Vraagje renegade

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Harley
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Harley »

Yamaha Grizzly 700 schreef:
pierre schreef:
Yamaha Grizzly 700 schreef: het blok is hetzelfde gebleven
het is niet omdat het blok hetzelfde gebleven is dat hij daarom niet meer power kan hebben. Hij kan helemaal anders afgesteld zijn dan de outlander
ook dat is hetzelfde gebleven
Blok is hetzelfde gebleven, enkel andere vario en aangepaste onsteking(cdi ? ) indien niet zo verbeter mij :?:
Groetjes,Harley
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

OpticalNicolas schreef:da waarden komen van can-am zelf
Moet een testbank de weg niet nabootsen?

Ik zou wel graag eens een praktijktest of -resultaten zien daarvan.
KFX540
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

ja als can-am het zegt zou het wel moeten kloppen e :p

als iemand zijn renegade heeft, kan ie het is proberen :duivel3:
Brechty
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Brechty »

@ joachim ik ga ook alleen maar uit van oorspronkelijke waarden opgegeven door can am zelf é :?

Ja oké akkoord, dan zou ie inderdaad wel sneller zijn dan een lambo en ik vind het zelf ook zeer ongeloofwaardig maar als can am dit beweert...tjah de eigen fabrikant zal wellicht geen oncorrecte informatie verschaffen é over hun product.
Ze zullen zeer waarschijnlijk wel overdreven hebben wat ze altijd doen als het gaat over een eigen product maar dit doen yamaha, kawasaki en dergelijke ook.
Ik zou zeggen degene die een renegade kan testrijden of zelf koopt ... testen die handel :crossercool:

Sta er wel bij stil dat er toch 73 Nm koppel uit dat 64 pk sterke quadje van slechts 270 kg komt.

grtz
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ~JoAcHiM~ »

De reden waarom ik het verdacht vond is:
Met mijn kilometerteller kan ik meten hoeveel sec van 0 tot 100km/h tot op 1/10 van sec.
Kilometerteller staat correct. En ik geraak niet onder de 6sec

Mijn quad is van +- 32pk op achterwielen naar 48pk gegaan door aanpassingen. Koppel was nog meer gestegen tov pk's.
En hij weegt droog 170kg, dat is al 100 minder dan de renegade!

renegade heeft 64pk op motor en 270kg droog.
= 0.237 pk/kg of 4.219kg voor 1pk

De mijne zal normaal ook min 64pk op de motor hebben (ik weet niet juist hoeveel verlies er is tss achterwielen en motor, maar rekening houdend met de originele waarden zal dit nu ook geen paardenstal schelen)
= 0.376 pk/kg of 2.656kg voor 1pk

oké, mijn redeneringen gaan zeker niet helemaal kloppen want er zijn nog veel factoren die meespelen, renegade is automatisch vb...

En ik kan ook niet voorspellen of hij een beetje voor zal zijn in een drag of een beetje achter... Maar iets in mij zegt toch dat als ik die cijfers bekijk dat de renegade mij niet zal voorbij 'vlammen' en bij manier van spreken uit het zicht verdwijnen bij een drag. Want 4 sec is echt weinig. (met alle respect)

Wat er wel beter aanneembaar is, is dat hij in 5.2sec naar 100 gaat en niet naar 125... Dan nog is het een heel mooi resultaat maar allé, begint al realistisch te worden.

kortom, we zullen wel zien als deze hier rondrijdt zeker :-)

mvg
KFX540
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

Jongens, heb het filmpje op extreme 4x4 gezet, en heb te horen gekregen dat de gene waar de renegade tegen rijd geen outlander 800 is, maar een outlander 400. dat verklaart alles dus :mrgreen:
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
Brechty
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Brechty »

@ joachim wel ja ze beweren toch dat zn top tegen de 125 km/u ligt en dat ie in 5.20 aan zen top zit ma troost u kgeloof er eig ook niet teveel van hoor dusja...als dat inderdaad een bombardier 400 was dan is het wel aanneembaar dat ie zo snel weg is :wink: .
Soit we zullen w8en tot er hier eentje rondrijdt é :crossercool:

grt
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

OpticalNicolas schreef:de renegade gaat van 0 tot maximale hartslag in 5,18seconden :spieren: :duivel3: :duivel3:
de outlander weet ik niet, maar heb hem zien staan en heb er op gezeten en kmoet zeggen :applaus: :applaus:
Die sukkels van BRP hebben het toch ook niet over snelheden :? ,ze zeggen van 0 tot maximale HARTSLAG in 5.18 sec... :? is die van mij toch sneller..die gaat van 0 tot maximale hartslag in 3.8453274 seconden :muur:
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
mudfox
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door mudfox »

