ltz 400 tuning

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
sterckx johan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 49
Lid geworden op: di 03 apr, 2007 16:45

ltz 400 tuning

Bericht door sterckx johan »

hallo mensen ik heb een paar vraagjes? wat kan ik nog meer tunen aan mijn z400 om hem nog hardere te laten trekken. ik heb nu volledige fp uitlaatlijn, hot cams,tm36, dynojet kit , nu kan je bij quadcentraleeen cilinderpakket kopen voor een z 400 en dan heeft hij 435 cc is dat de moeite of niet?
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door AlfA »

lees dit maar eens na :

http://www.quadforum.be/viewtopic.php?f=8&t=114

ik heb deze kit gehad. ma ongeveer een jaar alles in de soep gedraaid, mar dit was omdat ik nog de originele lagers had laten zitten. zorg dat deze dan ook aangepast worden.

Het gaat een groot verschil zijn, zeker met de TM36, die had ik ook, en aangepaste CDI.

Maar verwacht niet dat je een YFZ ofzo gaat kunnen volgen...
Ik vind het een vrij dure mod.

Erwin
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Bericht door JR »

‰ Quadracing Team
sterckx johan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 49
Lid geworden op: di 03 apr, 2007 16:45

Bericht door sterckx johan »

ja het is miss een dure mod. maar wat kan ik dan adners doen een krukas van hotrods steken ofwat? en is dit dan zoveel betree en wat moet ik dan nogallemaal laten veranderen als zo een krukas steek en wat is de prijs daarvan en waar kan ik dat eventueel laten doen ik woon in provincie antwerpen
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

air lid al verwijderd(luchtfilterbakdeksel verwijderd?)
of je kan je kop laten bewerken (wim-motors is daar goed in).

en als je dan "ultiemer" wilt gaan, kune je idd hot rods stroker crank, en hot cams stage 2 (jij zult stage 1) hebben.
en als je daar dan nog is big bore bijvoeg, ja dan zal het wel constant "nose to the sky" zijn :mrgreen:
en als je dan tog bezig bent, kan je je tm 36nog eens vervangen door een FCR 41.

en dan lekker laten afstellen op de testbank( want dan wil ik de paardjes wel is zien) :mrgreen:
Gebruikersavatar
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1196
Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
Locatie: DE maaskant
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

OpticalNicolas schreef:air lid al verwijderd(luchtfilterbakdeksel verwijderd?)
of je kan je kop laten bewerken (wim-motors is daar goed in).

en als je dan "ultiemer" wilt gaan, kune je idd hot rods stroker crank, en hot cams stage 2 (jij zult stage 1) hebben.
en als je daar dan nog is big bore bijvoeg, ja dan zal het wel constant "nose to the sky" zijn :mrgreen:
en als je dan tog bezig bent, kan je je tm 36nog eens vervangen door een FCR 41.

en dan lekker laten afstellen op de testbank( want dan wil ik de paardjes wel is zien) :mrgreen:
En de tijd dat ge der plezier aan hebt :mrgreen:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

:)
als er nieuwe lagertjes insteken( als het kan lagers die veel meer druk aankunnen).

en je zit nog altijd niet aan het einde

hogedruk zuiger, racing cdi,...
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

OpticalNicolas schreef:air lid al verwijderd(luchtfilterbakdeksel verwijderd?)
of je kan je kop laten bewerken (wim-motors is daar goed in).

en als je dan "ultiemer" wilt gaan, kune je idd hot rods stroker crank, en hot cams stage 2 (jij zult stage 1) hebben.
en als je daar dan nog is big bore bijvoeg, ja dan zal het wel constant "nose to the sky" zijn :mrgreen:
en als je dan tog bezig bent, kan je je tm 36nog eens vervangen door een FCR 41.

en dan lekker laten afstellen op de testbank( want dan wil ik de paardjes wel is zien) :mrgreen:
-indien je met tm rijd is het best dat het deksel wat aangepast word zodat er meer lucht naar binnen kan
-kop laten bewerken is weggesmeten geld, de z400 heeft op zich al een goede flow volgens the masters van TT
-indien je stroker crank neemt met 12:1 piston kom je automatisch op een compressie van 13:1 wat dus het max is dat je kan gaan uit veiligheid.
-racing cdi zou ik persoonlijk afblijven daar je wil genieten van je quad en niet na x-aantal maanden achter een nieuw motorblok op zoek moet gaan.cdi hebben meestal een rpm die 1000 tot 1500rpm hoger is dan standaard. Niet voor mij! Alsook een hoger toerental van de cdi is totaal nutteloos als die al op 8000tr aan het dalen is in koppel/vermogen dan gaat ie op 10500 niet al te veel power meer hebben. Enige interessante eraan is dat je mss 1pk winst ermee kunt maken door de onsteking wat te gaan veranderen maar verwacht geen wonderen.
-andere lagers steken in de het blok is onmogelijk daar suzuki zich ingedekt heeft door lagers te gebruiken met allesbehalve standaard waarden. De lagers van de balancer hebben een hogere belastingswaarde tov standaard lagers.

prijzen van stroker, piston en shim heb ik vermeld op de link die JR heeft geplaatst
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
sterckx johan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 49
Lid geworden op: di 03 apr, 2007 16:45

Bericht door sterckx johan »

mijn luchtfilterdeksel is al bijgewerkt hoor ik. maar sg6 waar heb jij al die aanpassingen aan je quad laten doen of kennen jullie iemand waar ik dit kan laten doen want die stroker cranks kan ik niet plaatsen hoor. een quad winkel in mijn geburen ofzo of iemand die goed is in aan quads sleutelen
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Bericht door JR »

Andries dat ALLES :wink: zelf. Dat was zijn winterstop projectje
‰ Quadracing Team
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

Zoals JR zegt, ik heb die zelf gemonteerd. Een adres die ik je kan aanraden kan ik niet direct zeggen aangezien ik nergens met dealers ervaring hebben op motorisch gebied.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

als het niet te ver is DBM, is zeer goed in deze zaken.

www.powermasters.eu


owja, waarom wil jij dit allemaal? wrs omdat ie niet genoeg kracht heeft.

maar jij zegt dat je een dynojet kit hebt,
1) werkt deze op een tm 36?
2) die dynokit behandeld niet eens hot cams, dus het zou eens kunnen dat ie verkeerd afgestelt staat.

voordat je zotte kosten doet, omdat die niet genoeg kracht heeft, zeg ik dit maar even.
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

hot cams stage 1 en 2 wat is dit precies want ik ken da nie :? :oops:
kan iemand dat eens goed uitleggen aub ?
bedankt :p
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

race nokkenassen. krijg je meer paardjes in de stal.
stage 1 is voor motoren zoals die van topic starter
stage 2 is meer voor motoren met big bore, strocker crank,...
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

zoekfunctie gebruiken :wink:
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Plaats reactie