400ex rammelt op hoge snelheid

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Daan
Quadrider
Quadrider
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 19:10
Locatie: Omgeving Ede

Bericht door Daan »

Ralph schreef:Heee dat klinkt heftig zo'n CDI, maar moet je dan geen rekening gaan houden met de vermogenscurve van je uitlaat enzo?
Uitlaat maakt niet uit, maar je moet bijvoorbeeld wel rekening houden met je compressie en het octaangehalte van je brandstof. Het enigste wat ze doen is de timing bijstellen. Daardoor krijg je die verschillende effecten. Daarnaast geeft die CDI ook een krachtiger vonk af en dat zorg ook nog eens voor extra winst.
De DynaFS CDI's zijn er niet voor de Blaster. Wel voor de Raptor, de Banshee en ik geloof ook voor de DS650 en de 400EX (maar die laatste 2 weet ik niet zeker).
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 20 jan, 2003 20:24
Locatie: Genk
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

Een paar GROTE tips over TRX400EX :

- 1 : Op hoge toeren rammelt mijn TRX ook ( met HRC kit ) .Dit zijn ofwel de kleppen die moeten afgeregeld worden ofwel is het typisch de distributie ketting tussen krukas en nokkenas ..typisch honda

- 2 : KOOP NOOIT de CDI van White brothers . In bree ( belgie is iemand die ze er maakt voor ze ) ... Trouwens ze starten heel slecht in de winterperiode met die cdi van WB ...Ik kan de goede leveren voor 100 € en laat je onbegrensd het toerental verleggen ).Plus behoud van de originele .

voor andere vragen ...here am I
Daan
Quadrider
Quadrider
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 19:10
Locatie: Omgeving Ede

Bericht door Daan »

B@ckBone schreef:Trouwens ze starten heel slecht in de winterperiode met die cdi van WB
Komt dat doordat ze te veel spanning vragen, B@ckbone?
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ja het rammelen valt eigenlijk goed mee, ik ben erachter gekomen dat je dat alleen hoort op asfalt dus het komt gewoon doordat het asfalt de trillingen versterkt.

Hij loopt nu trouwens supergoed en heel soepel nu ie ingereden is!

Over die WB CDI heb ik ook al veel slechts gehoord inderdaad. Die van 100 euro waar jij het over hebt, haalt die alleen de begrenzer eraf of wordt de powercurve ook aangepast? Want toeren maakt ie wel genoeg, maar de curve aanpassen heeft natuurlijk wel effect aangezien alles dan beter afgestemd kan worden op de benzine enz die we hier hebben (vb in Amerika is op sommige plaatsen het hoogste octaangehalte dat je kunt krijgen bij de pomp 91, en hier is het minimaal 95 en ik zelf gooi er altijd 98 in)
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Teunie, het octaangehalte is identiek in de VS, maar het wordt op een andere manier bepaald, waardoor die waarden zo ver uit elkaar liggen. Ik zie een quad niet starten met oct 91... en zeker niet met hogedrukpiston.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

O dat wist ik niet.....
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 20 jan, 2003 20:24
Locatie: Genk
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

Komt dat doordat ze te veel spanning vragen, B@ckbone?
Daan , dat heeft er niets mee te maken , het is de vervroeging van het mengsel te maken en de spanningsval op de bobijn , waardoor een slechte vonk bij een vervoegd mensel .
Over die WB CDI heb ik ook al veel slechts gehoord inderdaad. Die van 100 euro waar jij het over hebt, haalt die alleen de begrenzer eraf of wordt de powercurve ook aangepast? Want toeren maakt ie wel genoeg, maar de curve aanpassen heeft natuurlijk wel effect aangezien alles dan beter afgestemd kan worden op de benzine enz die we hier hebben (vb in Amerika is op sommige plaatsen het hoogste octaangehalte dat je kunt krijgen bij de pomp 91, en hier is het minimaal 95 en ik zelf gooi er altijd 98 in)
Tuenie , De powerkurve en het toerental word aangepast . Ik heb genoeg testboxjes gehad om de juiste te maken .Je zal echt vershil merken ...Niet goed -geld terug garantie

Trouwens , ik gooi altijd in mijn honde 98 + , niets minder want das niet goed voor je piston i.v.m pingelen!
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Volgens mij is het waar wat Teunie zegt over dat octaan-gehalte want waarom zouden ze anders zitten mengen daar. Ik hoorde van Daan dat ze daar allemaal zitten te kloten met die Banshee's om het octaan gehalte een beetje omhoog te krijgen. Als het niet zo was ze dat niet hoeven te doen.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik dacht dat dat een van de redenen waren waarom een groot deel van de 4takt quads (met uitzondering van de z400) een belachelijk lage compressie hebben. Maargoed ik kan het fout hebben.
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 20 jan, 2003 20:24
Locatie: Genk
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

zoals nikolas al vermelde :
Teunie, het octaangehalte is identiek in de VS, maar het wordt op een andere manier bepaald, waardoor die waarden zo ver uit elkaar liggen. Ik zie een quad niet starten met oct 91... en zeker niet met hogedrukpiston.
Banschee is 2 takt en loopt een pak heter als een 4 takt . Plus race gas is alleen goed als je bij temperaturen van +30 c rijdt...

Niemand op de cross rijdt met "afgas" behalve 2 takt mannen
JAN15-10
Quadrider
Quadrider
Berichten: 303
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 21:47
Locatie: noord Brabant Nederland

Bericht door JAN15-10 »

Als ik het goed begrijp kan ik ook beter `98 i.p.v `95 in mijn tank gooien :?:

Als ik volgende keer bijvul met `98 geeft dat dan problemen :?: :?:

Groeten Jan 8)
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 20 jan, 2003 20:24
Locatie: Genk
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

neen , totaal geen problemen ....

alleen iets duurder voor de portefeuille
JAN15-10
Quadrider
Quadrider
Berichten: 303
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 21:47
Locatie: noord Brabant Nederland

Bericht door JAN15-10 »

Tanxs,B@ckbone.

De 4-takt specialist :!:

Geef eens wat goede tips om mijn kodiak te optimaliseren :wink:
( al ben je volgens mij geen yamaha liefhebber ? )

Groeten, Jan 8)
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Berichten: 305
Lid geworden op: ma 20 jan, 2003 20:24
Locatie: Genk
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

Helaas ben ik een sport quad Liefhebber ...alhoewel ik bezig ben een Bombardier Outlander 400 aan te schaffen ....

Maar om een paar tips te geven ...:

- Reinig je luchtfilter regelmatig
- Kijk je bougie regelmatig na
- en controleer bandenspanning en olie ...

groeten

Kenny
JAN15-10
Quadrider
Quadrider
Berichten: 303
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 21:47
Locatie: noord Brabant Nederland

Bericht door JAN15-10 »

Tja,dat is gewoon normaal onderhoud :?

Ik bedoelde dus eigenlijk de specialisten :idea: tips, die er dus wat extra uithalen zonder heel die bak om te bouwen. :wink:

Groeten, Jan 8)
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Plaats reactie