Honda 2takt
Honda 2takt
Gegroet,
Aangezien dat hier toch heel wat motorische kennis aanwezig dacht ik het hier eens te vragen
Ik was van plan om binnenkort een Honda cr250r uit 2003 aan te schaffen maar zijn deze motorblokken goed betrouwbaar? Kheb al op internet rondgezocht maar omdat overal wat anders staat na hoeveel uur zou je de zuiger ervan moeten vervangen, aannemend dat dit mijn eerste 2takt motor is en ook alleen hobbyritten zal gaan maken.
Is er ook veel meer onderhoud aan een 2takt dan een 4takt?
En hoeveel pk zon 250cc motor heeft?
Mvg
Aangezien dat hier toch heel wat motorische kennis aanwezig dacht ik het hier eens te vragen
Ik was van plan om binnenkort een Honda cr250r uit 2003 aan te schaffen maar zijn deze motorblokken goed betrouwbaar? Kheb al op internet rondgezocht maar omdat overal wat anders staat na hoeveel uur zou je de zuiger ervan moeten vervangen, aannemend dat dit mijn eerste 2takt motor is en ook alleen hobbyritten zal gaan maken.
Is er ook veel meer onderhoud aan een 2takt dan een 4takt?
En hoeveel pk zon 250cc motor heeft?
Mvg
Re: Honda 2takt
Honda is top en als je hobbyritten rijd, maar dan wel 90% offroad dan zou je zuiger denk ik wel een jaar mee moeten kunnen. Zolang rijden ze er bij mij in de buurt mee. Als je wat meer gas geeft dan zou ik gewoon voor de zekerheid elk half jaar eens kijken of er iets vervangen moet worden. En 2 takt moet je alleen geregeld olie verversen en altijd met dezelfde goede mengolie rijden.Severance schreef:Gegroet,
Aangezien dat hier toch heel wat motorische kennis aanwezig dacht ik het hier eens te vragen
Ik was van plan om binnenkort een Honda cr250r uit 2003 aan te schaffen maar zijn deze motorblokken goed betrouwbaar? Kheb al op internet rondgezocht maar omdat overal wat anders staat na hoeveel uur zou je de zuiger ervan moeten vervangen, aannemend dat dit mijn eerste 2takt motor is en ook alleen hobbyritten zal gaan maken.
Is er ook veel meer onderhoud aan een 2takt dan een 4takt?
En hoeveel pk zon 250cc motor heeft?
Mvg
De motor heeft een 55 a 60 pk. Alleen is dit niet te vergelijken met een 4 takt motor. Als je alle pks wil benutten dan moet je altijd volgas en bovenin toeren blijven rijden.
Thx voor het snelle antwoord
maar na jaar vervange ligt eraan hoevaak je rijdt neem ik aan.
In de zomer rij ik gemiddeld toch vrij veel uurtje of 5 6 per week.
bij echt wedstijd rijden heb ik gelezen dat je hem om de 25 uur moet vervangen bij een 125! Maar hoe zit dan dan bij een 250cc en ik rij denk ik ook lang niet altijd voluit mischien 40% van de tijd.
maar na jaar vervange ligt eraan hoevaak je rijdt neem ik aan.
In de zomer rij ik gemiddeld toch vrij veel uurtje of 5 6 per week.
bij echt wedstijd rijden heb ik gelezen dat je hem om de 25 uur moet vervangen bij een 125! Maar hoe zit dan dan bij een 250cc en ik rij denk ik ook lang niet altijd voluit mischien 40% van de tijd.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
als je echt wedstrijden rijd hoe ik dit aan voor 2takt crossblokken:
80cc is om de 8 uur vervangen
125cc is om de 15 uur vervangen
250cc is om de 25 uur vervangen
en 500cc om de 50 uur dit omdat een 500 minder toeren maakt dan bovenstaande modellen
ik neem aan dat je bedoelt zuiger vervangen?
en bij zo wedstijden rijden om de hoeveel uur motorolie vervangen? (versnellingsbakolie)
Iedereen zegt iets anders omdat iedereen ook anders rijdt... Bij een tweetakt voelt ge meestal wel al ongeveer wanneer ge uwe zuiger moet vervangen aan uwe kickstarter, de compressie verdwijnt en de kick krijgt ge veel gemakkelijker naar beneden...
De olie da's gewoon nie lang mee wachten en op veilig spelen, elke rit checken en goed op tijd gewoon vervangen.
En ne honda kan normaal toch wel wa verdragen ( de hele oude modellen toch, gewoon onverwoestbaar!)
De olie da's gewoon nie lang mee wachten en op veilig spelen, elke rit checken en goed op tijd gewoon vervangen.
En ne honda kan normaal toch wel wa verdragen ( de hele oude modellen toch, gewoon onverwoestbaar!)