WHEELIE MET EEN Z 400
WHEELIE MET EEN Z 400
als ik een wheelie wil maken trekt hij altijd naar één kant. als de weg breed genoeg is, is da geen probleem maar op bv. een verkavelings baantje ga ik zo wel eens in den dekor belanden.
iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
BROEM BROEM. Z 400
-
- Quadracer
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
- Locatie: limburg
banden beide even hard opgepompt?
speling op as?
en als hij schuin trekt bij gewoon rijden zou ik hem even uitlijnen
speling op as?
en als hij schuin trekt bij gewoon rijden zou ik hem even uitlijnen
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
-
- Quadracer
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
- Locatie: limburg
neej , precies gelijk niet maar ook geen overdreven verschil
hmm ik zou het dan eigenlijk niet weten , het is wel zo dat bij het wheelien je quad altijd wat scheef trekt:)
hmm ik zou het dan eigenlijk niet weten , het is wel zo dat bij het wheelien je quad altijd wat scheef trekt:)
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
-
- Quad Expert
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
-
- Quad Expert
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
Ik denk dat het ook een verschil kan maken of je in een band een binnenband hebt en in de andere niet, want dan staat 1 band boller als de andere op dezelfde spanning.
Om er zeker van te zijn dat je banden precies dezelfde spanning hebben kun je een systeem maken met een compressorslang(ongeveer 1,5) waar je aan beide uiteinden een een aansluiting maakt om op je ventiel te zetten en in het midden van de slang een T-stuk. Op het T-stuk kun je dan op 1 punt je luchtpistool van je compressor aansluiten en aan de andere 2 uiteinden van het T-stuk de uiteinden van de slang die je doormidden hebt gesneden. Zo heb je een gesloten systeem en dat zorgt ervoor dat je banden precies dezelfde spanning hebben, dus dan kan het daarna als niet liggen dat je quad scheef trekt
Een tekening om een idee te geven wat ik bedoel:
aansluiting voor op je ventiel> |-------------|_|-------------| <: aansluiting voor op je ventiel
|
^: T-stuk
Om er zeker van te zijn dat je banden precies dezelfde spanning hebben kun je een systeem maken met een compressorslang(ongeveer 1,5) waar je aan beide uiteinden een een aansluiting maakt om op je ventiel te zetten en in het midden van de slang een T-stuk. Op het T-stuk kun je dan op 1 punt je luchtpistool van je compressor aansluiten en aan de andere 2 uiteinden van het T-stuk de uiteinden van de slang die je doormidden hebt gesneden. Zo heb je een gesloten systeem en dat zorgt ervoor dat je banden precies dezelfde spanning hebben, dus dan kan het daarna als niet liggen dat je quad scheef trekt
Een tekening om een idee te geven wat ik bedoel:
aansluiting voor op je ventiel> |-------------|_|-------------| <: aansluiting voor op je ventiel
|
^: T-stuk
Wat doen we bij 2500 toeren?
Terugskakeln en gas erop.
Terugskakeln en gas erop.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 44
- Lid geworden op: ma 11 dec, 2006 20:12
- Locatie: Waterland-Oudeman
Awel ik had dit ook met mijn KFX 400 Heb gewoon gespeelt met de bandenspanning! Eerst en vooral ben ik hier in een doe-het-zelf-zaak achter een nauwkeuriger drukmetertje (0 tot 2.5bar) geweest. En heb in men linker band nu 0.05 bar meer gestoken en heb er geen problemen meer mee...
Maar ik ga morgen eens kijken naar jullie oplossingen...
Maar ik ga morgen eens kijken naar jullie oplossingen...
Check en post op http://groups.msn.com/quadsforfun
Dat heeft enkel en alleen te maken met bandenspanning en verschil in omtrek van je achtebanden en niets met verkeerd uitlijnen van je achteras of wat dan ook. Als je quad naar rechts loopt bij een wheelie dan moet je gewoon van je linkse achterwiel een klein beetje druk aflaten, totdat de quad rechtdoor loopt bij een wheelie.
Je moet je niet te zeer fixeren op een drukmetertje want 2 dezelfde banden met exact dezelfde druk hebben niet altijd dezelfde omtrek.
Je moet je niet te zeer fixeren op een drukmetertje want 2 dezelfde banden met exact dezelfde druk hebben niet altijd dezelfde omtrek.
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"
-
- Quad Expert
- Berichten: 2757
- Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
- Locatie: Wingene (W-Vl), België
Toch weltuumke schreef:...en niets met verkeerd uitlijnen van je achteras of wat dan ook...
Laat even uw mayonaise werken: stel je je achteras scheef in, dan helt je quad tijdens een wheelie naar 1 kant, zodat die kant meer belast wordt, waardoor meer druk op die ene achterband komt en ie dus in een grote bocht draait. Ik spreek zelfs uit ervaring.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Na mijn mayonaise te hebben laten werken moet ik zeggen dat dat inderdaad wel kan kloppen maar dan moet je je as toch al een cm of 2 scheef hebben staan wat mij nogal straf lijkt. Ik ben niet zo vertrouwd met het kettingspan-systeem van de Z400 maar als ik andere systemen bekijk lijkt mij dit toch moeilijk om je as zelfs nog maar 1cm scheef te zetten.Fré schreef:Toch weltuumke schreef:...en niets met verkeerd uitlijnen van je achteras of wat dan ook...
Laat even uw mayonaise werken: stel je je achteras scheef in, dan helt je quad tijdens een wheelie naar 1 kant, zodat die kant meer belast wordt, waardoor meer druk op die ene achterband komt en ie dus in een grote bocht draait. Ik spreek zelfs uit ervaring.
MAAR theoretisch gezien klopt het volkomen wat je zegt mijn excuses.
"Het is beter om je mond te houden en als idioot over te komen dan om hem open te doen en alle twijfel weg te nemen"