Advies ltr 450
-
- Quadfanaat
- Berichten: 59
- Lid geworden op: zo 18 jan, 2004 21:18
- Locatie: Tieghem
- Contacteer:
Advies ltr 450
Hallo, Ik ben van plan om een nieuwe quad te kopen. Mijn interesse ging vooral uit naar de ltr 450 omdat die standaard toch al redelijk breed staat en omdat ik vertrouwen heb in Suzuki. Maar nu lees ik hier dat er toch redelijk wat problemen zijn met deze quad? Is dit nogaltijd zo met het model van 2007? Ik vind hierover niet veel recente info.
En vraagt deze ltr 450 echt meer onderhoud dan een yfz450? Mijn 2e keus gaat namelijk uit naar de yfz 450. Momenteel rijd ik met een Z400 waar ik nogaltijd zeer tevreden over ben, maar afwisseling mag r ook wel eens zijn
Greets!
En vraagt deze ltr 450 echt meer onderhoud dan een yfz450? Mijn 2e keus gaat namelijk uit naar de yfz 450. Momenteel rijd ik met een Z400 waar ik nogaltijd zeer tevreden over ben, maar afwisseling mag r ook wel eens zijn
Greets!
z-400, full yoshi comp, goldspeed nerfbars, trailtech, maier racing hood, durablue +2, spacers +2, douglas .190, kenda klaw's, alba korry elis stickers,
MEMBER OF THE ::FLYING WHITE BROHTERS::
MEMBER OF THE ::FLYING WHITE BROHTERS::
qua onderhoud is dat hetzelfde , persoonlijk zou ik ook voor de ltr gaan omda die standaard al wat beter uitgerust is dan de yfz...
model 2007 is er sterk op vooruit gegaan , ook suzuki leert uit hun fouten
Toegevoegd na 51 seconden:
he ik zie dat je een yoshi uitlaat hebt ...
is dat een groot verschil buiten de standaard uitlaat ?
model 2007 is er sterk op vooruit gegaan , ook suzuki leert uit hun fouten
Toegevoegd na 51 seconden:
he ik zie dat je een yoshi uitlaat hebt ...
is dat een groot verschil buiten de standaard uitlaat ?
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer ;), maar dan zonder sirene
ik rijd met een ltr-450 en heb nog geen enkel probleem gehad met mijne quad het enige is dat de versteviging in de versnellingsbak nog moet worden bijgestoken.
Voor de rest een heel degelijke quad zou niet willen ruilen met iets anders.
qua onderhoud is het ver hetzelfde als de z400.
op de piston na
Voor de rest een heel degelijke quad zou niet willen ruilen met iets anders.
qua onderhoud is het ver hetzelfde als de z400.
op de piston na
-
- Quadfanaat
- Berichten: 59
- Lid geworden op: zo 18 jan, 2004 21:18
- Locatie: Tieghem
- Contacteer:
Het doet wel iets, maar niet zo dat je het echt gaat opmerken. Het is nu ook al 'n eindje geleden dat ik het verschil kon merken. Hij heeft wel een héél mooi geluid ( wel iets te hard om op straat te rijden).he ik zie dat je een yoshi uitlaat hebt ...
is dat een groot verschil buiten de standaard uitlaat ?
Is dit een groot karwij of wordt dit gedaan door de verkoper?het enige is dat de versteviging in de versnellingsbak nog moet worden bijgestoken.
z-400, full yoshi comp, goldspeed nerfbars, trailtech, maier racing hood, durablue +2, spacers +2, douglas .190, kenda klaw's, alba korry elis stickers,
MEMBER OF THE ::FLYING WHITE BROHTERS::
MEMBER OF THE ::FLYING WHITE BROHTERS::
Ik rij zelf ook met een LTR, heb 1x de versnellingsbak kapot gehad (bekend probleem bij de eerste modellen) dit is onder garantie hersteld door JumpingJet, en toen heb ik ineens ook het verstevigings-stuk laten zetten. Intussen heb ik er alweer meer dan 100 uren opzitten (nog altijd eerste zuiger), en geen enkel probleem meer mee gehad, sinds de versnellingsbak heb ik toch al zeker 'n 3000km gemaakt, wel vooral on-road. Dus in totaal denk ik dat 't blok nu tss de 130 en 150 uren heeft. binnekort gaat ie open om de zuiger te controleren.
Wat wel belangrijk is, is onderhoud... Bij mij komt er om de 3-4 weken nieuwe olie & oliefiler in. Luchtfilter wordt elke 2 ritten (on-road), of ELKE rit (offroad) gereinigd. Dan kan er niet echt veel mis gaan.
