ketting onderhoud

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
ghostrider1340
Quadrider
Quadrider
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 22 aug, 2007 10:35
Locatie: pierendorp
Contacteer:

ketting onderhoud

Bericht door ghostrider1340 »

hoi ik heb hier zo direkt niets gevonden over dit maar van een raptor660 wordt daar de ketting automatisch gesmeerd of moet men dit zelf doen,want het zit zo ik heb de ketting zelf gesmeerd en nu hangt de achtervering en brug vol smeer(vet). :?: als ik een rondje rij :?
1% free biker(gaan met die banaan)
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2307
Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
Locatie: Aalst
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

je kan daar automatisch smeerstysteem opzetten, stond hier ergens op forum eens foto's en info van, maar als ik die smeer laat ik die eerst dagje intrekken, en overtollig smeervet dat op de achterbrug enzo hangt kuis ik er een beetje af.
L crosser
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2587
Lid geworden op: zo 20 mei, 2007 11:45
Locatie: sittard

Bericht door L crosser »

is heel simpel als je het ziet op de achterbrug dan is het te veel en ja je moet hem zelf smeren maar je kan beter iets te veel erop doen dan te weinig :wink:
mr. frauley
Quadrider
Quadrider
Berichten: 459
Lid geworden op: do 12 jul, 2007 20:58
Locatie: zonhoven

Bericht door mr. frauley »

je zal hem zelf moete smeren, en je achterveer een regelmatig moete poetse :)
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1401
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
Locatie: in een huis op een stuk grond

Bericht door vanpee jelle »

best geen vet gebruiken dat vorm op de duur ne koek met het vuil. ik reinig mijn ketting voor ik ze smeer met kettingreiniger en dan inspuiten met kettingspray,teflonspray of ik smeer ze soms in met afgerede motorolie van de quad wanneer ik ga crossen. gekunt ze er ook eens om de zoveel tijd er afhalen en eens in diesel leggen dat reinigt en is vettig kruipt overal goed tussen en al het vuil is dan weg. gemoet dan wel een slotje hebben met een clips. Hoop dat je er iets aan hebt

Greets Jelle
raptor 660 power
ghostrider1340
Quadrider
Quadrider
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 22 aug, 2007 10:35
Locatie: pierendorp
Contacteer:

Bericht door ghostrider1340 »

vanpee jelle schreef:best geen vet gebruiken dat vorm op de duur ne koek met het vuil. ik reinig mijn ketting voor ik ze smeer met kettingreiniger en dan inspuiten met kettingspray,teflonspray of ik smeer ze soms in met afgerede motorolie van de quad wanneer ik ga crossen. gekunt ze er ook eens om de zoveel tijd er afhalen en eens in diesel leggen dat reinigt en is vettig kruipt overal goed tussen en al het vuil is dan weg. gemoet dan wel een slotje hebben met een clips. Hoop dat je er iets aan hebt

Greets Jelle
ik had nog kettingspray liggen voor o ring kettingen (castrol)zal het maar in laten trekken voor ik vertrek,ik weet nog wel van vroeger dat je in binnenkant moet spuiten ,dit had ik nooit met mijn harley :) die had een belt, maar bedankt al voor de info :applaus:
1% free biker(gaan met die banaan)
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1401
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
Locatie: in een huis op een stuk grond

Bericht door vanpee jelle »

Gekunt uw achterbrug proper maken met remmenreiniger en een vod.
raptor 660 power
ghostrider1340
Quadrider
Quadrider
Berichten: 307
Lid geworden op: wo 22 aug, 2007 10:35
Locatie: pierendorp
Contacteer:

Bericht door ghostrider1340 »

vanpee jelle schreef:Gekunt uw achterbrug proper maken met remmenreiniger en een vod.
zal mijn slechte onderbroeken gebruiken :D als ik die van ons der tanga slipjes moet pakken :lol:
1% free biker(gaan met die banaan)
Dozo
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 10 mei, 2006 00:00

Bericht door Dozo »

Ik maak mijn ketting schoon en gebruik een van de bekende merken kettingvet uit een spuitbus.
Als het goed is ligt er een o-ring ketting op je machine en die mag je niet zomaar met alles insmeren.
het product moet wel geschikt zijn voor o-ring kettingen.(o-ring staat voor rubbertjes die ertussen zitten)
Gebruik je het verkeerde product dan verteren de rubbers en werkt je ketting niet meer echt naar behoren.
Ik spuit mijn ketting 's avonds in , en rij de volgende morgen.
oke er zitten hier en daar wat spettertjes maar mijn achterbrug e.d. blijven vwel schoon.
De ketting vet uit een spuitbus is vloeibaar , na het opspuiten "stolt" het en wordt het een vettige smeuge massa.
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1401
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
Locatie: in een huis op een stuk grond

Bericht door vanpee jelle »

nen tanga dan zijn handen veeeeel rapper vuil hoe meer vod hoe beter ik kuis men achterbrug ook ni me ne veter :lol: :lol:
raptor 660 power
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Ketting spray van denicol voor karts gebruiken.

Deze kleeft goed en vliegt niet in het rond.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
bertmat
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 29 aug, 2005 17:44
Locatie: Meulebeke
Contacteer:

Bericht door bertmat »

Hallo,

Of de Super Clean Chain spray van Bel Ray gebruiken, verkrijgbaar bij de betere vakhandel! (quadfun bvb)

Groeten, Bert.
Bert's Racing Shop (http://www.bertmat.be/shop" onclick="window.open(this.href);return false;), dé one stop shop voor alle quadrijders! Van Achterassen tot Zadelhoezen.
jancha
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 22 apr, 2007 18:24

Bericht door jancha »

Hi,

In WERKPLAATS heb ik enige tijd geleden wat foto's neergezet.
Zoek maar even naar OSCO, zo heet het ding, en je komt er vanzelf terecht.
Ketting en quad blijven er netjes uitzien.

Groetjes JC
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3419
Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
Locatie: tienen, belgie

Bericht door zilladude »

kvind dit allemaal intressant , kga het allemaal eens proberen te testten :)
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Als quad rijder ga je je toch niet storen aan wat kettingspray die op je achterbrug en kappen hangt zeker?

Met een doekje en wat product is het er zo af!
Plaats reactie