Vario tuning

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

cyberdrone schreef:t'probleem is dat ik geen bouloneuse heb, en mijn buurman kan me vandaag niet helpen.. dus k'zal wel zien hoe ver ik geraak zonder..
De kit komt op een Kymco250
Ok , ga gewoon ff naar een garage in de buurt , of zelf een fietsenwinkel. Die halen die moer er wel ff af voor jouw. ( en terug opzetten )
En als het wat vriendelijke mensen zijn doen ze het zelf gratis :) is 10 sec werk !
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Voila, heb de boosdoener gevonden die het gerammel veroorzaakt.
Aan een kymco 250 is er zo een spul (ken de benaming niet) waarmee je hem in gang kunt trekken (zoals een grasmachien).

zie foto

Afbeelding

Onlangs heb ik dat eens moeten gebruiken omdat ik hem niet meer gestart kreeg en toen is daar binnenin iets afgebroken.
Dat klein stukje plastiek dat is afgebroken zorgt ervoor dat de 2 metalen klemmetjes waarmee je de motor eigenlijk in gang zwengeld op hun plaats houd. Doordat dit stukje is afgebroken, zit er zo 1 klemmetje los en maakt dat rammelend lawaai.

Afbeelding

Ik denk niet dat het echt kwaad kan, maar nu zit ik met een ander probleem, toen ik dat cover er teug wou opzetten heb merkte ik dat er ineens 2 van die bouten begonnen zot te draaien ..

Wat nu gedaan :? alles mooi terug in elkaar steken met het kapotte stukje en mee naar de dealer rijden en via de fabrieksgarantie laten regelen ?
Ik heb er nogthans belange niet veel kracht opgezet.. Getverdekke, t'moet weer bij mij gebeuren he ..

Dus wees gerust, die vario kit steken zal ik zelf niet proberen, god weet wat maak ik nog allemaal stuk ..
Blijkbaar zijn er sommige niet echt geboren om mekanieker te zijn :|
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Dat noemt een trekstarter :)
Je zou in het gat waar hij dolgedraaid is , nieuwe draad kunnen trekken ( dikkere dus ) En dan ff grotere vijzjes in en voila => klaar is kees :knikduim:
Als je niet over zo'n tapset beschikt kan je het gw door de garage laten doen hé , kost niet zoveel !

En over dat afgebroken stukje is een fabrieksfout hé , kan je niets aan doen !
Dus gw ff aan de garagist zeggen waar je hem gekocht hebt.

Succes ermee !
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

over die zotgedraaide gaten.
helicoil, je zal ze nooit meer doordraaien.
helicoil heb ik onlangs nog in men kader gebruikt, en met geen wringen krijg ik die doorgedraait.
kost redelijk wat geld, maar daar repareer je wel redelijk wat gaten mee.
stappen dat je moet doen is:
gat boren (met boortje dat er bij zit, tenzij je boven M14zit dacht ik, moet je zelf boortje kopen).
tapppen (met de tap die erbij zit)
en dan met het tootlje de helicoil erin draaien, ( de helic oil is eigenlijk een soort veer, met binnin dezelfde maat als je oorspronkelijk had, en de buitenzijde iets groter. is geplaatst op 2minuten.
zilladude
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door zilladude »

OpticalNicolas schreef:over die zotgedraaide gaten.
helicoil, je zal ze nooit meer doordraaien.
helicoil heb ik onlangs nog in men kader gebruikt, en met geen wringen krijg ik die doorgedraait.
kost redelijk wat geld, maar daar repareer je wel redelijk wat gaten mee.
stappen dat je moet doen is:
gat boren (met boortje dat er bij zit, tenzij je boven M14zit dacht ik, moet je zelf boortje kopen).
tapppen (met de tap die erbij zit)
en dan met het tootlje de helicoil erin draaien, ( de helic oil is eigenlijk een soort veer, met binnin dezelfde maat als je oorspronkelijk had, en de buitenzijde iets groter. is geplaatst op 2minuten.
waar koop je dat ?
mss een internet linkje ?
lijkt me wel intressant !
banshee power !

http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

dit is helic oil
welja, merk is v-coil(deze maat is M6x1.0 en heb dan nog ook liggen M8x1.25 van het merk recoil, (allemaal zelfde prinicipe, tis te zien wat de winkel op stock heeft, de 1ste aankoop is duurst, als je helic oils, namelijk op zijn, kan je gewoon nieuwe 'veertjes' kopen, zonder de tooltjes erbij. :)
foto's van dit:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

alleez, weer iets voor op de wish-list.

Heb ondertussen de quad bij mijn dealer binnengedaan en hij ging het onderdeel op garantie bestellen en de zotgedraaide bouten repareren.
Blijkbaar ben ik niet de eerste die dit voorheeft (niet dat me dat echt troost maarje ..)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
ICHE
Quad Master
Quad Master

Bericht door ICHE »

tja Cyberdrone,

't zit je precies niet mee, ik zou toch proberen zelf dingen te blijven doen, hier kan je weinig of niets aan doen, gebeurt iedereen wel hoor, dat zot draaien van bouten,

ahja en even iets totaal anders:
als wij hier in mijn nieuw app. volledig geïnstalleerd zijn komen jullie 2 maar eens een gluhwijntje drinken hé :bier:

Grtz
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Boa de schade valt nog mee zunne, en de dealer zag er niet echt een probleem is en ging het allemaal via de garantie regelen.
Weer een lesje geleerd he.. misschien word het tijd dat ik eens avond school automechanica ga doen ofzo :)

En dat glaasje gluhwein zie ik zeker en vast zitten :duimhoog:
Plaats reactie