carburateur suzuki LT50

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
aukemuis
Toeschouwer
Toeschouwer

carburateur suzuki LT50

Bericht door aukemuis »

Ik heb hier een suzuki lt50 kinderquad staan waar volgens mij in de carburateur een onderdeel van het vlottersysteem mist. De carburateur blijft overlopen. Motor blijft wel lopen maar het kost zo rijkelijk veel benzine om de kinderen een uurtje te laten rijden...

Het ding is natuurlijk al heel wat jaartjes oud, maar zouden daar nog onderdelen origineel of aftermarket voor te krijgen te zijn.

tweede vraag: Wat zijn er aan deze quad allemaal aan snelheids remmende maatregelen genomen en wat daar aan te doen is :tongduim:
gareth
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door gareth »

In je vlotterbak zit de vlotter en als die gaat drijven (als er benzine in loopt) duwt die de benzine toevoer dicht met een puntig pennetje.

Als je door je benzine slang blaast naar de carburateur toe hoor je de lucht er door heen gaan als je met je hand de vlotter omhoog drukt sluit die af en komt er gene lucht meer doorheen, omdat het pennetje de toevoer van de benzine afsluit.

Het pennetje zit bevestigd aan de vlotter kan je er meest zo opschuiven. Ben je met schoonmaken van de carburateur dit pennetje kwijt geraakt of is de vlotter verbogen bij het punt waar het pennetje vastzit.

Misschien pakking kapot/versleten van de carburateur?

Zit de benzine slang er ngo wel goed op, misschien verteerd of gescheurd en lekt die hierlangs?
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
aukemuis
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door aukemuis »

pennetje kwijt, ik wist dat daar normaal bij een carburateur nog iets zat, maar hier niet meer. Verklaarde voor mij ook het eewige gelek .
Het stilvallen dat het ding altijd deed had ik gisteren vrij snel verholpen toen ik de tank een keer geode reinigde... Die zat vol roest en er kwam dus vrijwel geen benzine uit.
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

ring in het spruitstuk,busje in de uitlaatbocht(heb ik nog niet gezien :? ) nieuw carburateurtje halen met filterbak,gelijk een nieuw zuigertje,ben je voor 75 euro klaar,en heb je de quad ook weer fris :knikblij:
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
aukemuis
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door aukemuis »

zal eens rond gaan bellen voor een carburateur. Hoef ik zeker niet voor naar de standaard bromfiets handelaar te gaan?
mikebike
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door mikebike »

50 euro voor een orginele bij de Suzuki dealer..ga je toch niet moeilijk om doen :|,misschien heeft die ook wel onderdeeltjes voor de carb.
Een Suzuki lt 50 voor mijn zoon..en ik een Tricker :-)
aukemuis
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door aukemuis »

Dat is inderdaad geen geld, had het idee dat het weer stukken van mensen ging kosten.
branco
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: carburateur suzuki LT50

Bericht door branco »

Ring in spruitstuk wat bedoel je ? :?:
Plaats reactie