ik post mn rhino hier ook maar...

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1516
Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
Locatie: zakkemakke

ik post mn rhino hier ook maar...

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

Helaas zal ie niet tegen die van ralph aankunnen, maar ik post mn rhino hier ook maar even:)
Volgende week komen de cdi, sheave, dak en velgen+banden
opties die er nu opzitten:
verstralers
knipperlichten in achterlichten ingebouwd
spoorverbreders
claxon met dieren geluiden en meer onzin
Lier
halve voorruit
beugels op de bak
hij is voorlopig nog zeker niet af, want er is zoveel moois te koop voor zon machine... :applaus:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik houd jullie op de hoogte :applaus:
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Bericht door airwolf »

:knikduim: :knikduim: :knikduim: :knikduim: :knikduim:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Dat raam lijkt mij ook wel wat, houd dat de wind goed tegen? Bij mij waait m'n haar zowat van m'n hoofd.
Yamaha Grizzly 700
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1516
Lid geworden op: zo 16 jul, 2006 13:42
Locatie: zakkemakke

Bericht door Yamaha Grizzly 700 »

Ralph schreef:Dat raam lijkt mij ook wel wat, houd dat de wind goed tegen? Bij mij waait m'n haar zowat van m'n hoofd.
Ja dat is een super ruitje :applaus:
vangt alle wind zon beetje op, zonnenbrilletje op en je bent klaar :crossercool:
Yamaha Grizzly 700
27'' kenda bearclaws
ITP SS 112 velgen
Warn lier 3.0
Piaa extreme white lampen
Bleu light

RHINO 660
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Zit er bij jou een ventilator achter de oliekoeler en radiator?
Quickly
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 01 aug, 2005 10:40
Locatie: Haasdonk - Beveren
Contacteer:

Bericht door Quickly »

hallo
der zit een ventilator achter de radiator.
ik heb een grotere radiator+oliekoeler+grotereventielator van PWR 25% MEER KOELING
als je hem sneller laat lopen is de standaart koeling op het nippertje.
we hebben 2000 testkm gedaan met de RHINO van DANNY daarmee zijn de scherpe kantjes
er af :applaus:
waar op letten achterremblokken ,motorolie, radiator vuil blijft er goe in .
peter.
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ja die olie blijft een ramp hé, net zoals de 660 Grizzly. Heb zonet Rhino van ne maat opgehaald en olie gecontroleerd, heb er meer dan liter bij gekapt :roll:

Is dat trouwens beter met de Grizzly 700 ? Kwestie van te weten of we op beterschap mogen hopen met de Rhino 700 ooit...
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

het olieverbruik is een gekend probleem, johan zijn rhino (april 2006) is er meerdere maanden voor binnengeweest en zou nu opgelost zijn, zijn BRP CDI zit nu in een andere rhino en haalt vlotjes 80
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

brutus32 schreef:het olieverbruik is een gekend probleem, johan zijn rhino (april 2006) is er meerdere maanden voor binnengeweest en zou nu opgelost zijn, zijn BRP CDI zit nu in een andere rhino en haalt vlotjes 80
En wat was dan oplossing ? Ik heb destijds zowat alles vervangen : piston, ringen, klepdichtingen,... en nog steeds hoog olieverbruik. Destijds met Denicol Pro 2000 20W50 beter dan met andere olie.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

wilden ze niet aan hem vertellen.. zouden iets aan de vario gedaan hebben vermoed hij

gedachtegang v johan en mij was : blok te heet --> blok zet uit --> tss schraapveren en cil wand speling --> ergo meer olieverbruik als het blok afkoelt krimpt het weer en zodoende ziet het bij nazicht er normaal uit
en als je blok wil controleren moet het koud zijn om aan te kunnen werken (allez, ik verbrand toch nie graag mijn pollekes :mrgreen: )
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Dus een andere radiator mischien weer een oplossing voor een probleem :)
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4014
Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05

Bericht door BULLET-PROOF »

mooi :duimhoog:
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

blok kan inderdaad uitzetten maar let op.
je cilinder is van aluminium
maar daar in zit een stalen bus.
je piston is van aluminium

aangezien staal een lager uitzettingscoefficient heeft dan aluminium kan het dus nooit zo zijn dat de ruimte tussen zuiger en cilinder wand groter word doordat de cilinder uitzet.
het zou dus eerder betekenen dat de ruimte oftewel speling kleiner word doordat de aluminium zuiger meer uitzet dat je stalen cilinderwand.
CustomCoatingsHelvoirt
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Dat is wel weer zo. Is het niet op te lossen met een andere zuiger?
Quickly
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 01 aug, 2005 10:40
Locatie: Haasdonk - Beveren
Contacteer:

Bericht door Quickly »

hallo
bij mijn weten is de 660 cylinder alu met een chroom laag (nikasil)
het probleem is dikwijls dat de motor +olie te warm worden waardoor een deel
van de olie verdampt door de karterontluchting.is ook verbruik!
dus evenbelangrijk als het koelwater is de olie te koelen.
je moet is op de site van PWR kijken die leveren een kit kompleet.25% MEER KOELING
MEER RENDEMENT EN LANGERE LEVENS DUUR VAN DE MOTOR.
zo een kit heb ik gekocht.
peter.
Plaats reactie