project: X ofjaa eigelijk R foto's van de nieuwe kappen op pagina 15
-
- Quadrunner
-
- Quad Expert
-
- Quad Expert
Vandaag kreeg ik eindelijk mijn koppelings kit binnen.
Het is bijna onbeschrijfelijk hoe blij je dan bent dat je eindelijk een project af kan ronden dat al 5 maanden loopt. (zoals ik nu terug tel)
Thuis aangekomen heb ik meteen het pakketje open getrokken en ben ik aan de slag gegaan (rekening bekijken kan later wel).
De quad op de zijkant gelegt zodat de olie er niet af hoeft.
Het enige dat er af hoefde om bij het karter te kunnen was de uitlaat en 1 nerfbar.
De instalatie ging als vanzelf en was in 15 minuten gebeurt (carter eraf, oude platen eruit, nieuwe erin, kap er terug op = klaar)
Daarna snel wat gegeten en toen de quad weer terug rechtop gezet.
En een aantal keer op de kickstarter getrapt zodat de olie goed tussen de koppeling zat voordat ik ging rijden.
De tank erop en het plastic en toen een poging tot starten na 3 keer stampen meteen lopen, wat best verwonderlijk is als hij een half uur op de zijkant gelegen heeft.
Getuigt hoop ik van een goede afstelling.
Rustig rijden was nog aan de orde ivm het inrijden van de cilinder omdat deze is geslepen en er een nieuwe zuiger in zit.
Ik moet zeggen alles wat ik in de loop der jaren over deze legendarische quad gehoord heb is ECHT waar.
Sturen gaat zo licht als een veertje en hij draait op een muntje zo scherp.
De zit houding is enorm confortabel.
Het enige wat me tegen viel was dat de gas hendel enorm zwaar gaat, dit komt echter omdat er een LT500 gashendel op zit.
Dus ik ben nog op zoek naar een goede gas hendel. (merk maakt niet uit)
Het vermogen heb ik nog niet kunnen testen omdat het blok nog niet ingereden is maar daar zal spoedig verandering in komen.
Zaterdag schijnt het goed weer te worden dus dan kan ik hem inrijden en dan zullen we eens kijken wat ie in zich heeft.
Mvg bart
Het is bijna onbeschrijfelijk hoe blij je dan bent dat je eindelijk een project af kan ronden dat al 5 maanden loopt. (zoals ik nu terug tel)
Thuis aangekomen heb ik meteen het pakketje open getrokken en ben ik aan de slag gegaan (rekening bekijken kan later wel).
De quad op de zijkant gelegt zodat de olie er niet af hoeft.
Het enige dat er af hoefde om bij het karter te kunnen was de uitlaat en 1 nerfbar.
De instalatie ging als vanzelf en was in 15 minuten gebeurt (carter eraf, oude platen eruit, nieuwe erin, kap er terug op = klaar)
Daarna snel wat gegeten en toen de quad weer terug rechtop gezet.
En een aantal keer op de kickstarter getrapt zodat de olie goed tussen de koppeling zat voordat ik ging rijden.
De tank erop en het plastic en toen een poging tot starten na 3 keer stampen meteen lopen, wat best verwonderlijk is als hij een half uur op de zijkant gelegen heeft.
Getuigt hoop ik van een goede afstelling.
Rustig rijden was nog aan de orde ivm het inrijden van de cilinder omdat deze is geslepen en er een nieuwe zuiger in zit.
Ik moet zeggen alles wat ik in de loop der jaren over deze legendarische quad gehoord heb is ECHT waar.
Sturen gaat zo licht als een veertje en hij draait op een muntje zo scherp.
De zit houding is enorm confortabel.
Het enige wat me tegen viel was dat de gas hendel enorm zwaar gaat, dit komt echter omdat er een LT500 gashendel op zit.
Dus ik ben nog op zoek naar een goede gas hendel. (merk maakt niet uit)
Het vermogen heb ik nog niet kunnen testen omdat het blok nog niet ingereden is maar daar zal spoedig verandering in komen.
Zaterdag schijnt het goed weer te worden dus dan kan ik hem inrijden en dan zullen we eens kijken wat ie in zich heeft.
Mvg bart
CustomCoatingsHelvoirt
-
- Quad Expert
-
- Quadrunner
-
- Quad Expert
Quadzillaboy schreef:En ben je er content van?
Of zeg je, geef mij maar een lt500?
haha no way
die 250 stuurt messcherp
ik had het er daarstraks met david over dat deze quads zo fijn rijden dat het gewoon een boost is voor je zelf vertrouwen als je er op rijd.
ze sturen zo fijn en scherp daar komt nog bij dat het vermogen heel goed hanteerbaar is (voor iemand die 2takt gewend is)
dat je gewoon veel meer durft omdat je weet dat ie je niet in de steek laat
CustomCoatingsHelvoirt
-
- Quad Expert
-
- Quad Master
Ik moet toegeven...
De legende is waar, de trx250r stuurt enorm goed.
Qua power zijn ze niet te onderschatten, ik durf nog niet te vergelijken met een andere quad, maar de testrit vandaag overtuigde me enorm.
Honda leverde topwerk met de trx250r na 20 jaar zijn ze nog steeds enorm goed.
[/img]
De legende is waar, de trx250r stuurt enorm goed.
Qua power zijn ze niet te onderschatten, ik durf nog niet te vergelijken met een andere quad, maar de testrit vandaag overtuigde me enorm.
Honda leverde topwerk met de trx250r na 20 jaar zijn ze nog steeds enorm goed.
[/img]
Laatst gewijzigd door Sharky #3 op zo 25 mar, 2007 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.