren zie ik niet in
waarom hij niet goed op de weg ligt of slechter dan de yfz.
over de injectie maak ik me geen zorgen,khoor hier weinig klachten bij de 700 rijders.
tzijn de mannen die er niet mee rond rijden die er eerder commentaar op hebben.
de beste wensen voor het nieuwe jaar.
de 700 staat in bestelling wordt de zwart orange se
heb het vooral gedaan omdat ik al 2 yfz heb versleten.en er na 1jaar cross toch het beste af is.
en normaal ging stoppen met alles wat met quads te maken heeft maar het is een verslaving.
ik heb er nog niet opgereden maar met de zelfde ophanging als een yfz inclusief veren zie ik niet in
waarom hij niet goed op de weg ligt of slechter dan de yfz.
over de injectie maak ik me geen zorgen,khoor hier weinig klachten bij de 700 rijders.
tzijn de mannen die er niet mee rond rijden die er eerder commentaar op hebben.
de beste wensen voor het nieuwe jaar.
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 205
- Lid geworden op: vr 06 jan, 2006 19:45
was zo men berichten aant bekijken van het afgelopen jaar, en kwam ik deze tegen. toen ik nog onbekent was met de raptor nu een jaar later kan ik enkel zeggen.
injectie super geef mij maar de laptop in pluggen en klaar. uitlaatje wisseln voor op parcour of offroad is allemaal geen probleem meer want je stelt hem af in 1 2 3.
wat me ook opviel was de grootste negatieveling in dit topic van raptor 700 dit dat,
dat hij er nu ook één heeft!
en KEES wat vind je nu van die raptor nu je er mee gereden hebt gelukkiig heb ik me niet laten beinvloeden door jou commentaar.
raptor mag dan een algemene look zijn nu er kan geen enkele raptor tippen aan die van de 700.
voor mij is dit de quad van het jaar.
prettige kerst allemaal.
injectie super geef mij maar de laptop in pluggen en klaar. uitlaatje wisseln voor op parcour of offroad is allemaal geen probleem meer want je stelt hem af in 1 2 3.
wat me ook opviel was de grootste negatieveling in dit topic van raptor 700 dit dat,
dat hij er nu ook één heeft!
en KEES wat vind je nu van die raptor nu je er mee gereden hebt gelukkiig heb ik me niet laten beinvloeden door jou commentaar.
raptor mag dan een algemene look zijn nu er kan geen enkele raptor tippen aan die van de 700.
voor mij is dit de quad van het jaar.
prettige kerst allemaal.