zwanger op de quad? graag jullie mening

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Bericht door cd_BE »

quadrijdster schreef:Oké,

ik begrijp jullie standpunt. Maar dan denken jullie dus alleen aan de veiligheid van het kind. En waarschijnlijk ook aan de veiligheid van de draagster van het kind. Maar dan wil ik er nog iets aan toevoegen om een discussie te openen. Vinden jullie het wel terecht dat jullie als (aanstaande) vader door mogen rijden? Er kan met jullie ook vanalles gebeuren. En als ik uitga van het ergste: dan blijft jullie partner met een kind achter waarvan de vader dood is.

Laat ik even duidelijk zijn. Ik zie mij dit jaar niet meer op de quad rijden, maar volgend jaar wil ik gewoon weer opstappen en kilometers plezier hebben op mijn quad. Ik wil ook niemand tegen het hoofd stoten, maar ben gewoon benieuwd naar de menig van medeliefhebbers.

Merk zowiezo, dat er nog steeds raar tegen vrouwen op quads wordt aangekeken. Natuurlijk houd mij dat niet tegen om op te stappen :D
Ze heeft wel een punt :engel:

Zitten we hier te zeggen als je zwanger bent moet je je kind dat gevaar niet laten lopen, maar als man mag je dan wel dat risico lopen dat je vrouw en kind alleen achter blijven. Beetje hypocriet van ons mannen, niet :oops:

Hoewel ik zou mijn vrouw als ze in verwachting is ook niet op de quad/moto laten rijden. 8)

@quadrijdster
Vrouwen op quads of moto's :knikduim: I love it.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
quadrijdster
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: za 04 aug, 2007 11:50

Bericht door quadrijdster »

cd_BE: Je zou je vrouw niet op de motor/quad LATEN rijden? Hoe ben je dat van plan? Je verstopt de sleutels? Ik denk dat je bedoelt, dat je je zorgen duidelijk zou maken en hopen dat zij het ook zo ziet. 8) :D
En vrouwen op quads/motoren? Het zouden er veel meer moeten doen :knikduim:

Robbie: Hoezo denk jij dat mijn vriend iets te kort komt? 8) Ik werk ook, doe het hele huishouden, verzorg nog 2 kids, mijn lichaam verandert, de hormonen gieren door mijn lijf. Waar blijft mijn uitlaatklep? Moet ik gaan breien ofzo?
En even voor alle duidelijkheid: Ik zou NOOIT tegen mijn vriend zeggen dat die niet mag quadrijden.
Mijn vriend heeft het wel makkelijk nu: Mijn quad is stuk en zolang die niet gemaakt (kan) worden, heb ik niks te 'zeuren'.
Maar ik mis het rijden wel heel erg en kijk dan ook al uit naar volgend jaar dan ga ik weer lekker :crosser:
ik yamaha 660, vriend banshee
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Bericht door cd_BE »

quadrijdster schreef:cd_BE: Je zou je vrouw niet op de motor/quad LATEN rijden? Hoe ben je dat van plan? Je verstopt de sleutels? Ik denk dat je bedoelt, dat je je zorgen duidelijk zou maken en hopen dat zij het ook zo ziet. 8) :D
En vrouwen op quads/motoren? Het zouden er veel meer moeten doen :knikduim:
Awel ja, dat bedoel ik :D
Sleutels verstoppen :roll: , precies of dat iets uithaalt, vrouwen vinden altijd alles :|


:lol:
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

@quadrijdster: ik weet dat niet of hij iets te kort komt, maar ik kan me da best inbeelden,zie da aan diene gast da me ons meerijd. zit vol stress en is blij als em op zenne moto kruipt :)
Maar je hebt al 2kinderen,dus je weet best je grenzen...
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Ik zie het probleem niet echt, waarom zou je het niet doen? Als man weet ik uiteraard niet hoe het voelt om zwanger te zijn, maar je kent de eigen grenzen van je lichaam toch en weet wanneer er mogelijk iets fout zit? Ik vind het een beetje kortzichtig om te denken dat mannen een uitlaatklep nodig hebben en dat vrouwen in een glazen kist opgesloten moeten zitten zodat er zeker niets mis kan gaan.
Mijn moeder is tot enkele dagen voor de bevalling blijven werken en heeft toch ook geen miskraam gehad? Je kan ook rustig met de quad rijden, zonder al dat macho gedrag en dan kan er weinig fout gaan. Natuurlijk kan je aangereden worden, maar die kans is als fietser/voetganger/... minstens even groot.

