Toomey B1 uitlaat.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

je klinkt heel tevreden lsd... ik kan gewoon NIET wachten!!! (eerst geld hebben :cry: )

hoeveel heb je juist betaald lsd?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Ik doe alles in één keer erop en dan de testbank op. Eerst sparen tot je alles hebt, alles erop en dan testen en je moet je nergens zorgen meer in maken en je bent zeker dat ie ok is, want bvb een te arme afstelling kan zware schade berokkenen aan je piston.

Nikolas
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Ja, zeker. Beter te rijk dan te arm.
Ik vraag m'n jetting info nu steeds op op BansheeHQ. Daar zitten veel tuners op die ook de quads van de profs doen en ook mensen met exact dezelfde setup die ook op zeeniveau zitten. Natuurlijk is geen blok hetzelfde, maar het geeft wel een idee waar je moet beginnen met jetten. Waarschijnlijk dat ik hem in de toekomst, als ik het gevoel heb 'klaar' te zijn met m'n blok, wel op de testbank laat zetten.
It's ok to NOT like Banshees. I never liked the kids who beat me up either.
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

Ja, maar geen blok is hetzelfde. Een 250cc blok is weer heel anders dan een Blasterblok. En ik vraag me af of SPES ook tienduizenden euro's en ruim een jaar werk in het design van hun Blasterpijp heeft gestopt
Ik zal hier es ff proffesioneel op antwoorden ... 2Takt blijft 2Takt ...Princiepe is hetzelfde ...

En SPES is wereldwijd bekent met hun pijpen in de MX wereld . Denk je nu echt dat toomey daar zolang op heeft R & D gedaan ??? yep right , hier bestaan computerprogramma's voor en daarna wat testwerk ...
Maar don't forget ...Meestal betaal je voor de naam ...

Let wel Ik breek toomey niet af , want deze pijpen zijn heel goede systemen ...Zolang je maar de FULL neem en niet de SLIP on
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

Zolang je maar de FULL neem en niet de SLIP
???
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

B@ckBone schreef: Let wel Ik breek toomey niet af , want deze pijpen zijn heel goede systemen ...Zolang je maar de FULL neem en niet de SLIP on
Bij 2-takt ken je geen slip on. Je hebt sowieso de pijp nodig en niet alleen de demper. De winst zit hem bij een 2-takt juist in de pijp. :wink:
Ook al is het principe hetzelfde, de blokken zijn niet hetzelfde. Net zoals je bijvoorbeeld basisbeginselen hebt voor poorten, maar je een bepaald blok echt door en door moet kennen om er het maximale uit te halen met poorten. Dit gaat voor uitlaten evengoed op.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ik heb de onderdelen gekregen, maar de dingen die lsd opnoemt zitten er bij mij niet bij. Het enige wat ik heb is de pijp met einddemper en een luchtfilter. Verder zit er nog een wit leren lapje bij wat je waarschijnlijk om dat schuimrolletje op je stuur moet plakken. Ik zie geen stickers of jetting onderdelen :?
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Lsd heeft hem ook bij Toomey zelf gekocht, of niet?
Dan zit daar misschien het verschil.

Maarja een sproeiertje kun je natuurlijk ook zelf kopen, maar toch jammer dat het geen volledige kit is uiteraard. Is wel goedkoper zonder al die extra's, toch?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ja dat is wel zo, maar ik had gedacht dat ik wel wat standaard jetting's onderdelen er bij zou krijgen.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de prestaties!!! Zet je hem vanavond erop? :wink:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Nee ga zaterdag naar Daan toe, dan gaan we bij hem alles er op knallen. We gaan ook eerst even een afstandje testen hoe lang ik daar over doe zonder tuning en met tuning. Foto's en verslag komt wel op het forum te staan.
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

Ja je had gelijk over die slip on ...ik ben dan ook een echte 4 takt goeroe in tuning ( motorwerk ) .

Maar ik blijf bij mijn stelling 2 takt blijft 2 takt , dus uitlaten berekening blijft uitlaatberekening .Als dat nu 200 cc of 1000 cc is ..

Ik ken die gasten van spes persoonlijk en niet dat ik er iets aan zou verdienen , maar waarom gaan alle MX teams in 125 cc, 250 en 500 cc 2takt MX GP naar SPES ??Als ze niet goed waren dan lagen ze allang op straat denk ik ...

kenny
ronnieb
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door ronnieb »

Ik ben het met b@ckbone eens ook hier in nederland zit een hele goede pijpen bouwer HGS en het word inderdaad met een computer berekend.
ben met mijn blaster naar HGS gegaan en een compleet uitlaat systeem laten bouwen, wat een verschil
voor 350 euro uitlaat+demper
Het is wel een kx250 blok.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ze zullen wel veel op de testbank hebben gezeten bij Toomey. Anders zouden ze niet 10.000 dollar uitgeven. We zouden eigenlijk eens een Blaster met Toomey op de testbank moeten gooien en dezelfde Blaster met zo'n Europees merk weer op de testbank gooien. Dan zijn de twijfels weg, dus als iemand vrijwillig een europese uitlaat aanbied :D
Daan
Quadrider
Quadrider

Bericht door Daan »

Ik wil niet zeggen dat er in Nederland of Belgie geen goede uitlatenbouwers zitten. Ik ben er absoluut van overtuigt dat we die zelf ook hebben.
Maar als het alleen maar in een computerprogramma ontworpen zou worden, dan zouden alle pijpen toch min of meer gelijk zijn? Alleen de plaats waar het vermogen erin zou komen zou dan kunnen verschillen (bij 2-takt dan). Het lijkt mij dat er meer gedaan moet worden om de ene pijp boven de andere pijp uit te laten stijgen. Dan moeten er toch ook nog andere vormen van R&D in zitten?
Plaats reactie