Eigenlijk hebben verschillende partijen hier gelijk.
Naar mijn inzicht is het zo. Er zijn vrouwen die geweldig afzien van een zwangerschap en anderen weer niet. Zolang ge u in uw stadium goed voelt zal er niets aan de hand zijn om met verstand op uw quad te rijden, en daar bedoel ik dan wel mee op de baan.
Om over risico's te praten zoals "bang zijn dat met u iets zou gebeuren" is absurd. Een zwangere vrouw die gewoon met de auto of zelfs met een dikke jeep naar bvb een winkel gaat kan ook een ongeval krijgen met al even erge gevolgen. Dus ge kunt niet de hele tijd niets meer doen en thuis in de zetel blijven zitten omdat ge zwanger zijt en er u iets kan gebeuren.
Ik kan de bezorgdheid van de vader begrijpen maar hij moet ook begrijpen dat er andere gevaren loeren in het leven dan enkel het verkeer. Gewoon domweg van de trap vallen in huis, en het kan ook gedaan zijn.
MAAR wat ik wel even van mijn hart wil is het volgende : vele praten hier over het risico dat er iets kan gebeuren, maar het is niet enkel het risico op een ongeval dat telt.
Wat zeker zo belangrijk is, is het feit dat het in GEEN ENKEL geval schadelijk voor het kind mag zijn. Alfredo haalt hier aan dat zijn moeder ook tot op het laatste is blijven werken met alle respect daarvoor. Maar wat die moeder nu gezegd hebben als het kind hierdoor met 1 of andere afwijking geboren werd ? En hoe zou Alfredo het vinden als hij in zijn leven verneemt dat hij met een afwijking moet leven omdat zijn moeder haar verantwoordelijkheid niet op zich nam ? ( no offence hé alfredo, ik neem nu gewoon u als voorbeeld omdat ge het hier aanhaalt
).
Niet elke vrouw zit even stevig in elkaar en zoals ik al zei ervaart iedere vrouw een zwangerschap op haar manier. Er zijn vrouwen die vanaf de 5de maand reeds volledige platte rust nodig hebben of het risico bestaat dat ze hun kindje verliezen of met een afwijking geboren kan worden.
Kijk en dat is nu datgene dat ik bedoel met verantwoordelijkheid. Enkele maanden niet met de quad rijden is nu toch ook geen levenslange straf hé ? Een kind met ergens een afwijking of wie weet erger, is dit echter wel en ik denk dat ge u dit achteraf zelf nooit vergeeft.
En geloof me of niet, maar de eerste maanden nadat de kleine geboren is hebt ge zelfs de intentie niet om op een quad te stappen doordat ge zodanig opgaat in dit nieuwe leventje dat erbij gekomen is.
Maar het is dus helemaal niet gegrond om te stellen dat ge nadat ge een moedertje zijt niet meer met de quad kunt rijden omdat het risico te groot is. Dit zou zeer kortzichtig en dom zijn om dit te stellen of te beweren. Er zijn tal van moeders die om het leven komen in het verkeer op allerhande manieren. Zij het met de auto, brommer, scooter, quad, motor...het maakt allemaal niet uit. Zoals ik al eerder vermelde is een domme val van de trap soms al genoeg.
Tenslotte : zie dit niet als kritiek quadrijdster, maar daag het lot tijdens uw zwangerschap niet uit. Eens dat ge bevallen zijt kunt ge toch weer rijden naar hartelust, dit moet gewoon kunnen.
Deze post is van een trotse, fiere stoere vader, die op het moment van de bevalling tranen van geluk in zijn ogen had dat hij een gezonde zoon in zijn handen mocht vast pakken