Ik zou dus zeggen, geniet ervan nu het nog kan. Waarschijnlijk komt het er de eerste maanden niet meer van na de bevalling. :)
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Bericht door Charger69 »

Eigenlijk hebben verschillende partijen hier gelijk.

Naar mijn inzicht is het zo. Er zijn vrouwen die geweldig afzien van een zwangerschap en anderen weer niet. Zolang ge u in uw stadium goed voelt zal er niets aan de hand zijn om met verstand op uw quad te rijden, en daar bedoel ik dan wel mee op de baan.
Om over risico's te praten zoals "bang zijn dat met u iets zou gebeuren" is absurd. Een zwangere vrouw die gewoon met de auto of zelfs met een dikke jeep naar bvb een winkel gaat kan ook een ongeval krijgen met al even erge gevolgen. Dus ge kunt niet de hele tijd niets meer doen en thuis in de zetel blijven zitten omdat ge zwanger zijt en er u iets kan gebeuren.

Ik kan de bezorgdheid van de vader begrijpen maar hij moet ook begrijpen dat er andere gevaren loeren in het leven dan enkel het verkeer. Gewoon domweg van de trap vallen in huis, en het kan ook gedaan zijn.

MAAR wat ik wel even van mijn hart wil is het volgende : vele praten hier over het risico dat er iets kan gebeuren, maar het is niet enkel het risico op een ongeval dat telt.
Wat zeker zo belangrijk is, is het feit dat het in GEEN ENKEL geval schadelijk voor het kind mag zijn. Alfredo haalt hier aan dat zijn moeder ook tot op het laatste is blijven werken met alle respect daarvoor. Maar wat die moeder nu gezegd hebben als het kind hierdoor met 1 of andere afwijking geboren werd ? En hoe zou Alfredo het vinden als hij in zijn leven verneemt dat hij met een afwijking moet leven omdat zijn moeder haar verantwoordelijkheid niet op zich nam ? ( no offence hé alfredo, ik neem nu gewoon u als voorbeeld omdat ge het hier aanhaalt :wink: ).
Niet elke vrouw zit even stevig in elkaar en zoals ik al zei ervaart iedere vrouw een zwangerschap op haar manier. Er zijn vrouwen die vanaf de 5de maand reeds volledige platte rust nodig hebben of het risico bestaat dat ze hun kindje verliezen of met een afwijking geboren kan worden.

Kijk en dat is nu datgene dat ik bedoel met verantwoordelijkheid. Enkele maanden niet met de quad rijden is nu toch ook geen levenslange straf hé ? Een kind met ergens een afwijking of wie weet erger, is dit echter wel en ik denk dat ge u dit achteraf zelf nooit vergeeft.
En geloof me of niet, maar de eerste maanden nadat de kleine geboren is hebt ge zelfs de intentie niet om op een quad te stappen doordat ge zodanig opgaat in dit nieuwe leventje dat erbij gekomen is.

Maar het is dus helemaal niet gegrond om te stellen dat ge nadat ge een moedertje zijt niet meer met de quad kunt rijden omdat het risico te groot is. Dit zou zeer kortzichtig en dom zijn om dit te stellen of te beweren. Er zijn tal van moeders die om het leven komen in het verkeer op allerhande manieren. Zij het met de auto, brommer, scooter, quad, motor...het maakt allemaal niet uit. Zoals ik al eerder vermelde is een domme val van de trap soms al genoeg.

Tenslotte : zie dit niet als kritiek quadrijdster, maar daag het lot tijdens uw zwangerschap niet uit. Eens dat ge bevallen zijt kunt ge toch weer rijden naar hartelust, dit moet gewoon kunnen.



