bougie kapot???

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

bougie kapot???

Bericht door Robby »

Hey, mijnen blaster steekt ineen, maar telkens als ik 500m rij vliegt mijn bougie kapot. Ze zeggen me dat hij te roijk staat, heb men naald helemaal naar beneden gedaan en een sproeier van 5punten kleiner gestoken maar hij doet het nog steeds, ook word mijn cilinder rap warm en geeft hij een dikke blauwe rook. Starten is normaal en ralenti ook, juist als ik pingas geef tijdens het optrekken gaat men bougie stuk. Iemand tips???
greetz
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Ik denk dat hij te arm staat eigenlijk wat is de kleur van de bougie na die volgas (das precies een plugchop)

Roken kan komen door koude motor je moet normaal eerst rustig warm laten draaien. Kan ook komen door versleten zuiger maar die kans is klein aangezien er meer mis is. Ook je onsteking even nakijken de rotor ik weet niet of je kan zien wat de originele stand is bij een blaster maar normaal zitten er wel twee groefjes ingekerft die precies boven elkaar moeten.

goodluck!
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

aleen het pinnetje staat zwart, zelfs als ie warm staat doempt ie verschrikkelijk, maar de bougie is vrij proper, ze staat zwart maar niet extreem zwart, het is gewoon de elektrode die doorsmelt. piston is niet versleten, mijn compressie is ok. Heb nu al keiveel motos gedaan en getuned maar nu sta ik echt voor een raadsel.
greetz
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Ook niet de verkeerde bougie misschien of je onsteking?Dat had ralph ook. Piston achte ik al kleine kans maar het kon zo zijn he
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

Kben net nieuwe bougies gaan hale, nen denso dat overeen komt met een ngk bp9es en dan nog een crossbougie een bpr10es. Dan nog een bp6es voor te testen, want de verkoper zij me dat ik zwaarder moest gaan, maar volgens mijn redenering moet ik lichter gaan. Hoe hoger het cijfer, bevoorbeeld bp9es zijn koude bougies, kunnen dus slecht tegen de hitte, maar een bp6es is een warme en kan goed tegen de hitte. Dus we shall see. Ben ervan overtuigd dat het te maken heeft met men bougie.
greetz
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

Is het niet zo dat een "koude" bougie beter tegen de warmte kan dan een "hete" bougie? Tis te zeggen, een koude kan er niet beter tegen, ze wordt gewoon niet zo warm.
Een hete bougie is meer geïsoleerd van de behuizing dan een koude, waardoor een hete bougie sneller warm wordt:

Afbeelding

Dus zal je misschien een koudere bougie moeten installeren (meestal hoger nummer).

das toch wat ik dacht?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

kzal het straks wel weten, kzal laten weten. heb al 50€ aan bougies uitgegeven :oops: :shock: :evil: :evil:
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Heb je niet teveel of "slechte" olie erbij gemengd?

En als je cilinder snel arm wordt dan staat hij juist te arm.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Die van mij draaide ook arm, m'n ontsteking stond ook nog vroeger. Zitten er nog geen stukjes metaal op je bougie? :D

Je zou eens een plugchop moeten doen met wat boost er bij, dan kan je het precies zien.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

heb nu andere bougie gestoken, die denso, quad draait stationair goed, geen ijzer op bougie, maar als ik pin gas geef stottert hij, volgens mij ergens een kabeltje dat niet goed zit. want als ik stislta kan ik gas open geven zonder probleem en is alles normaal maar bij het lossen van de koppeling begint huij te haperen.
greetz
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Stottert hij ook als je pin gas (vol gas) geeft in z'n neutraal?
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

nee in neutraal geen probleem, dan is alles normaal. aleen als ik koppeling begin te lossen. en het is ergens puur elektrisch hoor. Want het is alemaal begonnen met naar links te draaien, toen deed ie dat soms ook. denk echt ergens een kapotte kabel ofzo.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Misschien dat je TORS wat problemen geeft.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

mijn wadde??? Ken ik niet. :oops:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

TORS unit, soort beveiliging. Zit op je carberateur, maar het eigenlijk een rot ding. Die willen nog weleens storen, bij mij geeft hij ook storing.

Maar ik weet niet of hij opeens storing zou geven als je gaat rijden.
Plaats reactie