heel erg triest...Vincenzo schreef:Ik weet niet of jullie het nieuws al hebben vernomen maar er is jammer genoeg een eerste dodelijk ongeval gebeurt van dit jaar...
een motorijder die voor het eerst meedeed en 18e stond in het klassement. Bij aankomt van de heli was hij al overleden.
Quad deelnemers Dakar 2007
-
- Quad Master
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light
RHINO 660
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light
RHINO 660
-
- Quadrider
- Contacteer:
Motorrijder Elmer Symons (29) verongelukt
De Zuid-Afrikaanse motorrijder Elmer Symons is dinsdag verongelukt in de vierde etappe van de Dakar-rally. Hij is de eerste dode in de editie van 2007.
Overleden
De 29-jarige Symons overleed aan de verwondingen van een ongeval in de Marokkaanse woestijn. Dat gebeurde op kilometer 142 van de 679 kilometer lange rit tussen Er Rachidia en Ouarazate.
Noodoproep
De koersleiding kreeg dinsdagmorgen nog een noodoproep van Symons. Een helikopter rukte uit om de plek des onheils te zoeken en was na acht minuten ter plaatse. Een arts moest daar al het overlijden van de Zuid-Afrikaan vaststellen.
Deelname
Symons nam voor de eerste keer deel als wedstrijdrijder op de motor. Hij stond achttiende in het algemeen klassement. Eerder reed Symons al twee keer mee in een assistentie-team. Dit jaar werd hij geassisteerd door zijn broer Kingsley.
dit heb ik op internet gevonden... is inderdaad triest
De Zuid-Afrikaanse motorrijder Elmer Symons is dinsdag verongelukt in de vierde etappe van de Dakar-rally. Hij is de eerste dode in de editie van 2007.
Overleden
De 29-jarige Symons overleed aan de verwondingen van een ongeval in de Marokkaanse woestijn. Dat gebeurde op kilometer 142 van de 679 kilometer lange rit tussen Er Rachidia en Ouarazate.
Noodoproep
De koersleiding kreeg dinsdagmorgen nog een noodoproep van Symons. Een helikopter rukte uit om de plek des onheils te zoeken en was na acht minuten ter plaatse. Een arts moest daar al het overlijden van de Zuid-Afrikaan vaststellen.
Deelname
Symons nam voor de eerste keer deel als wedstrijdrijder op de motor. Hij stond achttiende in het algemeen klassement. Eerder reed Symons al twee keer mee in een assistentie-team. Dit jaar werd hij geassisteerd door zijn broer Kingsley.
>>> http://www.CROSS-X-TEAM.tk <<<
Het is triest, maar het is van te voren bekent dat er doden vallen bij Dakar. Op een motor loop je natuurlijk nog extra groot gevaar op een ongeval. Vorig jaar is Meoni ook verongelukt. Als ze om dode deelnemers de Dakar af gaan schaffen ben ik het daar niet mee eens.
Wat doen we bij 2500 toeren?
Terugskakeln en gas erop.
Terugskakeln en gas erop.
-
- Easy Quadrider
Geen Renegade in Dakar maar wel 6 DS650TM X en 2 OutlanderTM 800 H.O. EFI.
Voor meer info kan je kijken op http://www.brp.com/en/Media.Centre/News ... cember.htm
Voor meer info kan je kijken op http://www.brp.com/en/Media.Centre/News ... cember.htm
en weet men hoe het gebeurd is? tegen een steen gereden, gevallen op iets scherps, neergeschoten door hebzuchtige marokkanen...?cross-X-team schreef:Motorrijder Elmer Symons (29) verongelukt
Overleden
Noodoproep
Deelname
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Intussen staat machachek met zijn yamaha op eerste plaats bij quads, en dit met ruim 5 uur voorsprong op Morel :
1 260 MACHACEK (CZE) YAMAHA 44:50:53 00:00:00 03:00
2 252 MOREL (FRA) CAN - AM 49:58:58 05:08:05
3 256 PENA (ESP) CAN - AM 50:25:13 05:34:20
--------------------------------------------------------------------------------
1 260 MACHACEK (CZE) YAMAHA 44:50:53 00:00:00 03:00
2 252 MOREL (FRA) CAN - AM 49:58:58 05:08:05
3 256 PENA (ESP) CAN - AM 50:25:13 05:34:20
--------------------------------------------------------------------------------
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Contacteer:
De Suzuki staat in feite tweede bij de quads, maar zit in andere klasse, -500cc :
1 261 AVENDANO (ESP) SUZUKI 46:39:01 00:00:00 01:03:00
1 261 AVENDANO (ESP) SUZUKI 46:39:01 00:00:00 01:03:00
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Sinds gisteren kun je via de site eindelijk de nevenklassementen zien :
http://www.dakar.com/2007/DAK/LIVE/fr/8 ... M_3.1.html
en
http://www.dakar.com/2007/DAK/LIVE/fr/8 ... M_3.2.html
Als de informatie klopt zouden er slechts 3/8 Can Am's nog in de strijd zitten en moeten ze zich tevreden stellen met plaats 3 tot 5, ondanks de indrukwekkende assistentie. Vraag is natuurlijk of de grootste reden van falen niet bij de (onervaren) piloten zit. Alhoewel, ook de tweede morel is er al uit en de twee Zuid-Afrikanen zijn er ook al niet meer bij met de 800.
Ik sta eerlijk gezegd versteld van de man met de Suzuki. Standaard vering had die ! Sterk ! Van Machachek wist ik dat hij moeilijk te kloppen was.
http://www.dakar.com/2007/DAK/LIVE/fr/8 ... M_3.1.html
en
http://www.dakar.com/2007/DAK/LIVE/fr/8 ... M_3.2.html
Als de informatie klopt zouden er slechts 3/8 Can Am's nog in de strijd zitten en moeten ze zich tevreden stellen met plaats 3 tot 5, ondanks de indrukwekkende assistentie. Vraag is natuurlijk of de grootste reden van falen niet bij de (onervaren) piloten zit. Alhoewel, ook de tweede morel is er al uit en de twee Zuid-Afrikanen zijn er ook al niet meer bij met de 800.
Ik sta eerlijk gezegd versteld van de man met de Suzuki. Standaard vering had die ! Sterk ! Van Machachek wist ik dat hij moeilijk te kloppen was.
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Nee is Banshee met TDM motor in voor zover ik weet. Ik probeer er eind deze week foto's van te maken, ik vertrek donderdag richting dakar.Ralph schreef:Is dat die Raptor 700 die bovenaan staat?
-
- Quadracer