zilladude schreef:1:gieitijzere cilinders zijn laag toerige cilinder dus ook lage prestaties,wil je betere prestaties kan je beter aluminium nemen
2:hoe zwaarder de rolletjes(gewichtjes) hoe trager hij trekt en sneller hij rijd
3: de drukveer dient voor het doortrekken
4: er moet idd een andere uitlaat op wil je deftige prestaties
maar op die site's (forum's) dat rp gezet heeft hierboven zal je alle nodige info wel vinden hoor
veel succes nog verder
Nu de goed versie:
1: Gietijzere cilinders zijn zeer geschikt voor straat gebruik, en je hebt er ook
hoogtoerige van (Top performances Duel plus). De reden dat de snelste cilinder
van Alu zyn gemaakt is doordat een Alu cilinder sneller uit zet dan gietijzer.
Dus als je zuigertje snel uitzet doet de Alu cilinder lekker mee, de
gietijzeren zet langzamer uit dus meer kans op een vastloper.
2: Dat is dus een fabeltje! hoe zwaarder de rollen hoe hoger de topsnelheid.
Elke cilinder heeft een toerental waarop deze maximaal kan presteren,
dat toeren tal zal je moeten vinden.
Begin rond de 4 gram...
3: gekopieerd van
revolution70.nl anders ben weer een uur aan het typen.
De drukveer is een van de minst ingewikkelde delen van de vario.
Een drukveer is gewoon een veer. Toch snapt bijna niemand waar hij voor dient en wat je ermee kan, en neemt men aan dat 'sterker altijd beter' is en dat je een dip wegkrijgt als je drukveer maar sterk genoeg is. Helaas: De druk van de drukveer wordt voornamelijk gebruikt om slip in de vario tegen te gaan. Bij sterke cylinders heb je dus een zwaardere drukveer nodig, maar bij een gewone 50cc is het waanzin om met een 'rode malossi drukveer' te gaan rijden.
Een veer is een heel simpel ding, hij duwt terug als je hem indrukt. Duw jij hem harder in, duwt de veer harder terug. Er zijn diverse veren te koop, maar ze verschillen alleen in kracht. De een is iets sterker dan de ander. Drukveren zijn "lineair". Dat betekent dat de tegendruk gelijkmatig toeneemt. Het enige effect van een zwaardere drukveer is dus dat je iets zwaardere rollen moet gebruiken om de snaar 'even snel' naar binnen te trekken, maar verder blijf de hele werking van de vario en poelies hetzelfde. Dit betekent dus ook dat de totale weerstand in de vario hoger wordt, en er meer vermogen verloren gaat door wrijving.
Monteer liever iets lichtere rollen dan een sterkere drukveer!