probleem

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

Bericht door Blaster-boy »

Alfredo schreef:Ik weet niet of mijn laatste bericht hebt gelezen? 2de foto, dat zijn mijn vergelijkingen. Als je ergens een fout maakte, zal het waarschijnlijk bij 108*(x-0.333) zijn, 1/3u moet ook vermenigvuldigd worden met 108 (als mijn oplossing klopt natuurlijk).

Wacht tot je aan versnelde bewegingen komt, met treinen die naar elkaar toe rijden. Dat zijn pas rotvraagstukken waar je soms verdomd lang over moet nadenken.

ik weet niet of dat versnelde bewegingen noemt maar wij hebben wel al iets gelijkaardigs gehad ,
dat voertuig A vertrekt en aankomt waar voertuig B vertrekt , en voertuig B komt aan waar voertuig A is vertrokken.
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

ma goed dat het voor mijn vakantie is :mrgreen:
::::::: team dqt ::::::::::::

www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Blaster-boy schreef:
Alfredo schreef:Ik weet niet of mijn laatste bericht hebt gelezen? 2de foto, dat zijn mijn vergelijkingen. Als je ergens een fout maakte, zal het waarschijnlijk bij 108*(x-0.333) zijn, 1/3u moet ook vermenigvuldigd worden met 108 (als mijn oplossing klopt natuurlijk).

Wacht tot je aan versnelde bewegingen komt, met treinen die naar elkaar toe rijden. Dat zijn pas rotvraagstukken waar je soms verdomd lang over moet nadenken.

ik weet niet of dat versnelde bewegingen noemt maar wij hebben wel al iets gelijkaardigs gehad ,
dat voertuig A vertrekt en aankomt waar voertuig B vertrekt , en voertuig B komt aan waar voertuig A is vertrokken.
Bij eenparige veranderlijke bewegingen heb je geen constante snelheid, zoals in het vraagstukje hieronder.

"In een 100m race lopen twee personen tegen elkaar (A en B). Na 10,2 seconden bereiken ze samen de eindmeet. Beiden versnellen vanuit stilstand tot topsnelheid en houden die dan aan gedurende de verdere beweging. Persoon A bereikt zijn topsnelheid na 2 seconden, persoon B na 3 seconden.
Bereken de versnelling, topsnelheid en wie liep er op kop na 6 seconden?"
Mitchell
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Mitchell »

om 1 uur zitten ze op dezelfde hoogte

hier sommetje

GEGEVENS:

voertuig a 12:00 vertrek 72 km/h
voertuig b 12:20 vertrek 108 km/h

verschil in snelheid
20 min met snelheid van 72 km/h = km?
72 delen door 3

72:3 = 24 km voorsprong
108-72 = 36 km/h verschil

24 km voorsprong
loopt in met 36 km/h
1 uur 60 min 1.666666 minuten 40 minuten
36 km/h 1km 24 km

na 40 minuten zitten ze op de zelfde afstand / om 1uur
:rock:
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer

Bericht door Blaster-boy »

dat kwam ik ook uit Mitchell :)

edit : weet waar mijn fout zat bij de toets , bedankt voor de hulp iedereen
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Even nieuwsgierig, hoe kwam OpticalNicolas uit op 2u40min? Ik hoop dat ze zoiets niet op je examen vroegen... ;)
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

ik bedoelde denk ik na 2uur 40minuten dat ze mekaar tegen kwamen (ze hebben 2uur 40minuten gereden voor ze mekaar tegen kwamen)
maar jullie doen elekctro mechanica, dus das wat moeilijker wat ik krijg.
ik doe gewoon mechanica :p :oops:
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

jullie hadden gewoon in nederland VMBO moeten gaan doen.

haha als je zegt dat je het nie snapt zegt de leraar het wel voor :lol:
CustomCoatingsHelvoirt
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

of gewoon bij ons kome zitte, niemand behalve ik :afgestudeerd: had geleerd, dus schreef de leeraar alle formules op het bord :applaus:
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Ik doe geen mechanica, maar wetenschappen-wiskunde. Ik kreeg zoiets trouwens op mijn examen fysica en daar mag je geen grafisch rekenmachine gebruiken.
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

wetenschappen-wiskunde is dat dan IW? TSOof is dat ASO
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

ASO, bezig aan mijn laatste jaar. Ik denk dat dat Atheneum moet zijn in Nederland?
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Bij ons is het hoogste, VWO daar heb je twee dingen in: Gymnasium en Atheneum, eentje is met Grieks en Latijn geloof ik, de andere kant niet. Daarna HAVO voor redelijk begaafde mensen en daarna VMBO voor de normalen laat maar zeggen. Zelf begonnen op VWO, toen HAVO en uiteindelijk geslaagd in het VMBO :oops:
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Alfredo
Quadracer
Quadracer

Bericht door Alfredo »

Verstand zegt gelukkig niet alles, kijk maar naar die HAVO student die enkele dagen geleden voor €100 strönt (censuur) opat... :braak:
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

ik doe ook havo, bevalt goed :)
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660