doe het zelf tuners

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
IzzY
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 577
Lid geworden op: di 27 mar, 2007 18:50
Locatie: krommenie (N-H)

doe het zelf tuners

Bericht door IzzY »

Ik vroeg me af of hier eigenlijk mensen zijn die hun eigen quads motorisch opvoeren ?

-eigen opmaat gemaakte uitlaten ?
-andere cilinder kits montere/cilinders opboren.
-tune werk van cilinders.

speciale dingen dus, een enkele cilinder van een banshee op een blaster blok bv :P

en zijn er ook draggers hier ? of enkel crossers en posers :P?
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Tip: lees het juiste topic door dan weet ge of hier posers rondhangen, en voor te draggen moogt ge eens langskomen :wink:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Bericht door Charger69 »

Was ook maar een vraagje van IzzY hé :wink:
IzzY
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 577
Lid geworden op: di 27 mar, 2007 18:50
Locatie: krommenie (N-H)

Bericht door IzzY »

FLIPmode schreef:Tip: lees het juiste topic door dan weet ge of hier posers rondhangen, en voor te draggen moogt ge eens langskomen :wink:

ik kon geen topics vinde waar ik echt tune werk zag.
en je weet best dat ik met poser gewoon rijders die hun quad enkel aangepast hebbe voor weg gebruik.

no offence verder.

drag jij dan ofzo ? niet dat ik dat doe ofzo, maar vind het wel interessant om te zien.

vooral de aanpassingen en waarom dit gedaan word.
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

Dan ga je erop achteruit hoor als je 1 cilinder van een banshee op je blaster zet.


Je moet effe de juiste site vinden, maar er zijn er zat die tips geven over tunen.

Zijn zat mogelijkeheden om je quad te tunen.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
IzzY
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 577
Lid geworden op: di 27 mar, 2007 18:50
Locatie: krommenie (N-H)

Bericht door IzzY »

ja ik heb wel een aantal sites gevonden, maar dat zijn allemaal al afgeronden projecten.
en je komt eigenlijk nooit echt in contact met die makers.

ik vind het altijd wel leuk om zelf dingen te maken.
maar ik denk dat er weinig van dat soort mensen op dit forum zitten ?

ik maak oa zelf uitlaatjes voor 2takters
dit is ook de bedoeling voor me blaster.

Afbeelding
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

IzzY schreef:
FLIPmode schreef:Tip: lees het juiste topic door dan weet ge of hier posers rondhangen, en voor te draggen moogt ge eens langskomen :wink:

ik kon geen topics vinde waar ik echt tune werk zag.
en je weet best dat ik met poser gewoon rijders die hun quad enkel aangepast hebbe voor weg gebruik.

no offence verder.

drag jij dan ofzo ? niet dat ik dat doe ofzo, maar vind het wel interessant om te zien.

vooral de aanpassingen en waarom dit gedaan word.
No offence taken, maar in mijn niet zo jeugdig woordenboek staat een andere uitleg voor poser(nl. stoefer).
Wist niet dat het tegenwoordig een andere betekenis had, mijn excuses.
En ik drag alleen als ik uitgedaagd word :D.
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

Een tuner geeft nooit graag zijn werken prijs... Ik heb indertijd van men blaster een laagvlieger gemaakt met stomme werkjes en van men warrior350 een bommetje gemaakt maar dan ook wat geld tegengelegd...
het ene is het andere,er zijn dingen die je moet leren uit theorie, maar er zijn vele dingen te verwaarlozen...
Wat je moet weten is als je begiont met tunen,dat het niet eindigt met enkel cilinder te porten bevoorbeeld, carters aanpassen, krukas bewerken,compressie aanpassen,expansie van uitlaat veranderen,demper aanpassen... belangrijkste vanalles... goede carburator en goede afstelling dat is het begin van alles en dat is wat velen niet op gevoel kunnen.
greetz
IzzY
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 577
Lid geworden op: di 27 mar, 2007 18:50
Locatie: krommenie (N-H)

Bericht door IzzY »

eh, jullie begrijpen me verkeerd.

ik kom zelf uit de 2takt wereld. heb er wel ene beetje verstand van. ben zelf al 2 jaar bezig.
in het bezit van een 70cc brommer met 20 pk. dat is vrij netjes.
mijn vraag was alleen of er mense op die forum zich bezig houde met het echte opvoeren,.
en niet de tunings projecten van alleen andere armen, alu velgjes en klaar.

in de quad scene kom ik net kijken, dus ik wil niet betweterig overkomen.
maar mijn belangstelling gaat hier gewoon naar uit.

en de meeste tuners die ik ken, delen hun kennis toch wel. om gewoon elkaar verder te helpen, want je leert enorm veel van elkaar. tuurlijk houd je sommige dinge wel geheim. maar je geeft toch altijd wel een hint.

Robby schreef:goede carburator en goede afstelling dat is het begin van alles en dat is wat velen niet op gevoel kunnen.
greetz
dat is wel een leuke uitspraak, want als je echt sirieus doet. dan stel je niet af op gevoel.
dan doe je dit op een testbank. want al is je gevoel nog zo goed. 3 sproeier maatjes groter of kleiner merk jij niet. maar ken echt grote gevolgen hebben.

:)
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

denk dat je de topics over echt tuning werk op 1 hand kunt tellen hier op het forum.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Kortvrint
Quadrider
Quadrider
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 29 nov, 2004 18:01
Locatie: west vlaanderen

Bericht door Kortvrint »

Ik denk wel dat er genoeg topics op het forum staan met tuning projecten waar bij dat de motor ook onder handen is genomen...
-HONDA TRX250r
Een vette 2-takt met veel te veel mods!
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

wat ik bedoel is dat er velen een andere carb opsmijten en als ie draait en beetje meer vermogen hebben zijn ze blij... 3maatjes kan je er op gevoel wel naast zitten... maar 10 niet meer he :)
een 2takt is en blijft een 2takt,wat je veranderd bij een 50cc kan je veranderen aan een 500cc...
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Bericht door Frank MB »

IzzY schreef:eh, jullie begrijpen me verkeerd.

ik kom zelf uit de 2takt wereld. heb er wel ene beetje verstand van. ben zelf al 2 jaar bezig.
in het bezit van een 70cc brommer met 20 pk. dat is vrij netjes.
mijn vraag was alleen of er mense op die forum zich bezig houde met het echte opvoeren,.
en niet de tunings projecten van alleen andere armen, alu velgjes en klaar.

in de quad scene kom ik net kijken, dus ik wil niet betweterig overkomen.
maar mijn belangstelling gaat hier gewoon naar uit.

en de meeste tuners die ik ken, delen hun kennis toch wel. om gewoon elkaar verder te helpen, want je leert enorm veel van elkaar. tuurlijk houd je sommige dinge wel geheim. maar je geeft toch altijd wel een hint.

Robby schreef:goede carburator en goede afstelling dat is het begin van alles en dat is wat velen niet op gevoel kunnen.
greetz
dat is wel een leuke uitspraak, want als je echt sirieus doet. dan stel je niet af op gevoel.
dan doe je dit op een testbank. want al is je gevoel nog zo goed. 3 sproeier maatjes groter of kleiner merk jij niet. maar ken echt grote gevolgen hebben.

:)
Testbank is ook geen circuit he, beschouw dat maar als hint :knikduim:
IzzY
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 577
Lid geworden op: di 27 mar, 2007 18:50
Locatie: krommenie (N-H)

Bericht door IzzY »

Frank MB schreef:
IzzY schreef:eh, jullie begrijpen me verkeerd.

ik kom zelf uit de 2takt wereld. heb er wel ene beetje verstand van. ben zelf al 2 jaar bezig.
in het bezit van een 70cc brommer met 20 pk. dat is vrij netjes.
mijn vraag was alleen of er mense op die forum zich bezig houde met het echte opvoeren,.
en niet de tunings projecten van alleen andere armen, alu velgjes en klaar.

in de quad scene kom ik net kijken, dus ik wil niet betweterig overkomen.
maar mijn belangstelling gaat hier gewoon naar uit.

en de meeste tuners die ik ken, delen hun kennis toch wel. om gewoon elkaar verder te helpen, want je leert enorm veel van elkaar. tuurlijk houd je sommige dinge wel geheim. maar je geeft toch altijd wel een hint.

Robby schreef:goede carburator en goede afstelling dat is het begin van alles en dat is wat velen niet op gevoel kunnen.
greetz
dat is wel een leuke uitspraak, want als je echt sirieus doet. dan stel je niet af op gevoel.
dan doe je dit op een testbank. want al is je gevoel nog zo goed. 3 sproeier maatjes groter of kleiner merk jij niet. maar ken echt grote gevolgen hebben.

:)
Testbank is ook geen circuit he, beschouw dat maar als hint :knikduim:
daar heb je wel gelijk in.
ik weet dat testbank niet met gelijke weerstande werkt, lucht vochtigheid/luchtdruk niet altijd gelijk is.
maar ik weet niet hoe jij? op een circuit afstelt. maar dit zal ook wel dmv een powertester zijn ?
en niet zomaar een sproeier erin doen. en dan maar afvragen of hij niet te klein is en misschien wel warmloopt.

maar nogmaals. bedoeling was niet om jullie af te zeiken ofzo. maar gewoon de vraag om er nog meer mensen sirieus bezig waren met opvoeren.
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Bericht door SlOoT »

Over een tijdje zal er een weer een ECHT TUNING topic verschijnen...
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Plaats reactie