wil niet uit versnelling

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

wil niet uit versnelling

Bericht door OpticalNicolas »

vandaag reed ik wat rond en kom uit de boch en wil terug van 3de naar men 2de gaan, maar hij klikt wel maar gaat niet naar andere versnelling

normaal in zen 3de kan je niet meer naar beneden (versnelling omgoog), maar nu kan ik zoveel naar boven als ik wil, als ik schakel trekt ie gewoon de koppeling open, maar hij blijft in 3de vernselling steken, zou het kunnen dan dat er een vork krom is :?

hij zit wel nog binnen garantie maar ik ken iemand die op een stukje na 6weken nog aan het wachten is :cry:

:buig:
cross-X-team
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door cross-X-team »

als je problemen met de versnelling hebt kan het dit zijn..:

-schakelhaan krom
-schakelas krom
-pennetje in de schakelwals krom
-gaatje waar de pennetjes in vallen uitgelubberd
-klavertje beschadigd
-plaatje achter het klavertje ingedrukt
-veertje uitgerekt

dit hebben ze mij verteld omdat ik ook bij een chinees blok problemen heb met mijn 2e versnelling :wink:
ik hoop dat ik je hierbij heb kunnen helpen :wink:
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

tis in men 3de :p , maar het rare is dan weer dat ik ik de pook kan bewegen maar dan trekt ie gewoon koppeling open, en klikt nie niet verder in of uit zen versnelling, hij schakelde goed en altijd makkelijk tot op vandaag :cry:
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Is dat geen halfautomaat ?
Ik dacht dat die italbikes automatisch koppelen vanaf het moment dat je schakelt.
Misschien blijft die koppeling hangen of zo.
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

ja is idd half automaat, maar de koppeling werkt, dus ik start em nu en dan rijd hij vooruit ( in zen 3de) vanaf ik aan het pookje kom gaat de koppeling open, en normaal gezien komt dan de versteking van versnelling maar ik geraak niet in die klik.

voorlopiig boll ik met men 50 cc maar ben daarstrax serieus op me gezicht gegaan, (gellukkig had ik helm op), want dat ding is begot een halve meter breed :p
johan quad
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door johan quad »

OpticalNicolas schreef:ja is idd half automaat, maar de koppeling werkt, dus ik start em nu en dan rijd hij vooruit ( in zen 3de) vanaf ik aan het pookje kom gaat de koppeling open, en normaal gezien komt dan de versteking van versnelling maar ik geraak niet in die klik.

voorlopiig boll ik met men 50 cc maar ben daarstrax serieus op me gezicht gegaan, (gellukkig had ik helm op), want dat ding is begot een halve meter breed :p
Hallo ,
Ik heb er al een gehad met hetzelfde probleem , de carter helften waren uitgescheurd waardoor de as met de tandwielen op kon verlopen in het carter.
Motor volledig gedemonteerd en in de vuilbak gegooid , daarna een nieuwe motor geplaatst .
De jongen had het quadtje in Oudenaarde gekocht en heeft alles zelf moeten betalen , geen garantie 650km had hij gelopen.
All-terrainsport Pittem
Plaats reactie