Olie !

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Skippy79
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 16 aug, 2006 22:11

Olie !

Bericht door Skippy79 »

Beste lezers

ik gebruik voor in mijn eindaandrijvingen van mijn grizzly 660 momentel Motul SAE 75W90!

Nu is mij verteld dat ik hier ook ATF D2 olie voor kan gaan gebruiken..

Wat is julie ervaring hiermee of is het helemaal geen goed idee om ATF te gaan gebruiken
ik weet wel dat je deze olie kan gebruiken bij landbouw machines in assen en eindoverbrengingen.

Graag hoor ik reactie

Groet Skippy79 :duimhoog:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Of het kan weet ik niet, maar waarom?
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

beter dan Motul ga je niet snel vinden ;)
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Skippy79
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 16 aug, 2006 22:11

Bericht door Skippy79 »

Ralph schreef:Of het kan weet ik niet, maar waarom?
Nou voorzover als ik weet gaat ATF olie langer mee en kan het meer te voorduuren hebben. en gaat langer mee op een hooge temp..
Wild cat
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 122
Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 22:29
Locatie: Aan de rand van de beschaving

Bericht door Wild cat »

Skippy79 schreef:
Ralph schreef:Of het kan weet ik niet, maar waarom?
Nou voorzover als ik weet gaat ATF olie langer mee en kan het meer te voorduuren hebben. en gaat langer mee op een hooge temp..
Dat klopt en heeft zelfs een iets lagere vrijvingsfactor dan de gewone olie die erop moet.
Dus atf biedt minder weerstand dan bv 80w90.
Heb da vroeger in men patrol getest in de achteras en deze presteerde beter dan de aangwezen olie ook na zeer zwaar gebruik.
Atf olie kan gewoon veel hogere temperaturen aan.
Zo hebben de yamaha Rhino's ook problemen met een achterdif die heel warm word doordat de olie niet genoeg koelt.
Dit wordt door veel dealers opgelost door er ATF olie op te doen zodat de olie toch blijft smeren op hogere temperaturen en ATF olie makkelijker temperatuur afvoerd.
En het dif dus koeler blijft en er geen schade kan ontstaan.
Can-am Outlander 650

Belgium's Toughest Atv Team
Plaats reactie