Polaris Outlaw met KTM motor !

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Franky schreef:...en met diezelfde motor, maar dan in een "brommer" gebeuren er dus minder ongelukken? ksnap de logica niet ze, je geeft toch zoveel gas als je zelf wilt..
Die zijn ready to race en dat zijn de quads niet. Bij solo's licht de professionaliteit van alle rijders wat hoger, bij quads gaat het ook vaak om recreatie en het stoer doen met zo'n machine terwijl ze er amper mee kunnen rijden. ik vind het moeilijk om goed uit te leggen maar ik hoop dat jullie het snappen.
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Niet echt eerlijk gezegd, bij moto's ga je toch veel gemakkelijker onderuit? Een klein tikje, foute landing, slechte ondergrond, ... kan al genoeg zijn.
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

Alfredo schreef:Niet echt eerlijk gezegd, bij moto's ga je toch veel gemakkelijker onderuit? Een klein tikje, foute landing, slechte ondergrond, ... kan al genoeg zijn.
wat dacht jij van een foute landing met een quad? Geef mij dan maar een motor, en slechte ondergrond gaat een solo meestal nog makkelijker over als een quad. En je hebt zeker ook nog nooit een tikkie vanachter gehad met de quad? dat is ook geen pretje.

Solo's worden eigenlijk alleen gebruikt om op een circuit te rijden en met de quads gebeurd dat veel minder. Daar rijden de meeste over bospaden wegen enzovoorts, en daar gebeuren dan ongelukken. En als zo iemand dan eens naar een circuit komt dan krijgen ze knippen net voor een bocht en dan vliegen ze er ook af. Crossers worden gekocht om op een circuit te rijden, althans de meeste en dat is bij quads niet zo, daar rijd iedereen mee en overal, vandaar de ongelukken.
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Ok, dat begrijp ik, maar een quad is toch veel stabieler? Als ik in aanraking kom met een crosser, wie denk je dan dat er tegen de grond gaat?
Drive a Z
Quadrider
Quadrider
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 29 feb, 2004 13:44
Locatie: Maaseik

Bericht door Drive a Z »

Alfredo schreef:Ok, dat begrijp ik, maar een quad is toch veel stabieler? Als ik in aanraking kom met een crosser, wie denk je dan dat er tegen de grond gaat?

kijk wat denk je dat lastiger is dat je aleen tikken krijgt op het achterwiel omdat het voorwiel toch van de grond is of van 4 kanten omdat je 4 wielen hebt :)
White-Red Raptor 700 '2008
Bartje 400
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1337
Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
Locatie: limburg

Bericht door Bartje 400 »

Alfredo schreef:Ok, dat begrijp ik, maar een quad is toch veel stabieler? Als ik in aanraking kom met een crosser, wie denk je dan dat er tegen de grond gaat?

met veel pech allebei , het is nu ook zo , als je eens valt met de quad heb je meestal wat erger als bv met een solo
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

ik weet het dit is een oud topic maar ik kwam dit filmpje tegen en het is wel de de moeite waard om het te posten dacht ik zo.

http://www.youtube.com/watch?v=pB-GmwjH ... ed&search=
CustomCoatingsHelvoirt
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

:shock: :shock: vet filmpje, VEETEEEEEEEEF quad :applaus: :spieren: :spieren: :rock: :rock: :crossercool:
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

blijft een zalige quad jammer dat hij zo duur is
$t!ng
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 03 jun, 2005 22:40

Bericht door $t!ng »

Hoeveel gaat die dan kosten ongeveer? Is er iemand al van plan zo 1ntje te bestellen, lijkt mij wel prachtige quad...
$t!ng! counter-strike & quads!
flyingquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 06 jan, 2006 19:45

Bericht door flyingquad »

Alfredo schreef:Ok, dat begrijp ik, maar een quad is toch veel stabieler? Als ik in aanraking kom met een crosser, wie denk je dan dat er tegen de grond gaat?
je moet het anders bekijken als je nog nooit op één van bijden hebt gereden met wat ga jij direct zonder het verstand het gas open gooien! solo of quad!
heb laatst voor de eerste keer op een solo (gereden) gesukkeld heb 2rondjes gedaan met vallen en opstaan tegen 5km per u en gezegt nooit meer. maar herinner me ook nog goed de eerste keer ik op een quad zat.
en dat was volle gas de bocht in zonder na te denken ben er wel blijven opzitten net.

een maat van me reed voor de 2de keer op een oude warrior in het bos heeft ons één keer ZIEN crossen,
door onervaren en denken dat het 4wielen heeft serieus overkop en elleboog ontwrigt.
had die op de solo gezet en hij was waarschijnlijk net als ik na 200m netjes afgestapt.
Gebruikersavatar
wally
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1066
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 12:23
Locatie: kleicity

Bericht door wally »

ik heb ze alletwee, en een motor is sneller dan een quad, alleen bochtensnelheid kan hoger zijn dan met de motor, maar hangt ook weer af van de bestuurder.
hmmmmmm. eat me..
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

Franky schreef:...en met diezelfde motor, maar dan in een "brommer" gebeuren er dus minder ongelukken? ksnap de logica niet ze, je geeft toch zoveel gas als je zelf wilt..
veel mensen denken omdat ze een auto hebben,dat ze met een quad kunnen rijden en onderschatten het gebeuren... voor ne moto moet je een rijbewijs hebben... iemand die zo ne zware enduro of SM koopt en de nodige skills niet heeft wordt daarvoor wel afgestraft.
greetz
wallace
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 17 apr, 2006 17:57
Locatie: In de Garage waar mijn quad ook slaapt

Bericht door wallace »

Gisteren met de 525 gereden . Is echt super en blijft doorgaan.

Binnenkort zijn ze nederland dan testen in Budel. ik hou jullie op de hoogte
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

wallace schreef:Gisteren met de 525 gereden . Is echt super en blijft doorgaan.

Binnenkort zijn ze nederland dan testen in Budel. ik hou jullie op de hoogte
Ze zijn super ja, maar op dat stukje testparcour vol bulten gisteren kon je ze nu ook niet testen om te zeggen dat ze blijven doorgaan?

Hoeveel versnellingen heb je gebruikt?

Maar het is wel direct te voelen dat ze veel kracht hebben...
KFX540
Plaats reactie