bougie kapot???
-
- Quad Expert
- Contacteer:
bougie kapot???
Hey, mijnen blaster steekt ineen, maar telkens als ik 500m rij vliegt mijn bougie kapot. Ze zeggen me dat hij te roijk staat, heb men naald helemaal naar beneden gedaan en een sproeier van 5punten kleiner gestoken maar hij doet het nog steeds, ook word mijn cilinder rap warm en geeft hij een dikke blauwe rook. Starten is normaal en ralenti ook, juist als ik pingas geef tijdens het optrekken gaat men bougie stuk. Iemand tips???
greetz
greetz
-
- Quadracer
- Contacteer:
Ik denk dat hij te arm staat eigenlijk wat is de kleur van de bougie na die volgas (das precies een plugchop)
Roken kan komen door koude motor je moet normaal eerst rustig warm laten draaien. Kan ook komen door versleten zuiger maar die kans is klein aangezien er meer mis is. Ook je onsteking even nakijken de rotor ik weet niet of je kan zien wat de originele stand is bij een blaster maar normaal zitten er wel twee groefjes ingekerft die precies boven elkaar moeten.
goodluck!
Roken kan komen door koude motor je moet normaal eerst rustig warm laten draaien. Kan ook komen door versleten zuiger maar die kans is klein aangezien er meer mis is. Ook je onsteking even nakijken de rotor ik weet niet of je kan zien wat de originele stand is bij een blaster maar normaal zitten er wel twee groefjes ingekerft die precies boven elkaar moeten.
goodluck!
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Quad Expert
- Contacteer:
aleen het pinnetje staat zwart, zelfs als ie warm staat doempt ie verschrikkelijk, maar de bougie is vrij proper, ze staat zwart maar niet extreem zwart, het is gewoon de elektrode die doorsmelt. piston is niet versleten, mijn compressie is ok. Heb nu al keiveel motos gedaan en getuned maar nu sta ik echt voor een raadsel.
greetz
greetz
-
- Quad Expert
- Contacteer:
Kben net nieuwe bougies gaan hale, nen denso dat overeen komt met een ngk bp9es en dan nog een crossbougie een bpr10es. Dan nog een bp6es voor te testen, want de verkoper zij me dat ik zwaarder moest gaan, maar volgens mijn redenering moet ik lichter gaan. Hoe hoger het cijfer, bevoorbeeld bp9es zijn koude bougies, kunnen dus slecht tegen de hitte, maar een bp6es is een warme en kan goed tegen de hitte. Dus we shall see. Ben ervan overtuigd dat het te maken heeft met men bougie.
greetz
greetz
-
- Quad Expert
Is het niet zo dat een "koude" bougie beter tegen de warmte kan dan een "hete" bougie? Tis te zeggen, een koude kan er niet beter tegen, ze wordt gewoon niet zo warm.
Een hete bougie is meer geïsoleerd van de behuizing dan een koude, waardoor een hete bougie sneller warm wordt:
Dus zal je misschien een koudere bougie moeten installeren (meestal hoger nummer).
das toch wat ik dacht?
Een hete bougie is meer geïsoleerd van de behuizing dan een koude, waardoor een hete bougie sneller warm wordt:
Dus zal je misschien een koudere bougie moeten installeren (meestal hoger nummer).
das toch wat ik dacht?
White LTZ-450 - powered by MSD -
-
- Quad Expert
- Contacteer:
heb nu andere bougie gestoken, die denso, quad draait stationair goed, geen ijzer op bougie, maar als ik pin gas geef stottert hij, volgens mij ergens een kabeltje dat niet goed zit. want als ik stislta kan ik gas open geven zonder probleem en is alles normaal maar bij het lossen van de koppeling begint huij te haperen.
greetz
greetz