Suzuki lt-r na 53u al aan een revisie toe

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
gutte
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 193
Lid geworden op: za 23 dec, 2006 21:13

Bericht door gutte »

oke we zien wel als het zo ver is :tongduim:
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

LTim-R schreef:de piston compleet kost zo rond de 285€ btw in
dan ben je hier al gelepeld :wink:

Toegevoegd na 1 minuten:
No Limit YFZ schreef:
Sg6 schreef:150 euro voor een piston en dan brut geschat 650 euro aan werkuren en brol die hij nodig had.
Dit zou dan ongeveer 15h werk zijn. Reken 1h30 voor blok uithalen x2 is 3h heb je nog 12h voor cilinderkop af te nemen en cilinder en alles wat errond hangt. Das dus ongeveer 6h voor demontage. Da kan in veeeeel minder tijd oftewel was het een lamzak die eraan werkte. :mrgreen:
Voor nieuwe cylinder moet je toch blok niet uithalen ?
wel ik weet het eigenlijk niet maar mijn blok was de eerste keer eruit omdat ik kader ging poederlakken en nu is hij nogmaals eruit omdat ik een compleet overhaul doe.
Normaal moet dit wel lukken denk ik maar zal wel wat prutsen zijn.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Skicks
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1063
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 19:11

Bericht door Skicks »

Sg6 schreef:
LTim-R schreef:de piston compleet kost zo rond de 285€ btw in
dan ben je hier al gelepeld :wink:

Toegevoegd na 1 minuten:
No Limit YFZ schreef:
Sg6 schreef:150 euro voor een piston en dan brut geschat 650 euro aan werkuren en brol die hij nodig had.
Dit zou dan ongeveer 15h werk zijn. Reken 1h30 voor blok uithalen x2 is 3h heb je nog 12h voor cilinderkop af te nemen en cilinder en alles wat errond hangt. Das dus ongeveer 6h voor demontage. Da kan in veeeeel minder tijd oftewel was het een lamzak die eraan werkte. :mrgreen:
Voor nieuwe cylinder moet je toch blok niet uithalen ?
wel ik weet het eigenlijk niet maar mijn blok was de eerste keer eruit omdat ik kader ging poederlakken en nu is hij nogmaals eruit omdat ik een compleet overhaul doe.
Normaal moet dit wel lukken denk ik maar zal wel wat prutsen zijn.
Voor Sg6 zijn revisie zou in theorie het blok er niet uit gemoeten hebben, maar dan gaje veel tijd verdoen aan niets! het is dan allemaal puzzelwerk met het chassis dat in de weg hangt, het stuur, de nerfs,... noem maar op! Als je het blok eruit haalt gaat het een stuk sneller!



Nou heb ik 2 vraagjes:
Wat wordt er allemaal gedaan met een versnellingsbak revisie?
Hoeveel uren zou je in theorie mogen tellen voor een Z400 vooraleer die grote revisie?
flyingquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 06 jan, 2006 19:45

Bericht door flyingquad »

LTim-R schreef:
Hanzie schreef:800euro enkel voor piston en een nazicht? :shock: piston van goud ofzo? :D

die mannen hebben er idd fors op verdient. Waar ben je geweest? quadshop zeker?

maar hij loopt weer, wat nu toch wel het belangrijkst is :) volgende keer misschien eens overwegen ergens anders te gaan... of zelf doen natuurlijk.
Ik hou de naam van de zaak liever voor mezelf,maar als je nadenkt weet je wel waar :ster:
en de volgende keer doe ik het uiteraard eens zelf.
in je eerste bericht staat waar!
ik zal er nooit iets kopen bij die afzetter
men broer heeft er een wtec gekocht (2de hands) heeft 500euro bij betaalt voor nieuwe onderdelen motor.
gaat hem halen wil hem inrijden en slaat na 200m vast! serieuse kosten die hebben ze op zich genomen.
een paar weken later.
1keer één uur gaan trainen 1cross gereden.
de derde keer dat we er mee reden in totaal 2en half uur
rijden breekt de ketting en slaat in de carter.
bij quadshop zelf haalt van roy het bescherm plaatje eraf en vraagt aan ons of wij die bouten erin
gedraait hadden? oorzaak ketting is in carter geslagen omdat het bovenste boutje uit de schroefdraad is getrokken. bouten waren te kort die er in zaten. patrick zelf wist niets van dit terwijl hij wel die rommel verkoopt. zelf moet hij raad vragen aan dieje halve mechaniciens omdat hij er nog minder van kent.
en uiteindelijk als je weg bent laden ze de quad op om op een ander te laten herstellen.
tijdens herstelling daar met de quad op te heffen schiet een vering uitéén.had dit gebeurt tijdens een sprong in lille. had ik hem gaan opzoeken met men krukke.
prijs kaartje boven op de wtec 11500euro en 2.5uurs gereden te hebben 1300euro ging wel korting af!

en daar is een perfect mx yfz voor achter gebleven,die netjes optijd zijn onderhoud en piston heeft gehad.
hij heeft zelfs naar onze dealer gebeld om te checken dat het wel waar is.

zelf doet hij aan nalatigheid van zen quads diep maar dan heel diep ben ik teleurgesteld.
als iedereen er voor zou uitkomen wat hij daar al heeft meegemaakt zal hij geen nieuwe zaak
meer hoeven te openen. want ben er zeker van dat wij niet de enigste zijn.
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Skicks schreef:
Sg6 schreef:
LTim-R schreef:de piston compleet kost zo rond de 285€ btw in
dan ben je hier al gelepeld :wink:

Toegevoegd na 1 minuten:
No Limit YFZ schreef: Voor nieuwe cylinder moet je toch blok niet uithalen ?
wel ik weet het eigenlijk niet maar mijn blok was de eerste keer eruit omdat ik kader ging poederlakken en nu is hij nogmaals eruit omdat ik een compleet overhaul doe.
Normaal moet dit wel lukken denk ik maar zal wel wat prutsen zijn.
Voor Sg6 zijn revisie zou in theorie het blok er niet uit gemoeten hebben, maar dan gaje veel tijd verdoen aan niets! het is dan allemaal puzzelwerk met het chassis dat in de weg hangt, het stuur, de nerfs,... noem maar op! Als je het blok eruit haalt gaat het een stuk sneller!



Nou heb ik 2 vraagjes:
Wat wordt er allemaal gedaan met een versnellingsbak revisie?
Hoeveel uren zou je in theorie mogen tellen voor een Z400 vooraleer die grote revisie?
als je de cases gaat splitten zoals sg6 doet moet je hem zeker eruit halen.

Wat zeggen ze voor een z400, 200 uur? dat moet volgens mij zeker kunnen. Maar je bespaart al veel kopzorgen als je het onderhoud goed doet, geen ongeluk hebt, af en toe lief bent voor je quad en bvb de auto distributiekettingspanner vervangt door een manuele.

grote revisie: alles dat slijtagegevoelig is (rollagers, glijlagers, piston, ringen, dichtingen, tandwielen, oliepompje, ...) vervangen, behalve minder cruciale onderdelen zoals bvb tandwielen, die kan je na grondige inspectie en gezond verstand rangschikken onder "used but still good" en "beter vervangen".
White LTZ-450 - powered by MSD -
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

Skicks schreef:
Sg6 schreef:
LTim-R schreef:de piston compleet kost zo rond de 285€ btw in
dan ben je hier al gelepeld :wink:

Toegevoegd na 1 minuten:
No Limit YFZ schreef: Voor nieuwe cylinder moet je toch blok niet uithalen ?
wel ik weet het eigenlijk niet maar mijn blok was de eerste keer eruit omdat ik kader ging poederlakken en nu is hij nogmaals eruit omdat ik een compleet overhaul doe.
Normaal moet dit wel lukken denk ik maar zal wel wat prutsen zijn.
Voor Sg6 zijn revisie zou in theorie het blok er niet uit gemoeten hebben, maar dan gaje veel tijd verdoen aan niets! het is dan allemaal puzzelwerk met het chassis dat in de weg hangt, het stuur, de nerfs,... noem maar op! Als je het blok eruit haalt gaat het een stuk sneller!



Nou heb ik 2 vraagjes:
Wat wordt er allemaal gedaan met een versnellingsbak revisie?
Hoeveel uren zou je in theorie mogen tellen voor een Z400 vooraleer die grote revisie?

ik weet het niet 100% zeker of je de piston kan vervangen met blok erin. Zelf nog nooit gedaan met blok erin
Versnellingsbak revisie moet je een beke vanalles controleren. In service manuel staat daar alles in. Versnelling 2 en 3 worden het meest vervangen. In totaal 4 tandwielen met een richtprijs in totaal van 160 euro. Verder moet je goed de ogen open houden en controleren he.
Voor een z400 tellen ze 200h om dan een complete revisie doen. Ik heb vandaag de lagers van mijn crank balancer erin gestopt en dit vergeleken met dees die ik eruit gehaald hebben en daar voel ik wel wat speling op de lagers wat niet wil zeggen dat de quad geen jaar meer zou draaien.
Het aantal onderdelen die ik vervangen heb telt ongeveer 60 stuks. Das dan van boutje tot ...

2e en 3e tanwiel samen kosten 235 euro om correct te zijn.
Laatst gewijzigd door Sg6 op do 01 feb, 2007 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

zuiger vervangen enz gaat vlot met blok erin, geen enkel probleem. maar als je het werk erbij wilt nemen en je bent handig kun je natuurlijk ook de blok eruit nemen wat het sleutelen misschien net wat prettiger maakt.

@flyingquad: dat is een kut verhaal, zwaar balen :| dnek daar maar eens aan als jij of wij hem nog eens tegen komen op een VBM wedstrijd :chagarijn:
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
gutte
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 193
Lid geworden op: za 23 dec, 2006 21:13

Bericht door gutte »

flyingquad hopelijk is alles in orde nu met de quad,opgelicht worden is nooit leuk dus succes verder :duimhoog:
Plaats reactie