ketting onderhoud
-
- Quadrider
- Contacteer:
ketting onderhoud
hoi ik heb hier zo direkt niets gevonden over dit maar van een raptor660 wordt daar de ketting automatisch gesmeerd of moet men dit zelf doen,want het zit zo ik heb de ketting zelf gesmeerd en nu hangt de achtervering en brug vol smeer(vet). als ik een rondje rij
1% free biker(gaan met die banaan)
-
- Quad Expert
- Contacteer:
-
- Quadrider
-
- Quadracer
best geen vet gebruiken dat vorm op de duur ne koek met het vuil. ik reinig mijn ketting voor ik ze smeer met kettingreiniger en dan inspuiten met kettingspray,teflonspray of ik smeer ze soms in met afgerede motorolie van de quad wanneer ik ga crossen. gekunt ze er ook eens om de zoveel tijd er afhalen en eens in diesel leggen dat reinigt en is vettig kruipt overal goed tussen en al het vuil is dan weg. gemoet dan wel een slotje hebben met een clips. Hoop dat je er iets aan hebt
Greets Jelle
Greets Jelle
raptor 660 power
-
- Quadrider
- Contacteer:
ik had nog kettingspray liggen voor o ring kettingen (castrol)zal het maar in laten trekken voor ik vertrek,ik weet nog wel van vroeger dat je in binnenkant moet spuiten ,dit had ik nooit met mijn harley die had een belt, maar bedankt al voor de infovanpee jelle schreef:best geen vet gebruiken dat vorm op de duur ne koek met het vuil. ik reinig mijn ketting voor ik ze smeer met kettingreiniger en dan inspuiten met kettingspray,teflonspray of ik smeer ze soms in met afgerede motorolie van de quad wanneer ik ga crossen. gekunt ze er ook eens om de zoveel tijd er afhalen en eens in diesel leggen dat reinigt en is vettig kruipt overal goed tussen en al het vuil is dan weg. gemoet dan wel een slotje hebben met een clips. Hoop dat je er iets aan hebt
Greets Jelle
1% free biker(gaan met die banaan)
-
- Quadracer
-
- Quadrider
- Contacteer:
Ik maak mijn ketting schoon en gebruik een van de bekende merken kettingvet uit een spuitbus.
Als het goed is ligt er een o-ring ketting op je machine en die mag je niet zomaar met alles insmeren.
het product moet wel geschikt zijn voor o-ring kettingen.(o-ring staat voor rubbertjes die ertussen zitten)
Gebruik je het verkeerde product dan verteren de rubbers en werkt je ketting niet meer echt naar behoren.
Ik spuit mijn ketting 's avonds in , en rij de volgende morgen.
oke er zitten hier en daar wat spettertjes maar mijn achterbrug e.d. blijven vwel schoon.
De ketting vet uit een spuitbus is vloeibaar , na het opspuiten "stolt" het en wordt het een vettige smeuge massa.
Als het goed is ligt er een o-ring ketting op je machine en die mag je niet zomaar met alles insmeren.
het product moet wel geschikt zijn voor o-ring kettingen.(o-ring staat voor rubbertjes die ertussen zitten)
Gebruik je het verkeerde product dan verteren de rubbers en werkt je ketting niet meer echt naar behoren.
Ik spuit mijn ketting 's avonds in , en rij de volgende morgen.
oke er zitten hier en daar wat spettertjes maar mijn achterbrug e.d. blijven vwel schoon.
De ketting vet uit een spuitbus is vloeibaar , na het opspuiten "stolt" het en wordt het een vettige smeuge massa.
-
- Quadracer
-
- Quadrunner
- Contacteer:
Hallo,
Of de Super Clean Chain spray van Bel Ray gebruiken, verkrijgbaar bij de betere vakhandel! (quadfun bvb)
Groeten, Bert.
Of de Super Clean Chain spray van Bel Ray gebruiken, verkrijgbaar bij de betere vakhandel! (quadfun bvb)
Groeten, Bert.
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
-
- Pro Quadrider
kvind dit allemaal intressant , kga het allemaal eens proberen te testten
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;