Suzuki lt-r na 53u al aan een revisie toe

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
gutte
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door gutte »

Skicks schreef:Het komt natuurlijk minder kostelijk uit als je het zelf doet...
Op de 350 euro dat je betaald is misschien 150 uren! Zo had ik het toch! De keer erna zelf gedaan, en toen heeft het me ong 190 euro aan stukken gekost, en de machine draait nu perfect!
Mag ik vragen wat je toen allemaal vervangen hebt en na hoeveel uren?
Skicks
Quadracer
Quadracer

Bericht door Skicks »

gutte schreef:
Skicks schreef:Het komt natuurlijk minder kostelijk uit als je het zelf doet...
Op de 350 euro dat je betaald is misschien 150 uren! Zo had ik het toch! De keer erna zelf gedaan, en toen heeft het me ong 190 euro aan stukken gekost, en de machine draait nu perfect!
Mag ik vragen wat je toen allemaal vervangen hebt en na hoeveel uren?
Mijn Z400 had 170 uren achter de rug (ik rij geen cross, alleen maar hobby en voor de leute een toertje :) ). toen begon ie compressie te verliezen. Heb de pakkingen vervangen, de zuiger, de zuigerveren en (dit HOEFT niet) de zuigerstandlagers. Bij mij was het ook net tijd om de distributie ketting te vervangen, dus dat heb ik dan ook gedaan. Ook nog moest het karterdeksel vervangen worden (gekend probleem) wat ik gratis had toegestuurd gekregen.

6uurtjes en Sam was klaar :)
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door SlOoT »

Ralph schreef:50 uur is toch wel redelijk afhankelijk van hoe je er mee rijd, netjes warmrijden, olie ververssen, etc... helpt natuurlijk ook.
Precies, als je em niet eerst goed laat warm draaien dan heb je echt geluk dat je de 50 uur haalt.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
gutte
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door gutte »

dat was bij de z400 bij de ltr zal dit waarschijnlijk sneller moeten,bedankt voor je antwoord.
:knikduim:
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

de 450's van yamaha suzuki en honda zijn onderhoudsgevoelig, net zoals dat is bij de mx solo's, waar het blok van afstamt.

ze zeggen allemaal "om de zoveel uren vervangen", wel IK blijf erbij dat dit vooral afhankelijk is van de manier waarop er gereden wordt. iemand die hem amper warm rijd en veel toeren draait op de baan etc die zal eerder zijn revisie van doen hebben dan het tegenovergestelde.

ik en frank rijden nu al meer dan een jaar met onze 2006 yfz's en we hebben sinds kort de zuiger laten vervangen. ik heb ook alles laten nameten en er was amper slijtage te merken op de krukas en de zuiger zag er ook nog heel goed uit etc (ik ga wel afkloppen nu...). ik vervang de olie om de 3 rijdagen samen met de oliefilter, elke rijdag een zuivere luchtfilter, rij hem voldoende warm enz...

ik blijf erbij dat wanneer je de motor voldoende verse olie geeft en hem degelijk onderhoud + warm rijdt je er lang plezier van zal hebben. ik heb al meer dan 50uren erop zitten en wij houden ons heus niet in met die gashendel.

Hoe het zit met andere suzu 450 rijders weet ik niet maar zou het jammer voor suzuki en de eigenaars ervan vinden als er wel degelijk een revisie gevraagd wordt na 50uren...

succes met het probleem, hoop dat prijskaartje niet teveel oploopt :|
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Het vreemde is dan wel dat Keesie en Ronnieb al iets van 100 uur met een zuiger rijden en dat het er allemaal nog prima uit zag, terwijl die mannen ook snoeihard rijden. Maar die gebruiken Motorex olie :p
gutte
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door gutte »

ik heb een hoop amerikaanse vrienden die ook met de ltr 450 rijden en die zeggen me ook allemaal dat ze rond de 100 uren en meer draaien,en veel van hen zijn duinracers dus die draaien toch altijd redelijk hoog in toeren.
peet #77
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door peet #77 »

die van mij heeft ook al veel meer uren als die van Tim alle drie ritten zoals Hans al zij ververs ik de olie is niet zo een groot werk vind ik
en traag rij ik nu ook niet met mijn quad (zullen wel veel mensen kunnen bevestigen)
maar ga die van mij ook eens laten opmeten om zeker te zijn te veel compressie verlies zal hij open gaan en vernieuwen die handel

ga nu zelfs al bellen voor een afspraak
www.rozenhoeve.be verse eieren vloeibaar ei gekookte eieren enz...
http://www.rozenhoeve.be/contact.html
gutte
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door gutte »

compressie meet je toch lekker zelf,koop zo'n meter (kost ook geen stukken van mensen) om in het gat van je bougie te draaien en voila geld uitgespaard door grrn werkuren te betalen.
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

ik rij nu al een meer dan een half jaar met de suzuki. en ik heb nog met niks problemen gehad. wel afkloppen.
::::::: team dqt ::::::::::::

www.dqt.be
www.jumpingjet.be
www.technoflex.be DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
andy raptor
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door andy raptor »

Hey men broer zen ltr heeft nu ook 50uren gelopen en hadden ook bij zen onderhoud de compresie laten meten,was helemaal niet verzwakt en rijd nog super,zij zijden hier tss de 90 en 130uren is trgkomen voor compresiemeting dus...Vindt ik het heel raar dat den uwe al geen comprsie genoeg meer heeft...

Langs de andere kant ge gaat wel trg een goe blokje er aan over houden,ik volg dit topic ben is benieuwd naar de kosten en wat ze allemaal gaan vervangen...

Grtzz
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

Banshee-Boy schreef:ik rij nu al een meer dan een half jaar met de suzuki. en ik heb nog met niks problemen gehad. wel afkloppen.
als ik nooit kijk naar de quad heb ik ook nooit gn pb. Bij grondig nazicht is er wel altijd iets die losstaat of aan het verslijten is.
En wa domme uitdrukking is da 'afkloppen'? Hier niet bekend bij de 'echte' vlamingen.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Twan #33
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Twan #33 »

afkloppen is dat je met de knokkels aan de onderkant (liefst hout) van een tafel of iets dergelijks klopt, om zo er voor te zorgen dat iets niet gebeurd.

:knikduim:
Check my project here HERE
And find all pictures HERE

www.quadclub.nl

SHE SUCKS GAS AND HOULS ASS
keesie
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door keesie »

Ralph schreef:Het vreemde is dan wel dat Keesie en Ronnieb al iets van 100 uur met een zuiger rijden en dat het er allemaal nog prima uit zag, terwijl die mannen ook snoeihard rijden. Maar die gebruiken Motorex olie :p
He Ralph, ja klopt, ik (wij) heb 2 seizoenen met dezelfde zuiger gereden (tussendoor uitgehaald en weer terug gestopt), het enige wat ietsie was versleten waren de zuigerveren (eindspleet .6/.8 mm) , en de inlaatklepveren, maar dat is vrij normaal als je 2 seizoenen met een +750 toeren cdi rijdt.

Ik moet wel zeggen dat onze yfz's de zogenaamde "oliemodificatie" hebben, waardoor je small end lager/toplager extra gesmeerd wordt.
Kon de pistonpen er met 1 vinger uitduwen, ja, maar nog zo strak al wat!

Wij gebruiken Motorex half synthetische motorolie en we zijn hier zeer tevreden over.

succes en bedankt voor je service !
gutte
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door gutte »

kan ik de Motorex half synthetische motorolie ook op men standaard ltr 450 gebruiken?
Plaats reactie