ltz 400 tuning
-
- Toeschouwer
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 03 apr, 2007 16:45
ltz 400 tuning
hallo mensen ik heb een paar vraagjes? wat kan ik nog meer tunen aan mijn z400 om hem nog hardere te laten trekken. ik heb nu volledige fp uitlaatlijn, hot cams,tm36, dynojet kit , nu kan je bij quadcentraleeen cilinderpakket kopen voor een z 400 en dan heeft hij 435 cc is dat de moeite of niet?
lees dit maar eens na :
http://www.quadforum.be/viewtopic.php?f=8&t=114
ik heb deze kit gehad. ma ongeveer een jaar alles in de soep gedraaid, mar dit was omdat ik nog de originele lagers had laten zitten. zorg dat deze dan ook aangepast worden.
Het gaat een groot verschil zijn, zeker met de TM36, die had ik ook, en aangepaste CDI.
Maar verwacht niet dat je een YFZ ofzo gaat kunnen volgen...
Ik vind het een vrij dure mod.
Erwin
http://www.quadforum.be/viewtopic.php?f=8&t=114
ik heb deze kit gehad. ma ongeveer een jaar alles in de soep gedraaid, mar dit was omdat ik nog de originele lagers had laten zitten. zorg dat deze dan ook aangepast worden.
Het gaat een groot verschil zijn, zeker met de TM36, die had ik ook, en aangepaste CDI.
Maar verwacht niet dat je een YFZ ofzo gaat kunnen volgen...
Ik vind het een vrij dure mod.
Erwin
-
- Toeschouwer
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 03 apr, 2007 16:45
-
- Quad Expert
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
air lid al verwijderd(luchtfilterbakdeksel verwijderd?)
of je kan je kop laten bewerken (wim-motors is daar goed in).
en als je dan "ultiemer" wilt gaan, kune je idd hot rods stroker crank, en hot cams stage 2 (jij zult stage 1) hebben.
en als je daar dan nog is big bore bijvoeg, ja dan zal het wel constant "nose to the sky" zijn
en als je dan tog bezig bent, kan je je tm 36nog eens vervangen door een FCR 41.
en dan lekker laten afstellen op de testbank( want dan wil ik de paardjes wel is zien)
of je kan je kop laten bewerken (wim-motors is daar goed in).
en als je dan "ultiemer" wilt gaan, kune je idd hot rods stroker crank, en hot cams stage 2 (jij zult stage 1) hebben.
en als je daar dan nog is big bore bijvoeg, ja dan zal het wel constant "nose to the sky" zijn
en als je dan tog bezig bent, kan je je tm 36nog eens vervangen door een FCR 41.
en dan lekker laten afstellen op de testbank( want dan wil ik de paardjes wel is zien)
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
En de tijd dat ge der plezier aan hebtOpticalNicolas schreef:air lid al verwijderd(luchtfilterbakdeksel verwijderd?)
of je kan je kop laten bewerken (wim-motors is daar goed in).
en als je dan "ultiemer" wilt gaan, kune je idd hot rods stroker crank, en hot cams stage 2 (jij zult stage 1) hebben.
en als je daar dan nog is big bore bijvoeg, ja dan zal het wel constant "nose to the sky" zijn
en als je dan tog bezig bent, kan je je tm 36nog eens vervangen door een FCR 41.
en dan lekker laten afstellen op de testbank( want dan wil ik de paardjes wel is zien)
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
-
- Quad Expert
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
-indien je met tm rijd is het best dat het deksel wat aangepast word zodat er meer lucht naar binnen kanOpticalNicolas schreef:air lid al verwijderd(luchtfilterbakdeksel verwijderd?)
of je kan je kop laten bewerken (wim-motors is daar goed in).
en als je dan "ultiemer" wilt gaan, kune je idd hot rods stroker crank, en hot cams stage 2 (jij zult stage 1) hebben.
en als je daar dan nog is big bore bijvoeg, ja dan zal het wel constant "nose to the sky" zijn
en als je dan tog bezig bent, kan je je tm 36nog eens vervangen door een FCR 41.
en dan lekker laten afstellen op de testbank( want dan wil ik de paardjes wel is zien)
-kop laten bewerken is weggesmeten geld, de z400 heeft op zich al een goede flow volgens the masters van TT
-indien je stroker crank neemt met 12:1 piston kom je automatisch op een compressie van 13:1 wat dus het max is dat je kan gaan uit veiligheid.
-racing cdi zou ik persoonlijk afblijven daar je wil genieten van je quad en niet na x-aantal maanden achter een nieuw motorblok op zoek moet gaan.cdi hebben meestal een rpm die 1000 tot 1500rpm hoger is dan standaard. Niet voor mij! Alsook een hoger toerental van de cdi is totaal nutteloos als die al op 8000tr aan het dalen is in koppel/vermogen dan gaat ie op 10500 niet al te veel power meer hebben. Enige interessante eraan is dat je mss 1pk winst ermee kunt maken door de onsteking wat te gaan veranderen maar verwacht geen wonderen.
-andere lagers steken in de het blok is onmogelijk daar suzuki zich ingedekt heeft door lagers te gebruiken met allesbehalve standaard waarden. De lagers van de balancer hebben een hogere belastingswaarde tov standaard lagers.
prijzen van stroker, piston en shim heb ik vermeld op de link die JR heeft geplaatst
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
- Toeschouwer
- Berichten: 49
- Lid geworden op: di 03 apr, 2007 16:45
-
- Quad Expert
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
als het niet te ver is DBM, is zeer goed in deze zaken.
www.powermasters.eu
owja, waarom wil jij dit allemaal? wrs omdat ie niet genoeg kracht heeft.
maar jij zegt dat je een dynojet kit hebt,
1) werkt deze op een tm 36?
2) die dynokit behandeld niet eens hot cams, dus het zou eens kunnen dat ie verkeerd afgestelt staat.
voordat je zotte kosten doet, omdat die niet genoeg kracht heeft, zeg ik dit maar even.
www.powermasters.eu
owja, waarom wil jij dit allemaal? wrs omdat ie niet genoeg kracht heeft.
maar jij zegt dat je een dynojet kit hebt,
1) werkt deze op een tm 36?
2) die dynokit behandeld niet eens hot cams, dus het zou eens kunnen dat ie verkeerd afgestelt staat.
voordat je zotte kosten doet, omdat die niet genoeg kracht heeft, zeg ik dit maar even.
-
- Quad Expert
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer: