doe het zelf tuners
doe het zelf tuners
Ik vroeg me af of hier eigenlijk mensen zijn die hun eigen quads motorisch opvoeren ?
-eigen opmaat gemaakte uitlaten ?
-andere cilinder kits montere/cilinders opboren.
-tune werk van cilinders.
speciale dingen dus, een enkele cilinder van een banshee op een blaster blok bv
en zijn er ook draggers hier ? of enkel crossers en posers ?
-eigen opmaat gemaakte uitlaten ?
-andere cilinder kits montere/cilinders opboren.
-tune werk van cilinders.
speciale dingen dus, een enkele cilinder van een banshee op een blaster blok bv
en zijn er ook draggers hier ? of enkel crossers en posers ?
FLIPmode schreef:Tip: lees het juiste topic door dan weet ge of hier posers rondhangen, en voor te draggen moogt ge eens langskomen
ik kon geen topics vinde waar ik echt tune werk zag.
en je weet best dat ik met poser gewoon rijders die hun quad enkel aangepast hebbe voor weg gebruik.
no offence verder.
drag jij dan ofzo ? niet dat ik dat doe ofzo, maar vind het wel interessant om te zien.
vooral de aanpassingen en waarom dit gedaan word.
Dan ga je erop achteruit hoor als je 1 cilinder van een banshee op je blaster zet.
Je moet effe de juiste site vinden, maar er zijn er zat die tips geven over tunen.
Zijn zat mogelijkeheden om je quad te tunen.
Je moet effe de juiste site vinden, maar er zijn er zat die tips geven over tunen.
Zijn zat mogelijkeheden om je quad te tunen.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
ja ik heb wel een aantal sites gevonden, maar dat zijn allemaal al afgeronden projecten.
en je komt eigenlijk nooit echt in contact met die makers.
ik vind het altijd wel leuk om zelf dingen te maken.
maar ik denk dat er weinig van dat soort mensen op dit forum zitten ?
ik maak oa zelf uitlaatjes voor 2takters
dit is ook de bedoeling voor me blaster.
en je komt eigenlijk nooit echt in contact met die makers.
ik vind het altijd wel leuk om zelf dingen te maken.
maar ik denk dat er weinig van dat soort mensen op dit forum zitten ?
ik maak oa zelf uitlaatjes voor 2takters
dit is ook de bedoeling voor me blaster.
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
No offence taken, maar in mijn niet zo jeugdig woordenboek staat een andere uitleg voor poser(nl. stoefer).IzzY schreef:FLIPmode schreef:Tip: lees het juiste topic door dan weet ge of hier posers rondhangen, en voor te draggen moogt ge eens langskomen
ik kon geen topics vinde waar ik echt tune werk zag.
en je weet best dat ik met poser gewoon rijders die hun quad enkel aangepast hebbe voor weg gebruik.
no offence verder.
drag jij dan ofzo ? niet dat ik dat doe ofzo, maar vind het wel interessant om te zien.
vooral de aanpassingen en waarom dit gedaan word.
Wist niet dat het tegenwoordig een andere betekenis had, mijn excuses.
En ik drag alleen als ik uitgedaagd word .
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
Een tuner geeft nooit graag zijn werken prijs... Ik heb indertijd van men blaster een laagvlieger gemaakt met stomme werkjes en van men warrior350 een bommetje gemaakt maar dan ook wat geld tegengelegd...
het ene is het andere,er zijn dingen die je moet leren uit theorie, maar er zijn vele dingen te verwaarlozen...
Wat je moet weten is als je begiont met tunen,dat het niet eindigt met enkel cilinder te porten bevoorbeeld, carters aanpassen, krukas bewerken,compressie aanpassen,expansie van uitlaat veranderen,demper aanpassen... belangrijkste vanalles... goede carburator en goede afstelling dat is het begin van alles en dat is wat velen niet op gevoel kunnen.
greetz
het ene is het andere,er zijn dingen die je moet leren uit theorie, maar er zijn vele dingen te verwaarlozen...
Wat je moet weten is als je begiont met tunen,dat het niet eindigt met enkel cilinder te porten bevoorbeeld, carters aanpassen, krukas bewerken,compressie aanpassen,expansie van uitlaat veranderen,demper aanpassen... belangrijkste vanalles... goede carburator en goede afstelling dat is het begin van alles en dat is wat velen niet op gevoel kunnen.
greetz
eh, jullie begrijpen me verkeerd.
ik kom zelf uit de 2takt wereld. heb er wel ene beetje verstand van. ben zelf al 2 jaar bezig.
in het bezit van een 70cc brommer met 20 pk. dat is vrij netjes.
mijn vraag was alleen of er mense op die forum zich bezig houde met het echte opvoeren,.
en niet de tunings projecten van alleen andere armen, alu velgjes en klaar.
in de quad scene kom ik net kijken, dus ik wil niet betweterig overkomen.
