ja maar jij hebt een NL kenteken, en dan mag het wel.Speedmaster schreef:Ik rijd regelmatig over de snelweg in nederland zonder problemen,woon en werkverkeer
Maar nu zit ik met een probleem ik rijd regelmatig naar belgië toe over de snelweg Moet ik bij de grens dan afstappen en over de vluchtstrook mij Quad gaan duwen als ik in belgië niet over de snelweg mag rijden!
Mijn is verteld dat hij een Europeese goed keuring heeft en omdat hij in Nederland over de snelweg mag mag dat in verband met de Europeese regelgeving dus ook voor mij in België Of weet iemand het beter misschien.
En wat betreft slijtage is mij nog niks van bekend op tijd zijn beurd en Gassen maar ik heb nu 12000 km op de teller van mijn Barossa staan zonder problemen ook de wegligging is perfect daar de mijne verbreed verlaagd en platte wegbandjes heeft super motar noemen ze dat bij ons niet echt om te crossen maar ligt zo vast als een huis op de weg
Zijn er meer quad rijders die de snelweg op gaan??
Re: Snelweg
hmmmmmm. eat me..
-
- Quad Expert
Dubois schreef:Ja mag rijden op de autosnelweg in België tot aan de eerstvolgende afrit, want je moet nu eenmaal de belgische wetten volgen. Anders zou een Duitser hier (in België) ook aan volle snelheid over de autosnelwegen mogen scheuren...
waar kunne we dat ergens terugvinden dat dat is toegelaten?
-
- Quadrunner
- Contacteer:
De logica zegt ons dat.
Zeker nu dat er geen grenzen meer bestaan, zie ik anders niet in hoe je plots de belgische wetten kunt gaan naleven hé. Zoals hij zei, afstappen en de quad voortduwen? Dit is hetzelfde als je een andere auto trekt na een panne, dan mag je ook doorrijden tot aan de volgende afrit, niet verder!
Zeker nu dat er geen grenzen meer bestaan, zie ik anders niet in hoe je plots de belgische wetten kunt gaan naleven hé. Zoals hij zei, afstappen en de quad voortduwen? Dit is hetzelfde als je een andere auto trekt na een panne, dan mag je ook doorrijden tot aan de volgende afrit, niet verder!
Het is mij niet te doen om constant snel te rijden, maar 60 - 70 is mij wat te traag om bv om op een baan van 90 te rijden. Ik maak ook niet veel kilometers, tis maar om is op ne zondagvoormiddag ofzo te rijden en om is te gaan werken bij mooi weer. Maar wanneer ik voor en achtertandwiel verander en baanbanden leg (10"?) Hoeveel sneller zou ik dan ongeveer kunnen gaan?Teunie schreef:Ik heb een Raptor 700 met baanbanden erop en een voortandwiel van 1 maat groter. Rond de 100 is nog vrij comfortabel maar ik vind zelf dat je meer last van de wind hebt dan van het rijden op hoge snelheid. Langdurig veel harder rijden zie ik in ieder geval niet zitten. Kwa toerental is het nog te doen maar misschien zou je het beste ook het achtertandwiel aan kunnen passen voor wat extra topsnelheid.
O wat ik er nog bij moet zeggen, de baanbanden hebben zeer veel grip, als je met 100 of harder je stuur niet heel goed stil houdt en een rare beweging maakt dan weet ik 100% zeker dat hij omslaat en over de kop vliegt...dus rijden met beleid en goed opletten wat de andere weggebruikers doen...een snelle manouvre maken is met een quad vrijwel ondoenbaar!
greetz
-
- Quadrunner
zelfs wie het toch probeert is een beetje koekoek vind ik. Super gevaarlijk, je bent veel minder wendbaar als een solo, een kleine tik van een of andere auto/vrachtwagen en je bent morsdood! ook heb je erg veel last van aanzuig en wegblaas effect door de snelheid van de andere auto's!
Vind het toch maar nix...
Sam
Vind het toch maar nix...
