Qua betrouwbaarheid heeft de Raptor het met de tijd inderdaad bewezen om een betrouwbare machine te zijn. Maar de Suzuki heeft zijn degelijkheid ook al bewezen. Dus op dat gebied bestaat er geen twijfel meer.
In die prijsklasse zit ge dus bij beide quads goed. De Suzuki is standaard iets vlotter als de Yamaha, maar anderzijds is de look van de Yamaha mooier naar mijn mening. Maar meningen verschillen natuurlijk.
Nu als ge bang zijt om rap uitgekeken te zijn, zou ik toch eerder ietsje meer uitgeven en voor een zwaarder model kiezen aangezien ge toch niet van wat snelheid verlegen zijt.
Op gebied van verzekering valt het met sommige maatschapijen mee en andere weer niet. Ikzelf heb ook een Raptor 350 en een Grizzly 660 op mijn naam verzekerd, en in mijn leeftijds categorie en bonus malus graad betaal ik 265 € jaarlijks voor de Raptor en ben verzekerd voor 2 personen en all in verzekering.
Er zijn er echter die veel meer betalen voor dezelfde quad, maar zoals ik reeds zei hangt het van de verzekeringsmaatschappij af en natuurlijk de leeftijd bij enkele verzekeringen.
De keuze is altijd moeilijk en daarom zou ik u adviseren om naar een dealer te gaan waar ge de mogelijkheid hebt om met beide quads een test rit te maken. Meestal valt de keuze dan veel gemakkelijker te maken.
Hopelijk hebt ge iets aan deze uitleg