voorbocht kfx/z400 zelf maken

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Dempsey
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 27 dec, 2006 19:55

voorbocht kfx/z400 zelf maken

Bericht door Dempsey »

ik zou zelf een voorbocht in inox willen maken voor men kfx400
kan er mij hier iemand mee helpen of tips geven ivm:maten,diameters,plooien?

ik zit nu met een doma demper en een tm36carbu
(zou die voorbocht ook verschil maken)
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

Ik ben nu ook een pijp aan het maken van rvs. Welke rvs soort het is weet ik helaas niet.

Wand dikte van de pijp is 1,8 mm. Weet ook niet of je in deze dikte veel mag afweken vanwege de hitte enz.

Heb deze pijp geprobeerd te buigen met een machine maar lukt niet, want krijg dan een vouw erin.
Komt door verkeerde materiaal en wand is te dun om goed te buigen.

Kan wel maar heb je andere machines weer nodige die de binnenkant van de pijp opvullen, zodat die niet knikt.

Heb nu stukjes pijp en las die aan elkaar. Is iets minder vanwege weerstand binnen in, maar meeste pijpen is hier en daar wel gelast dus zo extreem veel mag dat niet uitmaken.

Weet niet welke machines jij tot je beschikking hebt en materialen weet ik niet wat je het beste kan nemen.
Zou in ieder geval wat nemen dat niet roest.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
blokart
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 11:41
Locatie: Aan samenvloeing van Leie en Schelde

Bericht door blokart »

Opwarmen bij het plooien kan helpen

Meest voorkomende inox is

304 en 316 vroeger kon je inox herkennen met de magneet
maar heden zijn er zoveel soorten dat ze soms ook aantrekken?
Dempsey
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 27 dec, 2006 19:55

Bericht door Dempsey »

wel een vriend van mij werkt in een inox constructie berdrijf en mss kunnen we daar wel machines gebruiken
maar hoe dik hoeft die buis te zijn?
blokart
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 11:41
Locatie: Aan samenvloeing van Leie en Schelde

Bericht door blokart »

Meet de bestaande op en neem zelfde diameter en wanddikte

opgelet inox is taaier als staal en kan minder goed tegen trillingen!

geen gereedschap gebruiken die reeds voor staal (ijzer) is gebruikt
daar de ijzerdeeltjes die zich in het gereedschap bevinden kunnen
zich afzetten op de inox en oppervlaktecorrosie veroorzaken.

Meest gemaakte fout op gereedschap gebied zijn vijlen, zagen, poliermiddelen.

Niet iedereen heeft een setje voor staal en inox.

Hope I helped.
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Enige mooie bocht met inox buis krijg je met buizenwals (gebruikte m'n vorige baas om inox trapleuningen op spiltrappen te maken.
Andere optie zijn inox lasbochten.
asjeblieft :)
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Dempsey
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 121
Lid geworden op: wo 27 dec, 2006 19:55

Bericht door Dempsey »

bedankt voor de tips,
maar zou het niet berer zijn dat de diameter van de buis iets dikker is voor het vermogen?
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

Zou beter kunnen zijn, maar dat hoeft niet perse. Ligt eraan of je boven of onderin meer power wil.

Zou je de maten van iemand anders moeten opmeten van een aftermarket uitlaat.

Bij mij raptor werd de voorbocht inderdaad dikker.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Plaats reactie