blaster of warrior
-
- Quadrider
- Berichten: 459
- Lid geworden op: do 12 jul, 2007 20:58
- Locatie: zonhoven
ja das waar, kheb nooit gezegd dat een blaster sneller was, ma da het ook van de rijder beke afhangd hoe snel die reageerd enzo.
Ma kwil gewoon zegge da ik het voor hem ni de moeite vind om een warrior te kopen en drek naar de 400cc gaan.
maarja hij gaat da tog zelf moete beslisse eigenlijk e...
@pascal:rij eens met een warrior(of raptor350) en z400 en dan kunt ge fatsoenlijk beslisse wat ge wilt hebbe.
Ma kwil gewoon zegge da ik het voor hem ni de moeite vind om een warrior te kopen en drek naar de 400cc gaan.
maarja hij gaat da tog zelf moete beslisse eigenlijk e...
@pascal:rij eens met een warrior(of raptor350) en z400 en dan kunt ge fatsoenlijk beslisse wat ge wilt hebbe.
Ik geef robby gelijk als ge de blaster en de warrior wilt vergelijken.
En iedereen zegt hier wel koop u onmiddelijk ne 400 of zoiets.
Allemaal mooi en wel maar de vraag is ook of pascal555 al die centjes der wilt of kan aan geven?
Ik zou ook graag een zwaar beest hebben zenne maar ik heb die centjes der niet voor over en soms wordt dit een beetje uit het oog verloren.
Maar als het op komfort aankomt ben je beter met een warrior.
Een achteruit en een elektriche starter is toch luxe zenne als ge het mij vraagt.
Grts
En iedereen zegt hier wel koop u onmiddelijk ne 400 of zoiets.
Allemaal mooi en wel maar de vraag is ook of pascal555 al die centjes der wilt of kan aan geven?
Ik zou ook graag een zwaar beest hebben zenne maar ik heb die centjes der niet voor over en soms wordt dit een beetje uit het oog verloren.
Maar als het op komfort aankomt ben je beter met een warrior.
Een achteruit en een elektriche starter is toch luxe zenne als ge het mij vraagt.
Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
@pascal: Ik ben ook eerder geneigd om robby zijne raad op te volgen hoor ik rij met een raptor 350 en ben er eigenlijk tot nu toe wel content over. Met hier en daar een kleine aanpassing. Zoals reeds al gezegd is geweest heeft de warrior een achteruit wat heel handig is. En rij je al met een pak minder toeren op pak bv 70 per uur dan met een blaster. Ook qua vermogen rij je echt wel een blaster onder tafel in (topsnelheid ligt hoger en optrekken ook). Op euroquadweekend nog duidelijk gebleken (zelf een Z400) maar hangt dus ook vanaf hoe ge met die quad gaat rijden. Qua baanligging (met spoorverbreders) valt het eigenlijk al heel goed mee met de warrior. Nu natuurlijk wilt ge ineens doorsparen en dan voor ne Z 400 gaan zou da ook geen domme keuze zijn. Ik heb hier ook nog ergens gelezen banshee 350 ? af te raden dus voor op de baan maar zo ver zult ge wel al zijn zeker. Als de prijs goed meevalt van die warrior en ge nie tegek veel moet opleggen zou ik toch voor de 350 gaan. Onderhouds intervallen vallen goed mee en rijd eigenlijk zeer aangenaam. En van die luchtgekoelde blok als ge nie echt gaat crossen dan valt da eigenlijk ook nog best mee. Aan een 350 zal nie vlug iets schelen, dus als het van mij af hangt 350 of doorsparen en voor de Z400 gaan.
Groeten Tom
Groeten Tom
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
en waarom zou een banshee af te raden zijn voor op de baan ? ik ga da ook doen ! gewoon ander tandwielen zetten en dat gaat perfect
ok het verbruik ligt mss wat hoger dan een andere maar ook de prestaties dus dat is iets wat je er moet bijnemen
voor de rest is een 350 meer betrouwbaar dan een blaster , 4-takt gaat altijd langer mee dan 2-takt , maar zoals er tervoor al gezegd geweest is : rijd met beide en beslis zelf wat je er van vind , een warior is zeker een goede betrouwbare quad !
ok het verbruik ligt mss wat hoger dan een andere maar ook de prestaties dus dat is iets wat je er moet bijnemen
voor de rest is een 350 meer betrouwbaar dan een blaster , 4-takt gaat altijd langer mee dan 2-takt , maar zoals er tervoor al gezegd geweest is : rijd met beide en beslis zelf wat je er van vind , een warior is zeker een goede betrouwbare quad !
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
@ Zilladude: Als ge nu eens een langere afstand gaat maken met uwe banshee gaat ge dan altijd een buske 2 takt olie meepakken ? Of als ge s avonds moet tanken en alles is toe van naft pompen waar gaat ge tanken ? Ge komt bv van uw werk ofzo ? Voor de rest zie ik da zelf ook nog wel zitten om met ne banshee te rijden op de baan maar gewoon omwille van de praktische redenen zou ik dit niet willen.
tom350R Er bestaan ampullen die ge bij 10 of 5 liter moet doen en die zijn makkelijk mee te nemen.