Yamaha Grizzly 700 schreef:
pierre schreef:
Yamaha Grizzly 700 schreef: het blok is hetzelfde gebleven
het is niet omdat het blok hetzelfde gebleven is dat hij daarom niet meer power kan hebben. Hij kan helemaal anders afgesteld zijn dan de outlander
ook dat is hetzelfde gebleven
++++

Het blok is hetzelfde maar de mapping van de Ecm is veranderd.
De vario is veranderd en dit zowel in acceleratie als topsnelheid
Wij deden al de test met een gefokte raptor 700 ( powercommander- dubbele uitlaat etc ) en een standaard outlander 800 en wat opviel was dat de raptor tot aan 60 km per /h de duimen moest leggen voor de outie, vanaf 60 tot 100 ging kwan de raptor en haalde de outie in met een voorsprong van 20 meters en vanaf honderd km/h haalde de outie terug de raptor in alleen al omdat de top hoger is dan een raptor 700.
gewicht raptor 180 kg versus outie 290 kg
power raptor met aanpassing 55 pk vs 62 outie
wie doet beter , Yamaha ? Amateurs ja die yamaha's + betrouwbaarheid = ?
http://www.lmmotors.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Official Can-Am Dealer
Team Lm Motors Can -Am Belgium
acer
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door acer »

Wij hebben zowel een outlander als een renegade...en geloof me; Er zit bijna geen verschil op ! Ze zijn mekaar echt waard hoor ! Zelfs in zéér zwaar diep modderterrein vind ik zelfs de outlander er iets vlotter uitkomen.
Maar er zit geen haarbreed verschil op... :wink:
mudfox
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door mudfox »

Ja als leek en dan bedoel ik als gewoon gebruiker van die machines voelt ge dat niet enkel mensen die er extreem mee gaan rijden voelen het verschil zowel in acceleratie als insturen van de machine.
We zouden jullie graag eens in actie met jullie machines want blijkbaar zijn jullie modderfreaks waar wij houden van de pure machine waar ie voor gemaakt en dat is een enduro quad.
Trouwens als er geen verschil is tussen de outie en de renegade waarom gaat ie beter door de modder ?

Toegevoegd na 3 minuten:
mikebike schreef:
OpticalNicolas schreef:de renegade gaat van 0 tot maximale hartslag in 5,18seconden :spieren: :duivel3: :duivel3:
de outlander weet ik niet, maar heb hem zien staan en heb er op gezeten en kmoet zeggen :applaus: :applaus:
Die sukkels van BRP hebben het toch ook niet over snelheden :? ,ze zeggen van 0 tot maximale HARTSLAG in 5.18 sec... :? is die van mij toch sneller..die gaat van 0 tot maximale hartslag in 3.8453274 seconden :muur:

Mikebike "k denk dat gij ne sukkel zijt die klaarkomt op ... seconden
http://www.lmmotors.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Official Can-Am Dealer
Team Lm Motors Can -Am Belgium
gareth
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door gareth »

Hier een video van outlaw 525 vs renegade

Outlaw 525 met ktm blok moet wel snel zijn en renegade blijft hem voor.

Maar gaat gelijk op alleen outlaw heeft niet zo veel grip denk dat op de weg de outlaw misschien wel wint.

http://www.youtube.com/watch?v=ZqbxJ1Td2QE

Ow hier race 2 gevonden renegade houd hem dus gewoon bij. Ding heeft powerrrrrrrrrr!
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
acer
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door acer »

mudfox schreef:Ja als leek en dan bedoel ik als gewoon gebruiker van die machines voelt ge dat niet enkel mensen die er extreem mee gaan rijden voelen het verschil zowel in acceleratie als insturen van de machine.
We zouden jullie graag eens in actie met jullie machines want blijkbaar zijn jullie modderfreaks waar wij houden van de pure machine waar ie voor gemaakt en dat is een enduro quad.
Trouwens als er geen verschil is tussen de outie en de renegade waarom gaat ie beter door de modder?
De outlander gaat beter door de modder, omdat het een XT is en standaard een betere modderband heeft dan de renegade...

Inderdaad...Zoals wij deze machine gebruiken voelen we eigenlijk geen verschil...Dat wordt pas in het extreme rijden bewezen...
Maar het zijn beide topmachines !
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

mikebike schreef:

Mikebike "k denk dat gij ne sukkel zijt die klaarkomt op ... seconden
He vagina Belg,hoef je niet te gaan schelden :muur: ,ik zeg gewoon waar het op staat,zo`n typische Amerikaanse flauwekul reklame,waar niets geen info inzit,en wij zijn de beste :zzz: (in het rechtdoor rijden,of rondjes rijden ja :chagarijn: )
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
Plaats reactie