Aangezien dat hier toch heel wat motorische kennis aanwezig dacht ik het hier eens te vragen
Ik was van plan om binnenkort een Honda cr250r uit 2003 aan te schaffen maar zijn deze motorblokken goed betrouwbaar? Kheb al op internet rondgezocht maar omdat overal wat anders staat na hoeveel uur zou je de zuiger ervan moeten vervangen, aannemend dat dit mijn eerste 2takt motor is en ook alleen hobbyritten zal gaan maken.
Is er ook veel meer onderhoud aan een 2takt dan een 4takt?
En hoeveel pk zon 250cc motor heeft?
Aangezien dat hier toch heel wat motorische kennis aanwezig dacht ik het hier eens te vragen
Ik was van plan om binnenkort een Honda cr250r uit 2003 aan te schaffen maar zijn deze motorblokken goed betrouwbaar? Kheb al op internet rondgezocht maar omdat overal wat anders staat na hoeveel uur zou je de zuiger ervan moeten vervangen, aannemend dat dit mijn eerste 2takt motor is en ook alleen hobbyritten zal gaan maken.
Is er ook veel meer onderhoud aan een 2takt dan een 4takt?
En hoeveel pk zon 250cc motor heeft?
Mvg
Honda is top en als je hobbyritten rijd, maar dan wel 90% offroad dan zou je zuiger denk ik wel een jaar mee moeten kunnen. Zolang rijden ze er bij mij in de buurt mee. Als je wat meer gas geeft dan zou ik gewoon voor de zekerheid elk half jaar eens kijken of er iets vervangen moet worden. En 2 takt moet je alleen geregeld olie verversen en altijd met dezelfde goede mengolie rijden.
De motor heeft een 55 a 60 pk. Alleen is dit niet te vergelijken met een 4 takt motor. Als je alle pks wil benutten dan moet je altijd volgas en bovenin toeren blijven rijden.
maar na jaar vervange ligt eraan hoevaak je rijdt neem ik aan.
In de zomer rij ik gemiddeld toch vrij veel uurtje of 5 6 per week.
bij echt wedstijd rijden heb ik gelezen dat je hem om de 25 uur moet vervangen bij een 125! Maar hoe zit dan dan bij een 250cc en ik rij denk ik ook lang niet altijd voluit mischien 40% van de tijd.
wij vervingen de zuiger rond de 35 uur(125 2 takt yamaha), ik zou daar geen risico mee nemen! Bij een 250 zou ik de zuiger zeker om de 50 uur vervangen
Iedereen zegt iets anders omdat iedereen ook anders rijdt... Bij een tweetakt voelt ge meestal wel al ongeveer wanneer ge uwe zuiger moet vervangen aan uwe kickstarter, de compressie verdwijnt en de kick krijgt ge veel gemakkelijker naar beneden...
De olie da's gewoon nie lang mee wachten en op veilig spelen, elke rit checken en goed op tijd gewoon vervangen.
En ne honda kan normaal toch wel wa verdragen ( de hele oude modellen toch, gewoon onverwoestbaar!)
de compressie verdwijnt sowieso snel vergeleken met als je net een nieuwe zuiger hebt maar je kunt het wel voelen maar je hoeft toch niet meteen een andere zuiger te monteren als de kickstarter iets lichter gaat?