Beste lezers
ik gebruik voor in mijn eindaandrijvingen van mijn grizzly 660 momentel Motul SAE 75W90!
Nu is mij verteld dat ik hier ook ATF D2 olie voor kan gaan gebruiken..
Wat is julie ervaring hiermee of is het helemaal geen goed idee om ATF te gaan gebruiken
ik weet wel dat je deze olie kan gebruiken bij landbouw machines in assen en eindoverbrengingen.
Graag hoor ik reactie
Groet Skippy79
Olie !
-
- Quadrunner
- Berichten: 933
- Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
- Locatie: zelzate
- Contacteer:
beter dan Motul ga je niet snel vinden
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 122
- Lid geworden op: ma 27 jun, 2005 22:29
- Locatie: Aan de rand van de beschaving
Dat klopt en heeft zelfs een iets lagere vrijvingsfactor dan de gewone olie die erop moet.Skippy79 schreef:Nou voorzover als ik weet gaat ATF olie langer mee en kan het meer te voorduuren hebben. en gaat langer mee op een hooge temp..Ralph schreef:Of het kan weet ik niet, maar waarom?
Dus atf biedt minder weerstand dan bv 80w90.
Heb da vroeger in men patrol getest in de achteras en deze presteerde beter dan de aangwezen olie ook na zeer zwaar gebruik.
Atf olie kan gewoon veel hogere temperaturen aan.
Zo hebben de yamaha Rhino's ook problemen met een achterdif die heel warm word doordat de olie niet genoeg koelt.
Dit wordt door veel dealers opgelost door er ATF olie op te doen zodat de olie toch blijft smeren op hogere temperaturen en ATF olie makkelijker temperatuur afvoerd.
En het dif dus koeler blijft en er geen schade kan ontstaan.
Can-am Outlander 650
Belgium's Toughest Atv Team
Belgium's Toughest Atv Team