maar mijn belangstelling gaat hier gewoon naar uit.
en de meeste tuners die ik ken, delen hun kennis toch wel. om gewoon elkaar verder te helpen, want je leert enorm veel van elkaar. tuurlijk houd je sommige dinge wel geheim. maar je geeft toch altijd wel een hint.
dan doe je dit op een testbank. want al is je gevoel nog zo goed. 3 sproeier maatjes groter of kleiner merk jij niet. maar ken echt grote gevolgen hebben.
ik kom zelf uit de 2takt wereld. heb er wel ene beetje verstand van. ben zelf al 2 jaar bezig.
in het bezit van een 70cc brommer met 20 pk. dat is vrij netjes.
mijn vraag was alleen of er mense op die forum zich bezig houde met het echte opvoeren,.
en niet de tunings projecten van alleen andere armen, alu velgjes en klaar.
in de quad scene kom ik net kijken, dus ik wil niet betweterig overkomen.
maar mijn belangstelling gaat hier gewoon naar uit.
en de meeste tuners die ik ken, delen hun kennis toch wel. om gewoon elkaar verder te helpen, want je leert enorm veel van elkaar. tuurlijk houd je sommige dinge wel geheim. maar je geeft toch altijd wel een hint.
dat is wel een leuke uitspraak, want als je echt sirieus doet. dan stel je niet af op gevoel.Robby schreef:goede carburator en goede afstelling dat is het begin van alles en dat is wat velen niet op gevoel kunnen.
greetz
dan doe je dit op een testbank. want al is je gevoel nog zo goed. 3 sproeier maatjes groter of kleiner merk jij niet. maar ken echt grote gevolgen hebben.
Testbank is ook geen circuit he, beschouw dat maar als hintIzzY schreef:eh, jullie begrijpen me verkeerd.
ik kom zelf uit de 2takt wereld. heb er wel ene beetje verstand van. ben zelf al 2 jaar bezig.
in het bezit van een 70cc brommer met 20 pk. dat is vrij netjes.
mijn vraag was alleen of er mense op die forum zich bezig houde met het echte opvoeren,.
en niet de tunings projecten van alleen andere armen, alu velgjes en klaar.
in de quad scene kom ik net kijken, dus ik wil niet betweterig overkomen.
maar mijn belangstelling gaat hier gewoon naar uit.
en de meeste tuners die ik ken, delen hun kennis toch wel. om gewoon elkaar verder te helpen, want je leert enorm veel van elkaar. tuurlijk houd je sommige dinge wel geheim. maar je geeft toch altijd wel een hint.
dat is wel een leuke uitspraak, want als je echt sirieus doet. dan stel je niet af op gevoel.Robby schreef:goede carburator en goede afstelling dat is het begin van alles en dat is wat velen niet op gevoel kunnen.
greetz
dan doe je dit op een testbank. want al is je gevoel nog zo goed. 3 sproeier maatjes groter of kleiner merk jij niet. maar ken echt grote gevolgen hebben.
daar heb je wel gelijk in.Frank MB schreef:Testbank is ook geen circuit he, beschouw dat maar als hintIzzY schreef:eh, jullie begrijpen me verkeerd.
ik kom zelf uit de 2takt wereld. heb er wel ene beetje verstand van. ben zelf al 2 jaar bezig.
in het bezit van een 70cc brommer met 20 pk. dat is vrij netjes.
mijn vraag was alleen of er mense op die forum zich bezig houde met het echte opvoeren,.
en niet de tunings projecten van alleen andere armen, alu velgjes en klaar.
in de quad scene kom ik net kijken, dus ik wil niet betweterig overkomen.
maar mijn belangstelling gaat hier gewoon naar uit.
en de meeste tuners die ik ken, delen hun kennis toch wel. om gewoon elkaar verder te helpen, want je leert enorm veel van elkaar. tuurlijk houd je sommige dinge wel geheim. maar je geeft toch altijd wel een hint.
dat is wel een leuke uitspraak, want als je echt sirieus doet. dan stel je niet af op gevoel.Robby schreef:goede carburator en goede afstelling dat is het begin van alles en dat is wat velen niet op gevoel kunnen.
greetz
dan doe je dit op een testbank. want al is je gevoel nog zo goed. 3 sproeier maatjes groter of kleiner merk jij niet. maar ken echt grote gevolgen hebben.
ik weet dat testbank niet met gelijke weerstande werkt, lucht vochtigheid/luchtdruk niet altijd gelijk is.
maar ik weet niet hoe jij? op een circuit afstelt. maar dit zal ook wel dmv een powertester zijn ?
en niet zomaar een sproeier erin doen. en dan maar afvragen of hij niet te klein is en misschien wel warmloopt.
maar nogmaals. bedoeling was niet om jullie af te zeiken ofzo. maar gewoon de vraag om er nog meer mensen sirieus bezig waren met opvoeren.