Deze post is van een trotse, fiere stoere vader, die op het moment van de bevalling tranen van geluk in zijn ogen had dat hij een gezonde zoon in zijn handen mocht vast pakken :ster: :duimhoog: :wink:
quadrijdster
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: za 04 aug, 2007 11:50

Bericht door quadrijdster »

Dat ons leventje over een aantal maanden behoorlijk op z'n kop staat, dat weet ik uit ervaring. Heb het geluk van een nieuw leventje al 2 keer eerder mogen ervaren. En dat er in het hele leven gevaren schuilen is inderdaad waar. Maar op de quad ben je wel extra gevoelig. Als ik een ongeluk met mijn auto krijg heb ik meer kans om er ongeschonden van af te komen dan dat ik van de quad vlieg en een paar meters door de lucht vlieg en op het asfalt stuiter. Je hebt een heleboel natuurlijk zelf in de hand: hoeveel risico je wilt nemen en hoe hard je rijdt bv. Maar je bent niet alleen op de weg !

We hebben dan ook besloten dat ik de quad laat staan tot volgend jaar. Ik zou het mezelf idd nooit vergeven als er iets ernstigs gebeurt.
Ik heb duidelijk tegen mijn vriend gezegd dat ik vind, dat hij gewoon moet gaan. Neem vandaag: het is schitterent weer om even lekker te raggen.

En er werd ook nog een opmerking gemaakt over de trillingen en schokken die de quad te weeg brengt. Dit kan absoluut geen kwaad voor het kindje. Dat zit zo veilig opgeborgen in een zak met vruchtwater dat die der weinig van merkt.

En wat betreft het feit dat quadrijden erg intensief is en mijn lichaam de energie wel beter kan gebruiken: Dan kan ik wel stoppen met werken want ik heb een baan die mij meer energie kost dan quadrijden. En quadrijden is meer ontspannen dan werken :p 8)

Ik wil jullie nog even bedanken voor jullie reacties. Ik wist dat er erg verschillend over gedacht werd (tot nu toe kreeg ik vooral reacties uit mijn priveleven van mensen die nog nooit op een quad hebben gezeten).
En ik was erg nieuwsgierig hoe quadrijders hier over dachten.
ik yamaha 660, vriend banshee
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: zo 08 jul, 2007 10:59
Locatie: Pulhof

Bericht door cd_BE »

quadrijders zijn ook één grote familie niet :p

We zwaaien toch vrolijk als we elkaar passeren op de baan, moto's zwaaien ook als een quad langs rijdt.

:knikduim:
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

@Charger69 - No offense taken, maar ik zie dat anders. Mijn moeder was tot op de dag van haar bevalling in staat om zonder problemen dagdagelijkse zaken uit te voeren, dus waarom zou ze het laten? Het is ook niet omdat er mensen zijn die op 70-jarige leeftijd naar een tehuis moeten, dat mijn grootmoeder maar hetzelfde moet doen. Zoals je zelf al zei, bij iedereen is dat anders en je voelt zelf wel wat kan en wat niet.

Je hebt wel absoluut gelijk dat het risico op ongeval niet het enige risico is dat er bestaat. Eet- en leefgewoonten zijn minstens even belangrijk om op te letten, maar dat hoef ik een toekomstige moeder (voor de derde keer) hoogst waarschijnlijk niet te vertellen. :)
Timmy@kawasaki
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 11 dec, 2006 20:12
Locatie: Waterland-Oudeman

Bericht door Timmy@kawasaki »

Qua inspanning zou dat geen probleem mogen zijn, Op nieuws was er zelfs eens een vrouw die elke dag een flink stuk ging lopen. Mensen hebben verschil. U gynaecoloog zal u wel raad geven...

Mijn schoonzus die 7maand zwanger was heeft ook meegereden maar sneller dan 50 gingen we niet.

Maar natuurlijk wat als er iets gebeurt...


Gr Timmy
stonlymolony
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 17:08
Locatie: madaegaskar

Bericht door stonlymolony »

ik ryd ook met myn vrouw en die 6maanden zwanger en ryd ook rustig met haar acherop :quad:
2007 Acces Streak 50 H Long xxl Bromfiets quad lim ed .met alarm.
.racevario.en lier.veeren hoesen .quad hoes handvaten.en hevelhoesjes
en blowtje in de morge is en dag zonder zorge
Chantal
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 27 mei, 2007 10:14

Bericht door Chantal »

