blaster start niet. NIEUWE VRAAG PG 3 ONDERAAN

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Sander
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 26 nov, 2006 18:10
Locatie: Dilsen stokkem

Bericht door Sander »

yamaha tri-z schreef:het is mooi dat je quadje weer loopt.
toch had ik nog 1 opmerking.

bij een 2takt NOOIT maar dan ook echt NOOIT start piloot gebruiken.
dit omdat een 2takt zijn lagers smeerd met de olie die je bij de benzine doet.
start piloot daar in tegen is zo enorm schraal dat het je lagers aan zal tasten waardoor je blok in puin zal draaien als je het vaker gaat gebruiken.
dus ik raad zelfs 1 malig gebruik ten strengste af
hoeveel gebruik je nu van start pilot?

er zit ALTIJD smering in de lagers, net alsof die dingen niet ff zonder smering kunnen gaan.
wij gebruiken altijd brakecleaner als iets niet start. en dat is nog nooit fout gegaan.
gareth
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 857
Lid geworden op: di 18 apr, 2006 20:40

Bericht door gareth »

Zie je toch dat je quad kapot draait als je aan de afstelling gaat zitten.
Moet toch perfect staan afgesteld wil je geen problemen.

Beter naar een bank en laten afstellen kostte mij toen 150 euro, maar is het zeker waard al kijk ik nu wat je allemaal moet vervangen.

Succes verder.
Barossa 250
Raptor 660 48rwhp
Gasgas 450
Gasgas met r1 blok 150pk
Husqvarna sm450r supermotard
Suzuki gsxr 750
Honda xr600r
Nu: Raptor GSXR met 150 pk / PGO Bugxter r1 150pk
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Bericht door JohnBeton »

ja, we kunnen allemaal op hem gaan k-akken nu, maar daar schiet hij nu niet mee op, hij zal het nu ook wel doorhebben...

Cilindertje boren + honen zal +/- 50 euro kosten. Dat betaal ik toch meestal.
Doe er dan in een keer een nieuwe pistonkit in en nieuwe pakkingen.
Dan de afstelling goed (laten) zetten, roderen, en karren maar.
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

morgen bij lammens, met al de zooi, komt nieuwe piston in en wrs boren, is te zien wat zij zeggen,
en de quad draait nog te rijk. gasnaald staat nog op stand 5en volgens de dynojet kit moet ik op stand 3 staan, dus daardoor zal ie ook weer niet kapot zijn gegaan.
owja, de piston zag bovenaan pik zwart. ligt zo'n laag roet op.
als em laat boren naar 67,5mm, moet ie dan rijker komen te staan, of heeft hij daar geen last van?
ofwel laat ik em toch op de bank zetten, vraag ik morgen even of zij die hebben, anders naar wim motors.
ga de dyno kit volgen, en op stand 3,5 zetten. heb liever dat ie te rijk draait als omgekeerd.
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Bericht door JohnBeton »

roet heb je altijd op je piston, dat is normaal en dat is van de verbranding, maar het mag geen te dikke laag zijn, dan staat hij te rijk.
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

tis redelijk dik, daarmee dat ik het zeg, hij staat nog te rijk.
maar als ik em opboor moet ie dan rijker komen te staan of is dit miniem?

EDIT:
de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

zo, deze morgen alles in elkaar gezet, deze middag 1ste testrit na 3x kicken en hij draaide al als een zonnetje :mrgreen:
nu zit er zeer veel compress op.

zit nou vertex piston in 67mm, geboort, gehoond, nieuwe pakkingen...
hij rookt wel nog, ( door de graffiet olie die op de cilinder en piston hangt... )

vandaag nog ofwel morgen, is klein toertje doen met de papa (als ie al van de oprit af kan rijden :p ).
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Bericht door Scratch »

OpticalNicolas schreef:zo, deze morgen alles in elkaar gezet, deze middag 1ste testrit na 3x kicken en hij draaide al als een zonnetje :mrgreen:
nu zit er zeer veel compress op.

zit nou vertex piston in 67mm, geboort, gehoond, nieuwe pakkingen...
hij rookt wel nog, ( door de graffiet olie die op de cilinder en piston hangt... )

vandaag nog ofwel morgen, is klein toertje doen met de papa (als ie al van de oprit af kan rijden :p ).
hey
mooi dat hij weer loopt :crosser:
maar wat heeft het je gekost als ik vragen mag? het opboren, honen, nieuwe zuiger en het afstellen?

want ik breng mijn quad ook ff weg (blaster 1999) en wil hem gelijk goed laten afstellen misschien uitboren maar weet ik nog niet...
ik zit nu met een kapot draadeind die uit de cilinder komt dus die moet ff vervangen worden en pakkingen worden vervangen...
maar nou wil ik weten omdat ik hem ongeveer 3 weken gekocht heb 2e hand of ik hem ff het beste kan laten afstellen?

dus is het verstanding om hem ff een klein onderhoudsbeurtje te geven? en wat kost zoiets ( olie, pakkingen, en dus een nieuw draadeind en het afstellen?

gr tim
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

ik heb 83 voor de piston betaalt 45euro voor boren en honen, afstellen heb ik een dyno kit voor (zat in men 'power' kit).

het beste blijft afstellen op de testbank.
mijne word er denkik ook is opgezet (gewoon om te kijken op hoeveel PK en dergelijke we uitkomen).
das voor later effe sparen.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Bericht door Scratch »

OpticalNicolas schreef:ik heb 83 voor de piston betaalt 45euro voor boren en honen, afstellen heb ik een dyno kit voor (zat in men 'power' kit).

het beste blijft afstellen op de testbank.
mijne word er denkik ook is opgezet (gewoon om te kijken op hoeveel PK en dergelijke we uitkomen).
das voor later effe sparen.
wat kun je allemaal met zo'n power kit?
waar zijn ze te koop (website)?
wat kost ongeveer een kleine onderhoudsbeurt? olie vervangen, cilinder draadeind, en pakkingen en het afstellen?

gr tim
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

power kit is een luchtfilter, outerwear pré filter en dyno jetkit.

onderhoud zou ik niet weten, doe ik zelf, zoals de meeste hier :)

testbank kost zo'n 150euro, maar dan is ie wel perfect afgesteld.
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Bericht door Scratch »

OpticalNicolas schreef:power kit is een luchtfilter, outerwear pré filter en dyno jetkit.

onderhoud zou ik niet weten, doe ik zelf, zoals de meeste hier :)

testbank kost zo'n 150euro, maar dan is ie wel perfect afgesteld.
heb je misschien een site waar je zo'n powerkit kan bestellen?
ik ben ook al vlink wat geld kwijt aan de pakkingen, cilinderbout (draadeind) en heb net nieuwe banden dus die testbank moet maar even wachten :evil:

mijn carbarateur lekt ook aan het tuitje onderaan het vlotterbakje dus daar moet de dealer ook naar kijken dus het wordt vast wel een leuke rekening...

gr tim
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

www.planet-quad.be

mijne komt uit amerika ( lekker goedkoop :mrgreen: ).

maar verwacht er geen wonderen van.
Plaats reactie