Banshee op hol bij nat worden

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Hakke
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Banshee op hol bij nat worden

Bericht door Hakke »

Heeft iemand hier nog ervaring mee en wat kan dit verhelpen want tis vree ambetant.
Hem der ok al enige tijd achter gezocht maar tot op heden de oorzaak nog nie gevonden, heb al vernomen dat dit wel meer voorkomt bij Banshee maar nie waar het aan ligt.
Help mij?
Kan hem afstomen zonder problemen als ik hem erna wil starten. Maar ben ik aant crosse en ik vlieg door plasse dan krijgt ie night rider alluures, enkel nog sturen dan...
Honda TRX450R
ACERBIS racing
www.piranha-racing.com
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Wat is nu precies het probleem?
Wå®®iør
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Wå®®iør »

Ralph schreef:Wat is nu precies het probleem?
Ik denk dat hij bedoelt dat, wanneer hij in een plas rijd, dat zijn banshee op hol slaat. Precies een paard die een muis gezien heeft :wink:
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Ja maar gaat hij er opeens vol gas weg, of krijg je het gas niet meer dicht. Op hol slaan is een beetje ruim.
Hakke
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Hakke »

Tis net alsof de kabel blijft hangen maar dat is het niet. Kan soms weg zijn met is ff volgas te draaien maar terug komen bij het terug gas geven. Raar fenomeen... De ene moment is het al sneller weg als het andere. Heb het ook al gehad bij het koud vertrekken in het begin.
Volgas is het niet maar gaat wel een beetje samen met hoe ver ik het gas open draai, dan is het net alsof ie blijft hangen.
Honda TRX450R
ACERBIS racing
www.piranha-racing.com
Drive a Z
Quadrider
Quadrider

Bericht door Drive a Z »

is toch wel raar hoor.

Heeft een banshee dan elektronische gas?
White-Red Raptor 700 '2008
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Zit er geen vuil in je gaskabel waardoor hij blijft hangen? Ik zeg ook maar wat hoor :)
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

dat denk ik ook maak je gaskabel eens los trek de buitenkabel er af en ik denk dat je dan ontdekt dat er roest en/of vuil inzit bij roest beter gelijk even vervangen bij vuil droge doek om binnenkabel rollen en een paar keer heen en wseer bewegen dan wat wd40 of silicone in de buitenkabel spuiten en die dan doorspuiten met luchtterug plaatsen en kan weer (veilig) rijden
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
bansheefreak
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door bansheefreak »

ligt zeker NIET aan je gaskabel.is gewoon een banshee probleem. dat heb ik ook en heb mijn gaskabel nu al 2 maal vervangen en hij blijft nog hangen.
====>team DQT<====

trx450r
Mika
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Mika »

Lol :lol: Dat is ff handig
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

The Dan man sprak tot mij:
Bekend probleem. Is de gasschuif die blijft 'plakken' doordat de carb ineens nat wordt.
Doe je niks aan, alleen andere carbs kopen. Kan 'ie beter gelijk 28mm's nemen. Zijn een aantal theoriën over
Eentje is dat doordat de lucht met zo'n snelheid door de carb wordt geblazen (is dus superkoud) de gasschuif vastvriest in combinatie met water.
:D
ger
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door ger »

Ralph schreef:The Dan man sprak tot mij:
Bekend probleem. Is de gasschuif die blijft 'plakken' doordat de carb ineens nat wordt.
Doe je niks aan, alleen andere carbs kopen. Kan 'ie beter gelijk 28mm's nemen. Zijn een aantal theoriën over
Eentje is dat doordat de lucht met zo'n snelheid door de carb wordt geblazen (is dus superkoud) de gasschuif vastvriest in combinatie met water.
:D
idd het komt doordat er normaal gesproken een zwart teflon laagje op de schuif zit maar met de tijd slijt die weg als die eenmaal weg is kan de schuif niet meer soepel glijden als de banshee alleen al water ruikt

@ralph vastvriezen doet ie niet t is geen vrieskist :lol:

je kunt trouwens aan de hoeveelheid slijtage zien of er veel met de banshee is gereden
er zijn maar 2 oplossingen voor je probleem

1. nieuwe gasfabrieken 2x kassa!!!!! :P
2 lijkt me nog beter doe je eigen banshee weg en koop die van mij :wink: (met hele goeie schuiven)
bansheefreak
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door bansheefreak »

dat is gewoon een kik om met een banshee te rijden.anders was er toch ook niets aan :lol:
====>team DQT<====

trx450r
Hakke
Toeschouwer
Toeschouwer
Contacteer:

Bericht door Hakke »

Mooie theorieen maar is nieuwe carbs de enige oplossing? Gaskabel kan niet, pas draaigas en alles nieuw + afgesteld. Op de gasschuiven is inderdaad al wat slijtage te zien. Straffere veren plaatsen boven de gasschuiven, zou dat kunnen helpen en is dat in de handel te verkrijgen?
Alvast merci
Honda TRX450R
ACERBIS racing
www.piranha-racing.com
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

straffere veren is ook een mogelijkheid, maar het betekent ook een zwaardere gas.
greetz
Plaats reactie