Ik vindt dat ieder dit voor zich moet uitmaken, omdat iedere zwangerschap inderdaad verschillend is. Ik ben in den tijd ( 22 en 19 jaar geleden ) gestopt met paardrijden omdat ik geen risico's wou nemen, maar ik ken er die op hun paard bleven rijden tot ze er niet meer op geraakten. Risico's loop je van het moment dat je 's morgens uit je bed stapt , daar zijn verhalen met hopen over. Ik heb ook jarenlang in een schuttersclub actief geweest, maar heb wel m'n wapens weg gedaan toen onze zoon geboren werd... ook omdat ik daar geen risico's mee wou lopen. Uitstel is tenslotte geen afstel ... wat je graag doet moet je terug oppakken wanneer het terug mogelijk is ... maar dan ook niet uitstellen tot ... de kinderen uit huis zijn. Mijn moeder heeft dat gedaan, eerst de kinderen , wij later, zei ze, als de jonste uit huis is; mijn broer trouwt en een maand later breekt ze haar been en blijft in de narcose ... Ik doe nu ook wat ik kan voor m'n kids, maar wat ik nu wil doen stel ik ook niet meer uit ... wie weet kan ik het nog binnen 10 jaar.
Nu is het dus zoveel mogelijk met de quad's rondtoeren : deze zomer al 2X gaan kamperen met quad's en tent en als het weer nog wat meewil zijn we met de weekend terug weg :knikduim:
cobby
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1271
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 13:37
Locatie: ( Belgie )

Bericht door cobby »

quadrijdster ik vind het een sportieve beslissing van je.
En over het feit dat een moeder niet moet onderdoen voor een vader heb je volgens mij volledig gelijk, daar ging uiteindelijk de woordwisseling over.
Over de toestand waar je in rijd heb je volledig zelf in de hand. En naar je lichaam luisteren -> t'ja daar heb je de ervaring met de andere twee kotters en dat is meer dan mij (ik ben ne vent)
En wij mannen zullen zullen een zwangerschap nooit goed kunnen inschatten, reden : omdat we mannen zijn :wink:
Ik heb zelf een pracht van een dochter die er gekomen is na een moeilijke zwangerschap van men vrouw en dan nog 5 weken te vroeg bevallen van een boeleken van 2.04 Kg.
Maar als je genoeg gezond verstand hebt weet je zelf waar hoe en wanneer je gerust eens een groot of klein tourtje kan doen op een quad.
Al was het maar eens op een platte wei om eens gereden te hebben en de quadmicrobe te sussen.
Het is niet omdat je zwanger bent dat je niets mee mag, maar je hebt wel een verantwoordelijkheid die veeeeeeeeeeel groter is dan die van uw man.
Daar kunnen we als man niets aan doen :mrgreen: , buiten er u (tot vervelens toe) op te wijzen dat ge voorzichtig moet zijn .
Maar ik wens u alvast een zalige zwangerschap toe zonder zorgen, geniet ervan.
En als het boeleken er is ga je er maar weer lekker tegenaan die twee andere kotters zullen wel babysitten :duimhoog:

Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
quadrijdster
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: za 04 aug, 2007 11:50

Bericht door quadrijdster »

Heb gelukkig en partner die niet tot vervelens toe blijft doorzeuren dat ik voorzichtig moet doen. Hij houdt wel rekening met mijn zwangerschap. Hij is gewoon naar mij toe veel oplettender dan voor zichzelf. Wat hij allemaal met de quad uithaalt, daar kan ik alleen maar van dromen :D . Maar ik weet en ken mijn beperkingen. Het is tenslotte pas het eerste jaar dat ik op een quad rijd. Ik ga echt niet proberen om wheelies met de quad te maken :lol:

En het voorzichtig op een stuk weiland gaan rijden zie ik ook niet zitten. Dan wil ik meer. Is volgens mij net als stoppen met roken. Als je er weer eentje opsteekt is de zucht naar meer ontstaan. Dus ik doe het maar niet, hoe erg ik het ook mis :cry: Als je eenmaal met het virus besmet bent is het bijna niet te doen om er vanaf te komen.

Dus dit jaar ga ik maar lekker genieten van het zwanger zijn en toekijken hoe anderen dat doen wat ik graag zou willen.
ik yamaha 660, vriend banshee
cobby
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1271
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 13:37
Locatie: ( Belgie )

Bericht door cobby »

Blij om te lezen!
Geniet van bijde, uw ventje en uw zwangerschap .
En nadien :quad:
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
Plaats reactie