Deed dit met de polaris ook, eerst inknijpen en dan tanken en geen probleem en altijd dezelfde olie en goed gemengd.
Dus het tankprobleem kan ik niet echt ondersteunen en het is trouwens een pak goedkoper om op die manier te tanken.
Voor 2tackt vragen ze veel te veel aan de pomp de dieven.
Maar een banchee heeft ook geen achteruit en da vind ik zelf een probleem.
Grts
Deed dit met de polaris ook, eerst inknijpen en dan tanken en geen probleem en altijd dezelfde olie en goed gemengd.
Dus het tankprobleem kan ik niet echt ondersteunen en het is trouwens een pak goedkoper om op die manier te tanken.
Voor 2tackt vragen ze veel te veel aan de pomp de dieven.
Maar een banchee heeft ook geen achteruit en da vind ik zelf een probleem.
Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
ik heb ook zoiets van een still kettingzaag is een busje waar je 100ml olie kan in doen is maar voor 5 l maar daar kom je wel even bij toe
ok een banshee heeft geen achteruit dat is idd soms e beetje spijtig , maar dat weet je voordat je hem koopt he
@ cobby: ik neem NOOIT 2-takt aan een pomp ! zit meestal veel te veel olie in en is wss goedkope rommel olie die ze er in doen , ik heb dat bij men scooter ook nooit gedaan en zal dat wss ook nooit doen !
ok een banshee heeft geen achteruit dat is idd soms e beetje spijtig , maar dat weet je voordat je hem koopt he
@ cobby: ik neem NOOIT 2-takt aan een pomp ! zit meestal veel te veel olie in en is wss goedkope rommel olie die ze er in doen , ik heb dat bij men scooter ook nooit gedaan en zal dat wss ook nooit doen !
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
Sorry maar wel zeker zijn wat je zegt he .zilladude schreef:idd een blaster is beter dan een warior
De motor van Warrior en ne Yfm 350 zijn de oudste luchtgekoelde motor's van yamaha
alle jaren wordt er wel en kleine verandering gedaan noem maar update
maar voor de rest staat die blok er wel geloof mij ze bouwen de motor al lang zeer lang
Ik ben van 77 en de block was er al , vraag maar na aan kenners . denk van 1969
Is waar dat de blaster iets vinniger uitkomt daarom ook ne 2 Takt hé
Maar kwa motor sterkte en vrij onderhouds vriendelijk , geef mij maar ne 350 motor van warrior & Yfm R
ook dat da warrior lomp is tegen over de blaster
Maar spaar maar door tot je iets meer kan , verschil zou niet zo groot zijn en de teluurstelling zou wel grotter kunne zijn
als je naar power zoekt .
greetz Suc6 met zoek tocht
Is waar . plus dat je daar met kleine veranderingen de motor nog sneller kan laten lopen .cobby schreef:Maar als het op komfort aankomt ben je beter met een warrior.
Een achteruit en een elektriche starter is toch luxe zenne als ge het mij vraagt.
Ik had ne yfm350R die vrij goed gepowerd was zou er nu nog mee rijden moest die mee kunnen met mijn rij stijl en en de km dat ik moet doen op de baan , daan merk je na en tijd dat het beter is om te veranderen .
Maar voor de rest is die echt goed de 350 motor laat daar geen twijfel over bestaan .
hoop hier u te kunnen mee helpen groeten
Ik in u standpunt ruilen , (doe veel kilometers op de weg en soms met twee erop) .pascal555 schreef:hoi ben aan het twijfelen om mijn blaster te ruilen tegen een warrior om dat een zwaardere quad wil zou ik een warrior nemen of iets anders (doe veel kilometers op de weg en soms met twee erop) wat denken jullie hier van
Warrior kan dat beter verdragen denk ik , plus de andere voordelen
zoals tom35r al zei , en kwa onderhoud vriendelijker niet , zo ne 4 takt .
Wil niet zeggen dat je daar niet moet naar kijken he .
Prestatie kan je altijd veranderen en wat ook interssant is in dit geval olie koeler plaatsen ,
zou zeker goed doen . en de kost is niet zo groot .
Kzou zeggen Suc6 met u beslissing
Laatst gewijzigd door CHONG #29 op ma 01 okt, 2007 13:15, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: zo 22 jul, 2007 23:04
- Locatie: tienen, belgie
tuurlijk is een 350 blok een heel goede blok , ik heb ook nooit anders gezegd , maar wat ik bedoel is als hij echt kracht verschil wil kan hij beter een 400 nemen , tussen de blaster en de warrior is zeker een krachtsverschil maar dat is niet zo groot en de kans zit er in dat je dat verschil al snel moe bent en daardoor al terug een andere moet kopen , maar natuurlijk zijn vraag is blaster of warrior niet 400, dus raad ik toch de warrior aan,gaat langer mee ,heeft achteruit,is zuiniger en gaat elektrisch aan
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;