Sam
-
- Toeschouwer
heb nog niet zo lang mijn raptor laten verlagen en baanbanden op gestoken en vanachter ook wat verbreed, vanvoor niet. Mijn eerste ervaring was dat hij veel beter stuurde. Voor mij was het toch wel wat wennen in het begin, het stuurd heel anders dan standaard.heavy schreef:
Ik wil volgend seizoen een Raptor 700 gaan rijden ( overwegend weg gebruik ), ik zal graag van Raptor 700 rijders hun ervaring horen over rijden op de ( snel ) weg.
Voor de rest weet ik er niet veel van, zulle andere wel meer ervaring mee hebben. Wou het gewoon even laten weten tussendoor.
En al die discuties over de snelweg, best interesant. Maar weet er zelf ook niks over
Ik heb er voor gebeld naar het exzame centrum in geel.
Die vertelde mij het volgende.
op de outosnelwegen (verkeersbord F5 ) is het verboden
voor bestuurders van rijwielen ,
motorvierwielers (quad) onder de 400 Kg
als je boven de 400Kg zit met het gewicht moet je op een vlakke weg
minimum70 Km/uur halen met een max van 120Km/uur
autowegen is dit net het zelfde (verkeersbord F9 )
alleen de snelied is hier niet van belang .
Die vertelde mij het volgende.
op de outosnelwegen (verkeersbord F5 ) is het verboden
voor bestuurders van rijwielen ,
motorvierwielers (quad) onder de 400 Kg
als je boven de 400Kg zit met het gewicht moet je op een vlakke weg
minimum70 Km/uur halen met een max van 120Km/uur
autowegen is dit net het zelfde (verkeersbord F9 )
alleen de snelied is hier niet van belang .
-
- Toeschouwer
Re: Onzin
wa ben jij ne zeveraar ne quad mag in belgie helemaal de snelweg nie op heb het nagevraagd mijne raptor 660 rijd veel harder dan 70 en dan nog het is er nie voor gemaakt jij hebt me ne moto 2wieler gereden wel ik ook en het verschil is zeer groot me ne quad ligt ge eerder tegen den asfalt dan me ne moto het heeft ook niets me durven te maken als ik jou was zou ik een sne raptor testen op autostrade ge schijt na 10 min zeker in uw broek
Rob Nabuurs schreef:Aub als u iets niet zeker weet zeg dan niks, een quad mag zeker op de snelweg , dat jij dat niet durft ok. Ik reed voorheen motor dus met 2 wielen op de snelweg , een quad heeft er maarliefs 4. Voor de duidelijk heid lees even hier onder :
Een quad is een vierwielig aangedreven voertuig met (meestal) dikke ballonwielen. Het voertuig is eigenlijk bestemd voor het ruigere terreinwerk. Er zijn verschillende merken en typen quads op de markt. Afhankelijk van het type voertuig kunt u nagaan welke regels ervoor gelden.
Quads worden voor de wet als een bromfiets, driewielig motorrijtuig of personenauto aangemerkt, afhankelijk van de door de constructie bepaalde maximumsnelheid, massa en het netto maximumvermogen. Voor de quads die aangemerkt worden als driewielig motorrijtuig of als personenauto is rijbewijs B vereist. U mag er mee de snelweg op, mits het voertuig de vereiste snelheid kan halen. Het gebruik van de autosnelweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee met een snelheid van tenminste 60 km per uur mag en kan worden gereden. Het gebruik van de autoweg is alleen toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee een snelheid van tenminste 50 km per uur mag en kan worden gereden. Deze quads moeten voorzien zijn van een kentekenbewijs, anders mag deze de weg niet op.
Voor de quads die aangemerkt worden als bromfiets gelden dezelfde regels als voor ‘normale’ bromfietsen. Zo moet u een bromfietscertificaat of rijbewijs hebben en geldt de helmplicht. Vanaf 1 september 2005 dienen deze voertuigen te worden voorzien van een officieel bromfietskenteken. Voor meer informatie over het kenteken van bromfietsen kunt u contact opnemen met de RDW.
Helmdraagplicht quad
Als bestuurder van een driewielig motorrijtuig zonder goedgekeurde gordels of van een bromfiets bent u verplicht een helm te dragen.