Die zijn ready to race en dat zijn de quads niet. Bij solo's licht de professionaliteit van alle rijders wat hoger, bij quads gaat het ook vaak om recreatie en het stoer doen met zo'n machine terwijl ze er amper mee kunnen rijden. ik vind het moeilijk om goed uit te leggen maar ik hoop dat jullie het snappen.Franky schreef:...en met diezelfde motor, maar dan in een "brommer" gebeuren er dus minder ongelukken? ksnap de logica niet ze, je geeft toch zoveel gas als je zelf wilt..
Polaris Outlaw met KTM motor !
wat dacht jij van een foute landing met een quad? Geef mij dan maar een motor, en slechte ondergrond gaat een solo meestal nog makkelijker over als een quad. En je hebt zeker ook nog nooit een tikkie vanachter gehad met de quad? dat is ook geen pretje.Alfredo schreef:Niet echt eerlijk gezegd, bij moto's ga je toch veel gemakkelijker onderuit? Een klein tikje, foute landing, slechte ondergrond, ... kan al genoeg zijn.
Solo's worden eigenlijk alleen gebruikt om op een circuit te rijden en met de quads gebeurd dat veel minder. Daar rijden de meeste over bospaden wegen enzovoorts, en daar gebeuren dan ongelukken. En als zo iemand dan eens naar een circuit komt dan krijgen ze knippen net voor een bocht en dan vliegen ze er ook af. Crossers worden gekocht om op een circuit te rijden, althans de meeste en dat is bij quads niet zo, daar rijd iedereen mee en overal, vandaar de ongelukken.
Alfredo schreef:Ok, dat begrijp ik, maar een quad is toch veel stabieler? Als ik in aanraking kom met een crosser, wie denk je dan dat er tegen de grond gaat?
kijk wat denk je dat lastiger is dat je aleen tikken krijgt op het achterwiel omdat het voorwiel toch van de grond is of van 4 kanten omdat je 4 wielen hebt
White-Red Raptor 700 '2008
-
- Quadracer
Alfredo schreef:Ok, dat begrijp ik, maar een quad is toch veel stabieler? Als ik in aanraking kom met een crosser, wie denk je dan dat er tegen de grond gaat?
met veel pech allebei , het is nu ook zo , als je eens valt met de quad heb je meestal wat erger als bv met een solo
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
-
- Quad Expert
ik weet het dit is een oud topic maar ik kwam dit filmpje tegen en het is wel de de moeite waard om het te posten dacht ik zo.
http://www.youtube.com/watch?v=pB-GmwjH ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=pB-GmwjH ... ed&search=
CustomCoatingsHelvoirt
-
- Quad Expert
- Contacteer:
-
- Easy Quadrider
je moet het anders bekijken als je nog nooit op één van bijden hebt gereden met wat ga jij direct zonder het verstand het gas open gooien! solo of quad!Alfredo schreef:Ok, dat begrijp ik, maar een quad is toch veel stabieler? Als ik in aanraking kom met een crosser, wie denk je dan dat er tegen de grond gaat?
heb laatst voor de eerste keer op een solo (gereden) gesukkeld heb 2rondjes gedaan met vallen en opstaan tegen 5km per u en gezegt nooit meer. maar herinner me ook nog goed de eerste keer ik op een quad zat.
en dat was volle gas de bocht in zonder na te denken ben er wel blijven opzitten net.
een maat van me reed voor de 2de keer op een oude warrior in het bos heeft ons één keer ZIEN crossen,
door onervaren en denken dat het 4wielen heeft serieus overkop en elleboog ontwrigt.
had die op de solo gezet en hij was waarschijnlijk net als ik na 200m netjes afgestapt.
-
- Quad Expert
- Contacteer:
veel mensen denken omdat ze een auto hebben,dat ze met een quad kunnen rijden en onderschatten het gebeuren... voor ne moto moet je een rijbewijs hebben... iemand die zo ne zware enduro of SM koopt en de nodige skills niet heeft wordt daarvoor wel afgestraft.Franky schreef:...en met diezelfde motor, maar dan in een "brommer" gebeuren er dus minder ongelukken? ksnap de logica niet ze, je geeft toch zoveel gas als je zelf wilt..
greetz
Ze zijn super ja, maar op dat stukje testparcour vol bulten gisteren kon je ze nu ook niet testen om te zeggen dat ze blijven doorgaan?wallace schreef:Gisteren met de 525 gereden . Is echt super en blijft doorgaan.
Binnenkort zijn ze nederland dan testen in Budel. ik hou jullie op de hoogte
Hoeveel versnellingen heb je gebruikt?
Maar het is wel direct te voelen dat ze veel kracht hebben...
KFX540