Erwin
Wat wel belangrijk is, is onderhoud... Bij mij komt er om de 3-4 weken nieuwe olie & oliefiler in. Luchtfilter wordt elke 2 ritten (on-road), of ELKE rit (offroad) gereinigd. Dan kan er niet echt veel mis gaan.
Erwin
-
- Quadfanaat
- Berichten: 59
- Lid geworden op: zo 18 jan, 2004 21:18
- Locatie: Tieghem
- Contacteer:
Dus de 2007 modellen hebben dit probleem dan niet?heb 1x de versnellingsbak kapot gehad (bekend probleem bij de eerste modellen)
Zijn er hier mensen die beide (Z400 & Ltr 450) al reeds hebben gehad of getest?
thanks !
z-400, full yoshi comp, goldspeed nerfbars, trailtech, maier racing hood, durablue +2, spacers +2, douglas .190, kenda klaw's, alba korry elis stickers,
MEMBER OF THE ::FLYING WHITE BROHTERS::
MEMBER OF THE ::FLYING WHITE BROHTERS::
heb een z400 gehad en verkocht voor een ltr-450
zoals ALFA zegt als de olie, oliefilter en luchtfilter goed worden onderhouden zal er geen enkel probleem voorkomen
maar ik zou wel die versteviging steken.
ik rij ondertussen als iets meer dan 20 uur enkel off-road en heb nog geen probleem gehad.
Heb dit weekend nog mee gereden in de 4 uur van hannut en de motor draait nog gelijk nieuw
zoals ALFA zegt als de olie, oliefilter en luchtfilter goed worden onderhouden zal er geen enkel probleem voorkomen
maar ik zou wel die versteviging steken.
ik rij ondertussen als iets meer dan 20 uur enkel off-road en heb nog geen probleem gehad.
Heb dit weekend nog mee gereden in de 4 uur van hannut en de motor draait nog gelijk nieuw
ik denk da ik ook rond de 120uren heb..en nu zaterdag in Komen problemen met versnellingsbak 4de is kapot dus moet open...en ook nieuwe zuiger nu hij toch open moet...AlfA schreef:Ik rij zelf ook met een LTR, heb 1x de versnellingsbak kapot gehad (bekend probleem bij de eerste modellen) dit is onder garantie hersteld door JumpingJet, en toen heb ik ineens ook het verstevigings-stuk laten zetten. Intussen heb ik er alweer meer dan 100 uren opzitten (nog altijd eerste zuiger), en geen enkel probleem meer mee gehad, sinds de versnellingsbak heb ik toch al zeker 'n 3000km gemaakt, wel vooral on-road. Dus in totaal denk ik dat 't blok nu tss de 130 en 150 uren heeft. binnekort gaat ie open om de zuiger te controleren.
Wat wel belangrijk is, is onderhoud... Bij mij komt er om de 3-4 weken nieuwe olie & oliefiler in. Luchtfilter wordt elke 2 ritten (on-road), of ELKE rit (offroad) gereinigd. Dan kan er niet echt veel mis gaan.
Erwin
hebben ze bij de 2008 de bak niet beter gemaakt dan
http://www.rockstarenergy.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ze beiden gehad, en de LTR is wel 'n serieuze verbetering ten opzichte van de LTZ hoorwillywortel schreef:Dus de 2007 modellen hebben dit probleem dan niet?heb 1x de versnellingsbak kapot gehad (bekend probleem bij de eerste modellen)
Zijn er hier mensen die beide (Z400 & Ltr 450) al reeds hebben gehad of getest?
thanks !
Ik heb dus géén idee als de versnellingsbakken intussen aangepast zijn.
@Miq : Als je de blok open hebt, kan je eens laten weten wat de toestand van de zuiger is na 120 uren? en rij je vooral onroad of offroad?
Trouwens, 4de versnelling kapot heeft een andere oorzaak denk ik. het probleem et de versnellingsbak zit 'm in de 5de versnelling. Elk ander tandwiel heeft een gleufje waar de olie tussen as en tandwiel kan voor de smering. Het tandwiel van de 5de versnelling heeft dit niet. Hierdoor wordt dit soms niet gesmeerd waardoor het warmloopt, en versmelt met de as.
Toen ik dat voorhad, werkte alleen mijn 2de versnelling nog, géén neutraal meer ofzo. Zelfs met de koppeling in ging ie nog vooruit.